• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • Solstråle 84

Hundar är flockdjur, de ska inte sova med sin ledare.
    Skulle aldrig vilja ha vår hund i sängen, det är ohygieniskt.

Hon äter kattbajs,hästbajs, möss, råttor och allt annat skit hon hittar! 

• annroll

Vi skaffa hund för 5 dagar sen, o han vill inte ligga i sängen. Han vill gärna ligga på golvet, där de e svalt. Kanske blir andra tankar sen när han blir stor o då blir de nog inte att han får sova i sängen.. mest för att han är stor. Labrador hane. =)

• Saltlakrits

En blandning av det du skrev ovan

Jag gillar inte att få hundhår i ögon och mun när jag sover, det blir trångt och varmt.
    Dessutom kan han inte ligga still!!

Så han sover bredvid vår säng. Ibland kommer han upp och kelar lite på morgonen, men helst inte

Mamma till tre underbara barn!
  • blomkruka

Jag hade hemskt gärna haft henne i sängen, men hon vill inte! ibland tvingar jag upp henne för att jag vill gosa, men så fort jag börjar somna och slappnar av i armarna så sticker hon! När hon var valp ville hon ibland, men aldrig som vuxen. Fast hade hon sovit där varje natt så hade jag säkert tröttnat, hon väger 44 kg med så hon tar ju lite plats.

• Saandraa

jag har inga djur alls i sängen! vi har vår bebis där, men dom har hela soffan för sig själva och fåtöljer och mjuka plädar.. och vår hund snarkar så förfärligt

ღ Isadora ღ
  • Splach

näää vet ni vad, jag är djurvän, men ser absolut ingen anledning att ha hunden i sängen.

anledningar att inte ha i sängen..
    * trångt
    * Varmt
    * ohygeniskt
    * för att inte tala om allt hår... bläääää
    * hatar o ha djur vid ansiktet
    * tror inte det är hälsosamt
    * blir svårt om man ska ha sex

Våran hund är banlyst från sovrummet helt enkelt, han har inget där att göra.

• mysmatte

Har massor med andeldningar förs det först så smutsen, my är aldrig ren. Hon tappar päls störe delen av året..

När hon var liten så fick hon inte vara i sängen då hundar inte ska hoppa som små. Sen fick jag beskedet att hon har höftfel och då får hon inte hoppas alls så det är en andldning också. Vill skadda höfterna mer. Vi kan sova i hennes säng tillsammans om vi så vill. Hon får inte vara i soffan då den skulle bli sönderiven på engång och sen så hundar är djur inte människor.

• Ex ungue leonem
    Ex ungue leonem skrev 2008-01-01 19:12:34 följande:
    Våra pudel får ligga i sängen.Det finns tvättmaskion och dammsugare som tar bort grus.Hår fäller de ju intealls.Sedan så brukar jag tvätta hennes fötter närhon varit ute=
    Pudeln alltså.Fäller inte hår.
    På klon känner man lejonet
Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?