• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • MajaLinnéa

Våran hund springer lös i trädgården och gräver gärna i jorden = han är inte så hemskt ren...

Dessutom blir det för trångt om han ska va i sängen.
    Vill inte ha smuts och hår där.

• Barbammamma82

Våra hundar får INTE sova i sängarna dock får dom sova i soffan eller på annan plats dom vill.
    Men ha alla hundar dessutom i sängen går absolut inte då får inte vi plats och på sommarn kommer fästingar och vintern skitigt och massa päls

• FruMansour
    Pshevil skrev 2008-01-01 19:02:50 följande:
    Visst är det gosigt när Vegas sover med oss och hon brukar komma upp till oss fram på morgonkvisten, men förutom att det är för trångt (hon ska ligga JÄTTEnära och ibland ligger sonen mellan oss däruppe och Vegas mellan oss nere vid benen, suck!) så är det inte bra för henne. Hon har hudproblem och det verkar bli värre av om hon får sova uppe hos oss, kanske inte tål människokvalster i sängen?
    Ja det är ju ingen höjdare om det gör hunden sjuk.
  • Mamma till Noelle och William

Vår hund får ligga i sängen, vid fotändan. Men hon gör det bara en liten stund, kanske en kvart, sen blir det för varmt för henne och hon hoppar ner och lägger sig på golvet alt. sin säng, en BIA-bädd.

I sofforna får hon inte vara!

(¯`°?.¸ ღ Älskar min Noelle ღ ¸.?°´¯)
  • FruMansour
    alisandra skrev 2008-01-01 19:05:34 följande:
    Ingen av våra sover i våran säng eftersom det blir för varmt för dom, dom ligger på golvet brevid och den ena ligger ALLTID nere vid dörren och vaktar.
    Jo oftaste så vill vovven mest komma upp och mysa en stund men går sen. Jag kompromissar nämligen inte när det gäller min plats i sängen och Devil har ingen lust att ligga ihoptryckt i fotänden.
  • Ex ungue leonem

Våra pudel får ligga i sängen.Det finns tvättmaskion och dammsugare som tar bort grus.Hår fäller de ju intealls.Sedan så brukar jag tvätta hennes fötter närhon varit ute =

På klon känner man lejonet
  • FruMansour

Min hund får vara i soffan också, men samtidigt sitter jag och våndas över att skinnsoffan ska gå sönder... Det är ju liksom ingen liten hund som trampar omkring och hoppar omkring i soffan med barnen.

• FruMansour

Ex ungue leonem skrev 2008-01-01 19:12:34 följande:

Våra pudel får ligga i sängen.Det finns tvättmaskion och dammsugare som tar bort grus.Hår fäller de ju intealls.Sedan så brukar jag tvätta hennes fötter närhon varit ute=
    Samma inställning som mig.. Och så har man tur med en ras som knappt fäller... Jag har dock INTE sett nått... Nångång måste han väl byta päls antar jag men den dagen den sorgen.
  • Mamma till Noelle och William
    FruMansour skrev 2008-01-01 19:12:43 följande:
    Min hund får vara i soffan också, men samtidigt sitter jag och våndas över att skinnsoffan ska gå sönder... Det är ju liksom ingen liten hund som trampar omkring och hoppar omkring i soffan med barnen.
    Hihi.. vår fick vara i de gamla sofforna, men sen gick det hål.. Köpte nya för ett år sen och då blev det andra regler
    (¯`°?.¸ ღ Älskar min Noelle ღ ¸.?°´¯)
  • Therese1986

När vi fick hem våran hund i somras hade vi bestämt oss för att han inte skulle sova i sängen, men det sket sig. Han har fått lov att sova i sängen, men eftersom han är ganska stor och det blir varmt så brukar han ligga i sängen och gosa 15 minuter när vi lägger oss, sen lägger han sig på golvet och hoppar upp igen på morgonen när han tycker det är dax för oss att gå upp. Han brukar även ligga och sova i sängen då sambon går till jobbet tidigare än mig, då har han ju en hel halv säng för sig själv.

Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?