• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Fragile Angel
    LillaLulla skrev 2008-01-10 16:39:54 följande:
    Fragile - skitcoola nallebjörnar! Varför ångrar du ängeln?SNAFU - jo jo, jag vet.
    Mest för att den är så... Turkos .

Jag drog upp kontrasten i bilderna för att de såg så färgfattiga ut . Den äldsta tror jag är 7 år eller så. Men snart kommer S N A F U att svara på det, för han har mer koll än mig .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • LillaLulla
    Lindilididda skrev 2008-01-10 16:44:26 följande:
    ååååh! hittade er! Jag har bara en tatuering, den är så tråkig och vanlig så jag iss inte ens säga Vill göra en till, har funderat av och an i flera ååååår vad för nån jag ska laga nere på vristen.Det enda jag nu vet är att jag vill att den ska symbolisera kärleken/bandet/alltmöjligt till min son som föddes i november! Först
    hade jag tänkt gadda in namnet eller födelsedatumet, men har ingen lust
    att gadda in 15 namn om det blir så... Nån med förslag??
    Tatuera in hans gosedjur kanske? Min son har en ruggig, sliten kanin vars sömmar knappt hålls ihop. Den ser så deppad ut att den blir alldeles komisk! Den skulle jag så göra som en hel ryggtavla om jag bara hade råd...
  • LillaLulla

Fragile Angel skrev 2008-01-10 16:45:54 följande:

Mest för att den är så... Turkos .Jag drog upp kontrasten i bilderna för att de såg så färgfattiga ut . Den äldsta tror jag är 7 år eller så. Men snart kommer S N A F U att svara på det, för han har mer koll än mig .
    Går det inte att köra över med ny färg kanske...? :-/ Jaha, så du har fifflat med bilderna. Det förklarar ju saken!
  • meic

skitsöt ju... och att den är turkos är ju ganska lätt att åtgärda...

Fragile Angel skrev 2008-01-10 16:45:54 följande:
    Mest för att den är så... Turkos .Jag drog upp kontrasten i bilderna för att de såg så färgfattiga ut . Den äldsta tror jag är 7 år eller så. Men snart kommer S N A F U att svara på det, för han har mer koll än mig .
  • Lindilididda

LillaUlla: åååh. Det var ju minsann en idé! Måste fundera vidare på det.. Hmm... Inte lätt dethär. Har nångång tänkt på ett latinskt ordspråk oxå..men då vill det bli så mycket text där på vristen..

• BrödernaBus

Jag hakar på den här tråden jag med eftersom jag har 6 tatueringar.
    Den äldsta är 10 år och börjar bli dassig i färgen och den nyaste är 2 eller 3 år och ser fortfarande ganska ny ut :)

• Fragile Angel
    meic skrev 2008-01-10 16:49:15 följande:
    skitsöt ju... och att den är turkos är ju ganska lätt att åtgärda...
    Så sant, så sant .
  • Lychee

oohh.. här hänger jag på! Har bilder på mina tatueringar i galleriet, men bara när jag har plus. Ska uppdatera, så kan jag lägga in dem här sen

fragile

snygga!!

• Fragile Angel
    Lychee skrev 2008-01-10 17:01:16 följande:
    oohh.. här hänger jag på! Har bilder på mina tatueringar i galleriet, men bara när jag har plus. Ska uppdatera, så kan jag lägga in dem här sen fragilesnygga!!
    Tack .
  • LillaLulla
    Lindilididda skrev 2008-01-10 16:50:33 följande:
    LillaUlla: åååh. Det var ju minsann en idé!
    Måste fundera vidare på det.. Hmm... Inte lätt dethär. Har nångång
    tänkt på ett latinskt ordspråk oxå..men då vill det bli så mycket text
    där på vristen..
    Texten går ju att göra som i en spiral också, runtomkring benet.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!