• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • piratedoll

Min studiotatuerare tar/tog 800 i timmen. Den hon har studion med tar det dubbla, han är internationellt erkänd/känd.
    Dom som kompisar o bekanta gjort är gratis.

valkyriah - din magtatuering, varför har du valt den?

• Valkyriah
    piratedoll skrev 2007-12-29 00:55:45 följande:
    Min studiotatuerare tar/tog 800 i timmen. Den hon har studion med tar det dubbla, han är internationellt erkänd/känd. Dom som kompisar o bekanta gjort är gratis.valkyriah - din magtatuering, varför har du valt den?
    Mest för att det är en kul grej
    Alla förmål brukar ju ha en sådan text,tex Made i italy-jag är gjord i svergie

Vår tatuerare brukar ta ca 15+00 åt gången och då brukar han köra några timmar,ibland 2 och ibland 4-5,men sambon har ju lärt känna honom bra efter x antal sittningar
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah

1500 ska det stå såklart!

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • NobodysFool

undrar var jag ska ha portättet på min son någonstans .... funderar på min rygg under nacken ... ska göra den på evil twins tattoo i helsingborg

• Impala59

Jag har lagt ut 4550 kr på 11 tatueringar. Den stora (stor o stor...men den största jag har. Jämfört med apsa är min ingenting...) kostade 1000+250 i påbyggnad.
    Apsa...Skitsnygg tatuering!

• olzzon

mjukisvicki - gud vad fin den blev  tycker de fiskarna är vackra

LillaLulla - snyggt! 

Jackass no 1 - Snygg koi!!

tack så mycket .. tycker priset är ännu bättre 0kr

• heavymetal2

Tittar ni på Miami Ink?Bruden som tatuerar där e grym....man borde gadda sej där istället....i min stad finns det snart inga tatuerare kvar.....

• mjukisvicki
    olzzon skrev 2007-12-29 10:03:26 följande:
    mjukisvicki - gud vad fin den blev  tycker de fiskarna är vackra LillaLulla - snyggt!  Jackass no 1 - Snygg koi!!tack så mycket .. tycker priset är ännu bättre 0kr    
    någon du känner? imed att priset blev så bra? vill göra tattos för 0kr gud vad många jag skulle ha
  • olzzon
    mjukisvicki skrev 2007-12-29 10:08:14 följande:
    någon du känner? imed att priset blev så bra? vill göra tattos för 0kr gud vad många jag skulle ha
    Japp gudfaren till min äldsta son
    Men vi fick det i julklapp.
    sen dom andra två jag har har jag fått hjälpa till med vissa saker, inget jobbigt precis, så har jag fått dom två som tack!

men vi får kraftigt nedsatt pris, om vi vill göra så det känns helt oki ijalla fall
  • sstl

Jag skulle vilja åka runt i sverige och usa, skaffa gaddningar av olika tattuerare.
    Men hade jag haft mer pengar och fritid samt körkort så hade det hänt. Är super nöjd med mina tatueringar som jag har, alla är gjorda av samma tatuerare.
    Det bästa med att göra det hos samma tatuerare är ju rabatten jag får . Men har jag varit där sen jag var 17 och nu är 26 så borde jag ha lite rabatt .

Älskar mina pojkar
Svar på tråden STORA tatueringstråden!