• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla

Fragile Angel skrev 2008-01-10 19:05:36 följande:

Åh, så har jag inte sett det förens nu . Tack för att du gav mig den insikten .
    Ni är en inspiration för oss andra gaddade par
  • tessan8micke

Åh en tatueringstråd!

Jag har 5st, gjorde den 5:e igår..vår dotters namn i nacken. Har en stjärna på handleden, två fjärilar på ryggen och ett kinesiskt tecken långt ner på magen. Har tyvärr inga bilder..

En liten fråga, kinatecknet blev jättefult efter graviditeten, utdragen och bristing mitt i..jag vet inte om jag ska försöka göra något nytt över, blir sånt bra, någon som har gjort en ny över en gammal?? Känns som att det bara skulle bli en stor mörk tatuering..kanske borde satsa på att at bort den i stället.

• LillaLulla

tessan8micke - om man får sin tatuering ifylld så brukar den för det mesta se alldeles ny ut. Hur länge sedan är det sen du var gravid? Jag har inte själv fyllt i nån gadd men har sett bilder på andras.

• Fragile Angel
    LillaLulla skrev 2008-01-10 19:08:09 följande:
    Fragile Angel skrev 2008-01-10 19:05:36 följande: Ni är en inspiration för oss andra gaddade par
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • tessan8micke
    LillaLulla skrev 2008-01-10 19:17:13 följande:
    tessan8micke - om man får sin tatuering ifylld så brukar den för det mesta se alldeles ny ut. Hur länge sedan är det sen du var gravid? Jag har inte själv fyllt i nån gadd men har sett bilder på andras.
    Problemet är att strecken har liksom delats på mitten av bristningarna (själva bristningarna syns typ inte) men strecken har blivit dubbelt så breda Inte så snyggt..
    Dottern är 14 månader. Iofs så vill vi nog ha ett till barn om nåt år eller så, så ingen ide att göra det nu kanske i så fall!
  • Frippa
    tessan8micke skrev 2008-01-10 19:28:11 följande:
    Problemet är att strecken har liksom delats på mitten av bristningarna (själva bristningarna syns typ inte) men strecken har blivit dubbelt så breda Inte så snyggt..Dottern är 14 månader. Iofs så vill vi nog ha ett till barn om nåt år eller så, så ingen ide att göra det nu kanske i så fall!
    Ja jag tycker du ska vänta om du planerar flera barn. Tiden går så fort!
  • KimberlysMamma
    Impala59 skrev 2008-01-07 17:39:29 följande:
    Tycker ängeln ser helt okej ut! Varför är du inte nöjd?
    Ser man på den rätt bakifrån ser du att den är sne & osymetrisk-vilket tyvärr inte va tanken:(
  • Igloogirl

Har varit här och kikat flera flera gånger och tänkte att det är dax att göra sig "hörd"

Har inga tatueringar, vill ha men kan inte riktigt sätta fingret på vad. Har många ideer, men velar hit och dit. Nu irrar jag runt på massa tatueringssidor och hittar inspiration!

Min man har en med ungarnas namn, rätt enkel men snygg! En till är på gång, i juni är det dax på Left hand tatoo i Piteå.

• Fragile Angel

Någon ska gå på Stockholm Ink Bash i september?

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Liloot

Här kommer några bilder på min tatuering!

Bild 060.jpg Jag hoppas att jag står lite snett på den här bilden, för det ser ut som att den sitter snett Men det kollade han flera gånger innan vi började, så jag är nog bara lite sne på bilden Det återstår att se när jag tar bort plastfilmen imorgon.

Bild 059.jpg En bild från själva tillverkningen

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!