• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • nanaa

och sen vet inte om ni snackat om de redan men vad tycker ni om krämen bephanten?? jag tycker den är den bästa men många säger fortfarande helosan..

• sstl
    nanaa skrev 2007-12-29 16:52:00 följande:
    jag har hört att dom ska vara ganska bra iaf.. min man är ett gaddningsfreak så han vet typ allt och läser om allt hehe.. å han har hört att dom ska vara bra..
    Ah bra att veta, då är hon i bra händer
    Älskar mina pojkar
  • Boktokig

Hej alla tatueringsfans!
    Gjorde igår min 3:e tatuering. Min sons namn. Har än inga bilder, men det kommer. Valde att sätta den rätt högt mellan skuldrorna. Hur nöjd som helst!

• Verkligen
    sstl skrev 2007-12-29 16:49:31 följande:
    Verkligen: Är de duktiga där?? Har en kompis som bor i Västerås och vill gadda sig.Hur lång väntetid har de?
    de är asbra..=) Annars skulle jag inte gå dit...Jag har en kille som heter Gunnar som tatuerar..Men pinuppan ska Johanna få göra..hon är grym på det.. Billiga är dom..Hela min överarm gick på ca 3 000 kr, då satt jag nästan 5 timmar.
    Nu fick jag en månads väntetid..det är helt säsongsrelaterat, och ibland har man tur när dom har gästtatuerare..dom brukar vara bra dom med..
    Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
  • Verkligen
    nanaa skrev 2007-12-29 16:53:17 följande:
    och sen vet inte om ni snackat om de redan men vad tycker ni om krämen bephanten?? jag tycker den är den bästa men många säger fortfarande helosan..
    jag använder enbart bephanten..Aldrig helosan. Har gaddat mig 6 ggr och jag upplever att bephanten är bättre än helosan. Mina har läkt fortare.
    Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
  • nanaa

erat flicknamn, dvs ert tidigare efternamn om någon/några är gifta

Csve skrev 2007-12-29 13:45:18 följande:
    någon som har försag på en syskontatuering?dvs en tatuering som alla syskon har varsinn av.
  • koje

Hej gubben min vill tatuera sig igen vet någon här någon bra tatuerare i skåne, halland , kronoberg? Vi bor ca 8 mil från Helsingborg, Halmstad och Ljungby. Hoppas att nån kan hjälpa mej att hitta någon bra.

• meic
    nanaa skrev 2007-12-29 16:53:17 följande:
    Det är så olika, jag använder helosan alltid, men många tycker att den är för fet och tar bepanthen istället. Du fungerar lika bra så det är bara en smaksak. Egentligen, för att hårddra det, är det viktiga att det inte är parfym i och att man håller rent... men sen är det ju en jäkla fördel att den tar bort bakterier.
    koje skrev 2007-12-29 17:46:43 följande:
    Hej gubben min vill tatuera sig igen vet någon här någon bra tatuerare i skåne, halland , kronoberg? Vi bor ca 8 mil från Helsingborg, Halmstad och Ljungby. Hoppas att nån kan hjälpa mej att hitta någon bra.
    Vad ska han ha för motiv?
  • Vickyb
     Tänkte skriva in mina döttrars namn på handleden? Hade tänkt mig någon skrivstil.. Någon som har någon bild?
    ღ Älskar mina två underbara små flickor ღ
  • koje

meic

Gubben vill ha alla barnens namn på ryggen o nått annat. Vet du någon bra i närheten?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!