• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • A84

Någon som tatuerat överarmens insida? Smärtan är nog vääldigt hög kan ja tänka mig?

• Valkyriah
    meic skrev 2008-01-11 13:02:17 följande:
    säger nog nej där... klart det GÅR ju, men det lär inte bli så snyggt alls. Men om du inte vill ha tribaler på det sättet så kan du ju kanske göra blommor, eller nått annat motiv i black n grey och gömma bokstäverna i det? då kan du ju köra samma temat som du tänkt till ryggtavlan i så fall. Det är ju himla snyggt med mycket kontraster, tycker jag...
    Blommor är inte min grej,men det du sa om samma tema som ryggen var en bra ide...Det kanske man skulle kunna köra på

Tack tack!
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • meic

hehe, inte min heller, men det är så många som gillar det så det är lite "standard-svar" när det gäller motiv... vad ska du ha på ryggen?

Valkyriah skrev 2008-01-11 13:05:00 följande:
    Blommor är inte min grej,men det du sa om samma tema som ryggen var en bra ide...Det kanske man skulle kunna köra på Tack tack!
  • Valkyriah
    A84 skrev 2008-01-11 13:04:36 följande:
    Någon som tatuerat överarmens insida? Smärtan är nog vääldigt hög kan ja tänka mig?
    Inte jag,men sambon har och han tycker inte det är någon större skillnad på in och utsidan.
    En kompis har också på insaidan och hon satt och snackade med mig samtidigt som den gjordes och visade inga tecken på att det gjorde särskilt ont
  • majzzan
    A84 skrev 2008-01-11 13:04:36 följande:
    Jag tyckte inte det var spec mycket värre än nån annastans... jag brukar somna när man tatuerar mig... hihi...
    Ge mig ett liv........
  • Valkyriah
    meic skrev 2008-01-11 13:06:02 följande:
    hehe, inte min heller, men det är så många som gillar det så det är lite "standard-svar" när det gäller motiv... vad ska du ha på ryggen?
    hehe,okej!

Det är en kompis som har skissat åt mig,temat blir väl en ganska stor döskalle med ganska deformerat och groteskt ansikte Sen fylls det nog på med lite annat grejs som tatueraren får göra sin grej av,hehe.

Men är verkligen nöjd med skissen hon ritat,lite ovanlig och mycket fin
  • meic

ja men det lär ju vara relativt lätt att köra vidare på på framsidan, kan ju vara snyggt att dra ner det lite mot ljumskarna med så det får en V form.

Ska bli kul att se sen...

Valkyriah skrev 2008-01-11 13:10:04 följande:
    hehe,okej!Det är en kompis som har skissat åt mig,temat blir väl en ganska stor döskalle med ganska deformerat och groteskt ansikte Sen fylls det nog på med lite annat grejs som tatueraren får göra sin grej av,hehe.Men är verkligen nöjd med skissen hon ritat,lite ovanlig och mycket fin
  • Valkyriah
    meic skrev 2008-01-11 13:11:36 följande:
    ja men det lär ju vara relativt lätt att köra vidare på på framsidan, kan ju vara snyggt att dra ner det lite mot ljumskarna med så det får en V form.Ska bli kul att se sen...
    Ja,men det ska jag jävla köra på,att jag inte tänkt på det själv Kan ju bli jättesnyggt.
  • monni21

r det ngn som vet om det r ok att tatuera sig när man ammar? vill tatuera in mitt barns namn, alicia.

• A84
    Valkyriah skrev 2008-01-11 13:07:27 följande:
    Inte jag,men sambon har och han tycker inte det är någon större skillnad på in och utsidan.En kompis har också på insaidan och hon satt och snackade med mig samtidigt som den gjordes och visade inga tecken på att det gjorde särskilt ont
    Ah ok, en del säger ju att man håller på o avlider haha.. men det är juh d dära med smärtgräns åxo :P
Svar på tråden STORA tatueringstråden!