• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • apsa
    Impala59 skrev 2007-12-29 09:57:43 följande:
    Jag har lagt ut 4550 kr på 11 tatueringar. Den stora (stor o stor...men den största jag har. Jämfört med apsa är min ingenting...) kostade 1000+250 i påbyggnad.Apsa...Skitsnygg tatuering!
    Tack. Jo det kommer att bli min största nu också. Hittills har jag bara betalat för två av mina 8 tatueringar då jag gjort hos en kompis men nu han har flyttat nu så får gå snällt till en studio.
    Men han är jätte duktig som jag ska till nu. Gjorde min nyaste tatto som jag tog i juli.
    Jag är inte korkad jag har bara otur när jag tänker...
  • SandraHM

En tråd för mig! Skrattande Älskar tatueringar och vill ha fler än de tre jag har idag. Den första jag gjorde är en triballiknande sak på ryggen, mellan skulderbladen. Den skulle behöva ifyllning men jag tyckte det gjorde så ont på ryggen så jag tvekar. Sen har jag fyra tassavtryck på högra axeln och mitt namn i form av ett ambigram på benet. Jag har två till som jag vet att jag kommer att göra. Ena tatueringen kommer jag och min mamma göra tillsammans. Vårat speciella band och vårat stora intresse. Den andra vet jag på ett ungefär hur den ska se ut men har inte tagit tag i det än.

*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
  • Csve

någon som har försag på en syskontatuering?
    dvs en tatuering som alla syskon har varsinn av.

Jag är så jvla bra!
  • LillaLulla
    Csve skrev 2007-12-29 13:45:18 följande:
    någon som har försag på en syskontatuering?dvs en tatuering som alla syskon har varsinn av.
    Jag och min bror har funderat på att ta en rammsteintext och tatuera in varsin del av den nånstans. Annars är ju dödskallar coola...
  • Csve

Ja döskallar gillar jag!
    men då ska de inte vara en vanligt,utan en man kan "göra" om så att den symboliserar just oss.  Det där med texten var ju faktiskt ganska coolt!

LillaLulla skrev 2007-12-29 13:50:18 följande:
    ag och min bror har funderat på att ta en rammsteintext och tatuera in varsin del av den nånstans. Annars är ju dödskallar coola...
    Jag är så jvla bra!
  • NobodysFool

jag har lite svårt för tribals

• sstl

Jag gillar tribals, har endel på min kropp. Men det är viktogt att tribalen passar personen, har sett hemska tribals på endel. Där tattoon är på tok för stor för deras kroppar.
    Den stora tribalen jag har,har han först ritat för hand med en penna och sen tatuerat in.
    Den följer min kropp sketa bra, tatueringen måste ju passa människan .

Ska bygga ut den mer på ryggen och vill bygga ner den på hela armen men tror inte min chef hade blivigt så jätte glad på mig då .

Älskar mina pojkar
  • Verkligen

hallooo..hakar på här..
    har 3 gaddningar just nu.. En gammal tribal jag ritat själv i svanken...En drake på benet och en tribal med massa färgglada stjärnor som täcker vänstra överarmen.. Är jävligt trött på tribaler...
    Ska i slutet av januari tatuera in en väldigt fin textrad från en av mina favoritlåtar med KENT på högra underarmen.. Sen funderar jag på nån pinupptjej på överarmen...Men iaf efter texten så ska min tatuerare göra min ryggrad för fri hand....ser inte fram den smärtan...=(

tatuerar mig på Bluebird i Västerås...

Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
  • sstl

Verkligen: Är de duktiga där?? Har en kompis som bor i Västerås och vill gadda sig.
    Hur lång väntetid har de?

Älskar mina pojkar
  • nanaa

jag har hört att dom ska vara ganska bra iaf.. min man är ett gaddningsfreak så han vet typ allt och läser om allt hehe.. å han har hört att dom ska vara bra..

sstl skrev 2007-12-29 16:49:31 följande:
    Verkligen: Är de duktiga där?? Har en kompis som bor i Västerås och vill gadda sig.Hur lång väntetid har de?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!