• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • nemi72

LillaLulla: Vissa delar hänger väl mer än andra... Funderar på ryggslutet eller skuldran. Eller överarmen...

• Liloot

hmm, är det jag som är korkad...? Har hittat en font på dafont.com, laddar hem den med min text, men då står det bara massa annat där när jag öppnar filen. Vill bara ha ett T, men det går inte eller?

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • meic

klicka på den du vill ha,
    högerklicka på bilden med alla bokstäver och kopiera
    öppna i PS och ta den bokstaven du vill ha

• Fragile Angel

Den senaste i raden Denna pryder min högra fot  .

Min dotter som har ritat den "arga sura pappan", och jag kunde ju inte låta bli att tatuera in den på foten .

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Hella28
    Catja820 skrev 2008-01-07 20:34:43 följande:
    Idag fyller jag 28 år!!! Hurra för mig... fick pengar av sambon och ringde tatueraren och bokade tid och fick faktiskt en tid idag! Så klockan 18.00 var min "E"- tatuering färdig och jag är så nöjd...
    Grattis i efterskott..snyggt!
  • mjukisvicki

Nu är den gjord!!!! blev jätte bra. lite mindre än jag trodde men bra. bild kommer in på mitt galleri i morgon elller så

• Tjockomammut
    Fragile Angel skrev 2008-01-08 17:18:53 följande:
    Den senaste i raden  .Min dotter som har ritat den "arga sura pappan", och jag kunde ju inte låta bli att tatuera in den på foten .
    Haha, det där är SÅ coolt. Min sambo ska också göra en sån grej. Vår dotter ritade en ascool arg, farlig kubmanet när hon var 4 år... han ska förmodligen sätta den på vaden.
  • EvilBetty
    Liloot skrev 2008-01-08 17:15:04 följande:
    hmm, är det jag som är korkad...? Har hittat en font på dafont.com, laddar hem den med min text, men då står det bara massa annat där när jag öppnar filen. Vill bara ha ett T, men det går inte eller?
    När du hittat den font du vill ha så ska det i högra övre hörnet stå "Download PC / Max OS X"

Då får du hem en .zip fil som du packar upp och lägger innehållet i C:\WINDOWS\Fonts, sen ska den komma upp i fontlistan när du startar t.ex. Photoshop eller PSP.
  • LillaMalin
    Fragile Angel skrev 2008-01-08 17:18:53 följande:
    Den senaste i raden  .Min dotter som har ritat den "arga sura pappan", och jag kunde ju inte låta bli att tatuera in den på foten .
    Läckert! Skrattande
Svar på tråden STORA tatueringstråden!