• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • meic
    koje skrev 2007-12-29 18:57:32 följande:
    meicGubben vill ha alla barnens namn på ryggen o nått annat. Vet du någon bra i närheten?
    Ja ska man göra text så kan man välja nästan vem som, det är ju mer om det är nån specialare. Du har Tony på tattooworld i Höör, Tobbe på house of pain i växjö, CHARLIE på TATTOOWORLD i malmö (han förtjänar stora bokstäver ) och så jag då i kristianstad
  • Vos
    Vickyb skrev 2007-12-29 18:34:32 följande:
     Tänkte skriva in mina döttrars namn på handleden? Hade tänkt mig någon skrivstil.. Någon som har någon bild?
    Hej

Har du oxå hittat hit
    Jag ska tatuera barnens namn på ryggen till våren.....
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Libellula

Haha! Jag har fullt sjå att läsa i tråden samt springa in allas gellerier och titta!
    Jag har oxå lyckats komma undan med både billiga och gratis tatueringar. Mitt ex är tatuerare och jag kommer fortfarande "billigt" undan hos honom så att säga. Har några tattos som jag inte lagt ut bilder på för jag är inte riktigt nöjd med dem.Samt att jag fått läkskador på nån enstaka pga mediciner jag fick intravenöst.  Men men kanske kan fylla i dem en vacker dag. Min stoltaste tatuering är mitt rosa band som jag gjort eftersom jag har bröstcancer. Pengarna den kostade skänktes oavkortat till bröstcancerfonden!

• mjukisvicki

Libellula den du har på höften var ju as snygg

• LillaLulla
    Csve skrev 2007-12-29 14:00:45 följande:
    Ja döskallar gillar jag!men då ska de inte vara en
    vanligt,utan en man kan "göra" om så att den symboliserar just
    oss.  Det där med texten var ju faktiskt ganska coolt!
    Såg någon som hade kombinerat låttext (från mitt älsklingsband Rammstein) och en dödskalle. Det var alltså ett litet skelett med texten "don´t die before I do" som en tjej och hennes syrra hade gjort i nacken! Snyggt.

Så den idén jobbar jag lite på som bäst, tillsammans med brorsan.
  • Verkligen

Tatueringen jag ska göra härnäst med texten ur en låt kommer ta ganska så stor plats, men jag kan känna att det kanske är liiite trist med bara text..

Vad kan man mer göra? kan man göra nåt lite runtomkring??
    Vill lixom ha nåt ordentligt.. Vet att tatueraren jag ska till ville att man själv skulle veta ganska exakt, men jag vet inte..Är liksom inte kräsen av mig..Nån som har nåt tips?

Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
  • LillaLulla

Verkligen - vad är det förresten för text du ska göra?

• Libellula

mjukisvicki:   Tack! Mitt ex har ritat den men inte tatuerat den för det var innan han började tatuera.

Nån som har förslag på vad man kan tatuera på rumpan? Nåt litet på ena skinkan men jag kan inte bestämma mej för om det ska vara nåt sött eller fräckt.... *huvudbry*

• Verkligen
    LillaLulla skrev 2007-12-29 19:16:36 följande:
    Verkligen - vad är det förresten för text du ska göra?
    "Jag är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö"

ska kolla den sidan.. Är inne mycket på stjärnor men varanda kotte har ju det..skulle vara om man gjorde lite snirkel runtomkring och stäjärnor..Måste gå till Gunnar och fråga...
    Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!