• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • TerrorMorsan
    Liloot skrev 2008-01-10 22:32:25 följande:
    Här kommer några bilder på min tatuering! Jag hoppas att jag står lite snett på den här bilden, för det ser ut som att den sitter snett Men det kollade han flera gånger innan vi började, så jag är nog bara lite sne på bilden Det återstår att se när jag tar bort plastfilmen imorgon. En bild från själva tillverkningen
    Hjälp va fin! är med oxe, har funderat och velat länge ha med i nacken mitt stjärntecken! supersnyggt
  • LillaLulla
    Valkyriah skrev 2008-01-11 11:57:52 följande:
    Liloot-blev ju jättebra,gillar placeringen Läste igår på gadda.se
    om en kille som hade fått orgasm TVÅ ggr när han tatuerade
    armhålan(samtidigt som han hade ont då såklart)Det ska visst finnas en
    nerv som leder ner mellan benen...Gissa om man blir sugen på att gadda sig där nu bara för att se om det stämmer hehehe..
    Asg! Jag är med! Men visst är det häftigt ändå hur olika nerver går genom kroppen. När jag gjorde min (som sitter på höger arm) så ryckte det i min vänstra fot lite nu som då. O_o
  • meic

Haha! Shit vad sjukt... ja då vet jag vad kunderna är ute efter om det plötsligt blir en anstormning efter armhåle-gaddningar...

Valkyriah skrev 2008-01-11 11:57:52 följande:
    Liloot-blev ju jättebra,gillar placeringen Läste igår på gadda.se om en kille som hade fått orgasm TVÅ ggr när han tatuerade armhålan(samtidigt som han hade ont då såklart)Det ska visst finnas en nerv som leder ner mellan benen...Gissa om man blir sugen på att gadda sig där nu bara för att se om det stämmer hehehe..
  • Valkyriah

Hahaha ja skitskumt,men jag ska nog faktiskt göra något där längre fram bara för att se om man har samma tur

Meic-Nu när du ändå är inloggad,tänkte om du kunde ta en titt på bilden jag la upp för någon sida sen och säga vad du tror?

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Igloogirl

S N A F U skrev 2008-01-10 22:39:05 följande:

Speciellt Peppe.
    Jag undrar om det inte var hos han tom, ganska säker på det.
  • meic

Ja du... Mörkt går ju bara att göra mörkare om man säger så. Det är svårt att få till en annan text där, bokstäverna har ju ett typsnitt som inte lämnar nått att "leka" med om man säger så. Det lättaste är ju att köra tribal över det, om det är så att du vill få bort texten? Då kan du ju lägga till annat ås det blir en mer speciell tribal... alltså skuggad, röda konturer eller vad man nu gillar.

Valkyriah skrev 2008-01-11 12:48:54 följande:
    Hahaha ja skitskumt,men jag ska nog faktiskt göra något där längre fram bara för att se om man har samma tur Meic-Nu när du ändå är inloggad,tänkte om du kunde ta en titt på bilden jag la upp för någon sida sen och säga vad du tror?
  • MammatillSimon

har nu lagt in bilder på mina tatueringar i galleriet.. OBS: Bilderna är inte 100% bra för de är knäppta med mobilen men ska knäppa nya och byta ut så småningom

• Valkyriah
    meic skrev 2008-01-11 12:56:07 följande:
    Ja du... Mörkt går ju bara att göra mörkare om man säger så. Det är svårt att få till en annan text där, bokstäverna har ju ett typsnitt som inte lämnar nått att "leka" med om man säger så. Det lättaste är ju att köra tribal över det, om det är så att du vill få bort texten? Då kan du ju lägga till annat ås det blir en mer speciell tribal... alltså skuggad, röda konturer eller vad man nu gillar.
    Ahh,precis som jag misstänkte
    Vill ju inte ha fler tribaler då jag ska försöka "gömma" den jag har i svanken med en ryggtavla...

Hade kunnat tänka mig ha samma text,men gärna större men det går kanske inte ?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • majzzan

Jag funderar på att sätta mina barns namn på min kropp.... + mitt ängla barn.... men jag får inte till det.... jag försöker trixa ihop det själv.... jag har redan ett antal tatueringar.... 5 mindre.. 2 stora... funderar på nåt sätt kanske på nån slags 'blomranka' ¨på foten upp mot vaden..... TIPS emot tages!!!!

Ge mig ett liv........
  • meic

säger nog nej där... klart det GÅR ju, men det lär inte bli så snyggt alls. Men om du inte vill ha tribaler på det sättet så kan du ju kanske göra blommor, eller nått annat motiv i black n grey och gömma bokstäverna i det? då kan du ju köra samma temat som du tänkt till ryggtavlan i så fall. Det är ju himla snyggt med mycket kontraster, tycker jag...

Valkyriah skrev 2008-01-11 12:59:42 följande:
    Ahh,precis som jag misstänkte Vill ju inte ha fler tribaler då jag ska försöka "gömma" den jag har i svanken med en ryggtavla...Hade kunnat tänka mig ha samma text,men gärna större men det går kanske inte ?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!