• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • FruMansour

Cilla R skrev 2008-01-03 09:27:48 följande:

Våra hundar har egna sängar, så varför ska de trängas i vår?
    För att det är mysigt kanske ;)
  • dellelgarin
    fairyfloss skrev 2008-01-03 10:26:56 följande:
    dellelgarin skrev 2008-01-03 08:44:54 följande:
    Beror väl på skitighetsgrad. Är det bara grusdamm orkar man väl inte tvätta fötterna på vovven? Men grusdam i sängen är inte så härligt ändå. Är de leriga måste man naturligvis tvätta dem!
    vi låter iallafall aldrig hundarna hoppa i varken soffa eller säng när de varit ute, då får man ligga i hallen, avtorkade och sedan tvättar sig våra hundar.

Visst har det funnits "sand" i sängen någongång nr man slarvat, kasnke hänt typ 3 gånger. Då får man ju skylla sig själv.
  • Wizz

Jag har inte min hund i sängen av flera anledningar:

Ruggigt ohygieniskt (vi bor på en hästgård)
    Hårar i perioder
    Flååååsar
    Trångt

När hunden INTE hårar, är förhållandevis ren och torr och det ska bäddas rent så händer det att han kan få ligga i sängen och mysa en stund. :)

• Calylite

tycker de bara är äckligt. När hon löper, hårar som fan när hon fäller (får dammsuga 2-3 gånger om dagen de perioderna) är lerig och grusig (typ jämt)
    Sen har hon sin egen säng, vi har våran, ungen har sin egen, alla har sina egna så varför skulle hunden få vara ett undantag liksom.
    Min förra fick sova i min säng när ja var liten då ja var extremt mörkrädd, fick inte för päronen men hon smög upp när de gått, vill våran dotter ha hunden i sin tänker ja inte stoppa henne men hon får bädda rent själv (ja såklart om hon klarar det själv annars hjälpa till så gott hon kan)

Ingen är så tom som den som är full av sig själv!
  • Sussa76

ha ha för att han är för stor... och dessutom så vill han inte för jag tror det blir för varmt åt han... (en newfoundlandshane)

• Knubbe12

Ohygieniskt... Vår hund har en egen sovplats som hon trivs utmärkt med, så det känns onödigt att ta upp henne i sängen.

• kariba

Jag tycker det är mysigt med hund i sängen men han får inte vara där på natten eftersom jag fått astma Han får inte vara i sovrummet längre.

• Kickiliina

Tycker hundar hör hemma på golvet helt enkelt...

• Joytan

ofta har jag en sprattlande sambo som täcker 1 och 1 halv säng och två rörliga barn som täcker resten, eftersom jag inte får plats nu är det inte en chans att de kommer upp i min säng!!

• Ozone

ohygieniskt (vi bor på landet) och dessutom har vi två små barn, en på 4 år och en på 3 månader. Annars hade det säkert varit mysigt. Nu har vi iofs en grandis så det skulle bli ohyggligt trångt... men men

Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?