• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • wintersaga

En "Tengwar transcriber" om någon skulle vilja ha det: www.tengwar.art.pl/tengwar/ott/start.php

Gillar att titta på tatueringar men har ingen själv. Har inte varit tillräckligt säker på ett motiv för att våga tatuera in det. Det är så permanent

• Fragile Angel
    Tjockomammut skrev 2008-01-08 17:45:34 följande:
    Haha, det där är SÅ coolt. Min sambo ska också göra en sån grej. Vår dotter ritade en ascool arg, farlig kubmanet när hon var 4 år... han ska förmodligen sätta den på vaden.
    Coolt . Man har verkligen en unik tatuering om man tatuerar in verk efter sina barn .
    LillaMalin skrev 2008-01-08 18:26:07 följande:
    Läckert!
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • LillaLulla
    meic skrev 2008-01-08 17:16:52 följande:
    klicka på den du vill ha,högerklicka på bilden med alla bokstäver och kopieraöppna i PS och ta den bokstaven du vill ha
    Det funkar inte på min dator. Print screen funkar dock alltid.
  • LillaLulla

wintersaga - det finns alltid coverup!

I morgon ska jag ringa på ett jobb. På en hundmatsfabrik... Det låter helknäppt men det ska bli skitkul (hoppas jag), lite variation från alla de städ- och köksjobb som jag har haft förut. SÅ, nu kanske det blir lite pengar över till gaddningar äntligen!

• Valkyriah
    DSC00030.JPG

Funderar på en cover up på denna,har skickat en bild till tatueraren men han hade inte tid att fundera just nu på vad man skulle kunna göra.

Har ju blivit lite trist efter graviditeten...Funderar på en text,men kanske blir svårt att få det bra?

Meic -du kanske kan komma på något bra?Ni andra får ju givetvis komma med tips också
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • LillaLulla

Valkyriah - personligen tycker jag att den är himla fin så som den är! Det går ju att testa att fylla i lite, då redan borde den ju vara rätt fixad. Men, annars går det väl att klottra dit lite blommor och sånt, alltid fint...

• Valkyriah
    LillaLulla skrev 2008-01-08 21:37:49 följande:
    Valkyriah - personligen tycker jag att den är himla fin så som den är! Det går ju att testa att fylla i lite, då redan borde den ju vara rätt fixad. Men, annars går det väl att klottra dit lite blommor och sånt, alltid fint...
    Tack tack
    Jag tycker ju texten egentligen är lite kul,men är nog lite sugen på något lite större,var därför jag funderade på om man kunde göra en text över,fast i större bokstäver,men antar att det blir svårt...

Hmm nje blommor är inte riktigt min grej,hehe...eller så kanske man kunde gjort en blomma som ser lite grotesk ut på något vis Kanske spinnar vidare på det
  • LillaLulla

Svårt, svårt... Bara att gå och visa magen för en tatuerare och fråga vad som är görligt och inte. Menar du ungefär som om man skulle slå ihop t.ex. två bokstäver till en stor bokstav eller?

• Valkyriah

Ja,typ så,men som sagt har inte en aning om det funkar eller blir så bra...

jo,skickade ju en bild till vår tatuerare,men han hade ju inte tid just nu Skrikandes 

Kanske LIVING DEAD GIRL efter en rob zombie låt,hehe

• sophiie

Den här tråden är ju livsfarlig! På ett positivt sätt... Nu har jag gått o blivit besatt att bygga på min enkla tatuering vid ankeln, med min sons namn JAY. Gjorde den i budapest, billigt men lite slarvigt. Ska bege mig till en tatuerare som får komma med förslag till hur man ska kunna bygga på alt tatuera över den..

Svar på tråden STORA tatueringstråden!