• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla

Valkyriah - dumma tatuerare, fattar de inte att de skall vara tillgängliga för oss JÄMT? Tänk om jag kommer på nåt fint att gadda in mitt i natten, t.ex., och ingen tatuerare går att få tag på!

Jag tror nog att det går att köra över... Testa att klottra lite över den på magen kanske?

• Liloot

Hej på er igen!

Nu har jag bokat tid På tordag ska jag dit och gå min första tatuering! Är lite nervös faktiskt...

Tycker ni att jag ska göra med eller utan "öronen" på oxen?
                                   Annas tatuering.jpg         section_zodiac_taurus.gif

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • LillaLulla

Liloot - med öron, givetvis. Alltså ser jag i syne eller ska det föreställa ett par älvor som står lutade mot varandra?

• EvilBetty

Jag ser också älvor.. med långt hår!

• LillaLulla
    EvilBetty skrev 2008-01-08 23:20:28 följande:
    Jag ser också älvor.. med långt hår!
    Nej. Med vingar!
  • jezzzzzika
    LillaLulla skrev 2008-01-08 23:22:23 följande:
    Nej. Med vingar!
    jag ser oxå de! Flört
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Valkyriah
    LillaLulla skrev 2008-01-08 22:39:20 följande:
    Valkyriah - dumma tatuerare, fattar de inte att de skall vara tillgängliga för oss JÄMT? Tänk om jag kommer på nåt fint att gadda in mitt i natten, t.ex., och ingen tatuerare går att få tag på! Jag tror nog att det går att köra över... Testa att klottra lite över den på magen kanske?
    Ja,jag menar det.... jag menar en tatuerare har väl inget annat viktigt för sig än just tatueringar

Hahaha,ja få se om jag kan klottra lite då

Men skulle vilja ha samma text (made in sweden) kanske skulle kunna ha den vid nacken?under min torshammare kanske?
    Hmmm,finns såååå mycket man vill göra
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Lea the first

jag ser två sjöjungfruar som har pannorna mot varandra ...

LillaLulla skrev 2008-01-08 23:22:23 följande:
    Nej. Med vingar!
  • Anette m 2st 01

Jag har länge tänkt och funderat på det här med tatuering. Skulle så gärna vilja ha något med delfin vid troskanten (på skinkan mot ryggen) men är så grymt rädd för hur ont det gör att få en tatuering där. Har ju självklart redan gissat att det gör ont och att det är väldigt individuellt hur man upplever smärta. Men är det någon som har en tatuering just där?

• EvilBetty

Lea the first skrev 2008-01-09 08:34:19 följande:

jag ser två sjöjungfruar som har pannorna mot varandra ...
    Jag ser åt andra hållet, med bakhuvudena (heter det så?) mot varandra :)
Svar på tråden STORA tatueringstråden!