• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • pony

Hej
    Jag vill ha en ängel på vristen men vågar inte....

• S N A F U
    Fragile Angel skrev 2008-01-10 16:45:54 följande:
    Mest för att den är så... Turkos .Jag drog upp kontrasten i bilderna för att de såg så färgfattiga ut . Den äldsta tror jag är 7 år eller så. Men snart kommer S N A F U att svara på det, för han har mer koll än mig .
    Japp, det stämmer. I slutet av augusti år 2000, du var nygift då, om du minns.
    Go east, tell me when you get there!
  • LillaLulla
    pony skrev 2008-01-10 18:43:21 följande:
    HejJag vill ha en ängel på vristen men vågar inte....
    DIN MEEEES!!

Nej, förlåt, jag skojar bara. Har du nålskräck?
  • MammatillSimon

hej jag hoppar med här jag åxå.. har två tatueringar, men inga bilder inlagda ännu, kommer senare i galleri iaf

• LillaLulla
    MammatillSimon skrev 2008-01-10 18:53:38 följande:
    hej jag hoppar med här jag åxå.. har två tatueringar, men inga bilder inlagda ännu, kommer senare i galleri iaf
    Du är så välkommen
  • Frippa
    LillaLulla skrev 2008-01-10 18:40:58 följande:
    Texten går ju att göra som i en spiral också, runtomkring benet.

Jag har en tatt som går runt mitt ben...

Påbyggnadstatuering, vänster vad. Tatueras
    Här byggs den på.  Det var nått år sen eller så (minns inte)?!
    Ska göra ett blad till och en till "knorr" sen får vi se... Jag vill säkert bygga på den senare.

Har en till tatuering i svanken. En kompass-ros? Alltså en stjärna. Den börjar bli lite skabbig men jag trodde jag skulle dö av smärtan så den får nog se ut som den gör.

Vill ha någon rolig och klok text på underarmen men jag har inte stött på något jag gillar än...Tyvärr!

• Frippa

SNAFU och FA jag tycker det är lite romantiskt att ni gjort samma. En kärleksförklaring till er dottra!

• Fragile Angel
    Frippa skrev 2008-01-10 19:01:13 följande:
    Jag har en tatt som går runt mitt ben...  Här byggs den på.  Det var nått år sen eller så (minns inte)?!Ska göra ett blad till och en till "knorr" sen får vi se... Jag vill säkert bygga på den senare.Har en till tatuering i svanken. En kompass-ros? Alltså en stjärna. Den börjar bli lite skabbig men jag trodde jag skulle dö av smärtan så den får nog se ut som den gör.Vill ha någon rolig och klok text på underarmen men jag har inte stött på något jag gillar än...Tyvärr!
    Me like . Snyggt!
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fragile Angel
    Frippa skrev 2008-01-10 19:03:42 följande:
    SNAFU och FA jag tycker det är lite romantiskt att ni gjort samma. En kärleksförklaring till er dottra!
    Åh, så har jag inte sett det förens nu . Tack för att du gav mig den insikten .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • LillaLulla

Frippa - apsnyggt! Åh vad jag älskar sådana där sirliga blommor som slingrar sig omkring. Kanske väva in text i blomman? Äh, vet inte...

Svar på tråden STORA tatueringstråden!