• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • homemade

Mina hundar sover inte i sängen för de är hundar och inte människor. De har hela huset i övrigt och får röra sig fritt men sängen den är min.

• Majsan70

* För trång med oss o dottern o katterna o 30 kilo hund.
    * Hon är långhårig o drar med en hel del skit förutom all päls hon lossar.
    *Skulle bli för varmt.
    * Och sist men inte minst. Hon är INTE jämlik oss härhemma. Hon skall alltid veta att vi står över henne i rang.

• jenny99

När jag var liten sov min lilla hund på mina fötter varje natt.
    Helt underbart.

Jag märkte aldrig nåt ont.

I tonnåren hade jag 3 katter,som alltid sov på min rygg och fötterna...det var varmt och mysigt.
    Märkte inget ont då heller...jag sov så skönt så...

Har dock inte haft djur sen dess.

• FruMansour
    Saandraa skrev 2008-01-01 19:43:00 följande:
    jag har inga djur alls i sängen! vi har vår bebis där, men dom har hela soffan för sig själva och fåtöljer och mjuka plädar.. och vår hund snarkar så förfärligt
    Min hund också... som en vuxen karl snarkar han
  • Yvonne81

Varför sover inte du i hundkojan??? Typ samma anledning som man inte vill ha hunden i sängen antar jag... =)

• FruMansour
    Majsan70 skrev 2008-01-01 20:40:46 följande:
    * För trång med oss o dottern o katterna o 30 kilo hund.* Hon är långhårig o drar med en hel del skit förutom all päls hon lossar.*Skulle bli för varmt.* Och sist men inte minst. Hon är INTE jämlik oss härhemma. Hon skall alltid veta att vi står över henne i rang.
    Min vovve ifrågasätter inte sin rang i gruppen för att han sover i min säng ibland. Men det handlar om att bli uppbjuden till sängen precis på samma sätt som man bjuder in hunden till gos i vanliga fall eller till lek.. Allt på mina villkor.
  • Sarah84

Aldrig i livet Uch va äckligt.. Sommaren när de har fästingar & visst plockar man bort dom men du kan alltid missa nån, ne aldrig i mitt liv ja skulle ha hunden i sängen, vill ha fräscha lakarn när ja sover.

• FruMansour
    Majsan70 skrev 2008-01-01 20:40:46 följande:
    * För trång med oss o dottern o katterna o 30 kilo hund.* Hon är långhårig o drar med en hel del skit förutom all päls hon lossar.*Skulle bli för varmt.* Och sist men inte minst. Hon är INTE jämlik oss härhemma. Hon skall alltid veta att vi står över henne i rang.
    Gäller inte samma för katterna i hemmet?
  • Majsan70
    FruMansour skrev 2008-01-01 20:47:07 följande:
    Min vovve ifrågasätter inte sin rang i gruppen för att han sover i min säng ibland. Men det handlar om att bli uppbjuden till sängen precis på samma sätt som man bjuder in hunden till gos i vanliga fall eller till lek.. Allt på mina villkor.
    Jag har en ras som gärna testar. Hon har sina platser o vi har våra precis som jag anser att det skall vara inom flocken. Hon får inte vistas i soffor o sängar eller i köket när vi äter. I övrigt är hon fri att göra som hon vill.

Jag ligger inte heller på golvet på hennes plats.
Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?