• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • Sweetangel85
    hugskott skrev 2008-01-02 14:45:58 följande:
    För mig är det mest en rangfråga, men det är ju också hemskt ohygieniskt. Däremot kan jag "bjuda upp" honom i sängen, när jag ligger och läser på dagen el bara för att gosa.
    Tyvärr kan inte vi bara bjuda upp vår hund. då tar han de som att han får vara där när han vill sen, det får vara allt eller inget med han.
    ♥ BF 9 Maj ♥ -[Så mysigt när bebbe buffar]
  • Nericia

vi hade kommit överrens om att ej ha våran hund i sängen. men det funka inte, hon var så söt och go där hon satt med huvudet på sne och ville så gärna komma upp i sängen. sen är det otroligt skönt när hon ligger på mina fötter och värmer mig om kvällen en stund. hon sover inte så mycket i sängen längre, hon går upp och ner som hon själv vill, det är nog för varmt för henne. utan hon sover nu nedanför sängen, men börjar natten med att värma mattes fötter

• Lyndi

Kanske inte i dina ögon, men däremot i deras....

dellelgarin skrev 2008-01-02 14:49:05 följande:
    Mina hundar har inga problem med att veta att jag är ledaren trots att de sover i samma säng, varför skulle de ha det?
  • Eva och Nadjas mamma

för obekvämt helt enkelt. Därför får sambons hund inte sova med oss.

• Solaika

Han är för stor, det blir för varmt och han fäller alldeles för mycket hår! Dessutom älskar han att rulla sig så vi skulle få antingen duscha honom minst en gång om dagen eller byta sängkläder varje dag. Och varken eller är något alternativ.. duscha honom så ofta går inte eftersom han väldigt lätt får eksem om han är våt och att byta lakan varje dag.. SÅ billigt är det inte med tvättmedel o SÅ kul är det inte att tvätta, hänga och vika lakan vareviga dag. Så han får snällt sova på sin madrass på golvet o det har han heller inget emot

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • FruMansour
    Lyndi skrev 2008-01-02 14:54:03 följande:
    Så Cesar Millan (obs stavning) har alltså fel när han säger att det hela handlar om att bjuda in hunden i alla lägen för att visa vem som bestämmer eller är ranghögst? Detta även gällande soffor/sängar. Hunden skall "be" om tillåtelse. Samma gäller ju vid lek eller gos. Hunden ska bli inbjuden och inte ta det för givet.
  • Fröken87

Hej alihopa anledning att min hund inte får sova i sängen med mig mer är för att ungefär för två sommras sen fick jag borrelia och det var med 99.9% av att det ramlat av nån fästning ifrån min rocky och jag fick borrelia :(
    Jag saknar honom jätte mycket men för min egen skull så får det bli så....

• FruMansour
    Lyndi skrev 2008-01-02 14:54:03 följande:
    Vad är det med sängen som gör att de känner sig ranghöga där? Är det samma sak om jag sitter med min hund på golvet och gosar eller sitter bredvid honom i bilen osv?
  • Lyndi

Vart har jag påstått eller skrivit det?

FruMansour skrev 2008-01-02 14:59:07 följande:
    Så Cesar Millan (obs stavning) har alltså fel när han säger att det hela handlar om att bjuda in hunden i alla lägen för att visa vem som bestämmer eller är ranghögst? Detta även gällande soffor/sängar. Hunden skall "be" om tillåtelse. Samma gäller ju vid lek eller gos. Hunden ska bli inbjuden och inte ta det för givet.
  • FruMansour
    Fröken87 skrev 2008-01-02 15:00:50 följande:
    Hej alihopa anledning att min hund inte får sova i sängen med mig mer är för att ungefär för två sommras sen fick jag borrelia och det var med 99.9% av att det ramlat av nån fästning ifrån min rocky och jag fick borrelia :(Jag saknar honom jätte mycket men för min egen skull så får det bli så....
    Usch...stackare.
Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?