• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Min lilla solstråle

Hur mycke gav du för namnen i nacken?

filippas skrev 2007-12-23 17:25:13 följande:
    Hej hopp!!!Har oxå  tattooss och jag bara älskar det..Väldigt beroende framkallande ha ha haHar en stor tribe i ryggslutet...Ett hjärta i ljumsken (har alla tjejer i min familj)Och nu senast hade jag lite problem, jag ville ha en tatuering i nacken, och jag ville ha text, och jag velade men kom till slut fram till en supersnygg som jag är jätte nöjd med.Finns i mitt galleri
    Jag och min lilla solstråle!
  • Valkyriah

Ingen som har en ryggtavla?Isåfall hur många sittningar ungefär tog det?Vad fick ni ge för hela verket?

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • mjukisvicki
    Valkyriah skrev 2007-12-23 18:40:27 följande:
    Ingen som har en ryggtavla?Isåfall hur många sittningar ungefär tog det?Vad fick ni ge för hela verket?
    vill ha en ryggtavla men lär aldrig ha råd
  • Valkyriah
    mjukisvicki skrev 2007-12-23 18:45:14 följande:
    vill ha en ryggtavla men lär aldrig ha råd
    Hahaha,ja det svider ju i plånboken
    Ska förhoppningsvis börja på min i början av nästa år-Tjohooo
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • aihpoz

Hoppar in här jag me..har för nuvarande 2st tatueringar,en tredje blir till i februari=) Finns bilder i mitt galleri

• aihpoz
    filippas skrev 2007-12-23 17:25:13 följande:
    Hej hopp!!!Har oxå  tattooss och jag bara älskar det..Väldigt beroende framkallande ha ha haHar en stor tribe i ryggslutet...Ett hjärta i ljumsken (har alla tjejer i min familj)Och nu senast hade jag lite problem, jag ville ha en tatuering i nacken, och jag ville ha text, och jag velade men kom till slut fram till en supersnygg som jag är jätte nöjd med.Finns i mitt galleri
    Ser inte vad det står i din nacke..
  • LillaLulla
    jennyfannyemil skrev 2007-12-23 16:10:50 följande:
    Jag har tre..En triquetra på överarmen med barnen namn runt.En maori inspirerad i nacken och en katt på vaden.Fler på g känns det som.
    Vill se bilder! Vad är en triquetra?
  • Tehya

Åh jag såg en tjej som hade från nacken och ner på facebook. Undrar om man får lägga upp hennes bild? Den var otroligt fin!!

• Kaffekopp

7 tatueringar och planer på en 8.e :) Har inte gjort någon sen 2001 nu så jag börjar att få abstinens! =)

• LillaLulla
    Tehya skrev 2007-12-23 23:52:21 följande:
    Åh jag såg en tjej som hade från nacken och ner på facebook. Undrar om
    man får lägga upp hennes bild? Den var otroligt fin!!
    Du får länka till den.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!