• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • FruMansour
    Yvonne81 skrev 2008-01-01 20:43:42 följande:
    Varför sover inte du i hundkojan??? Typ samma anledning som man inte vill ha hunden i sängen antar jag... =)
    Nä precis som jag så föredrar hunden duntäcken och högar av kuddar på en fast sängbotten. ;)
  • FruMansour

Det låter på många som att ni anser att era hundar är äckliga... Så ser inte jag på min hund. Jag duschar ju inte heller direkt efter att jag suttit och gosat och myst med hunden under dagtid.

Förstår helt och klart om hunden lossar massa hår eller om ni bor i fästingtäta områden...

• FruMansour

Själv anser jag det mkt mer vidrigt att sova bredvid en rökare... :)

• Majsan70
    FruMansour skrev 2008-01-01 20:49:19 följande:
    Gäller inte samma för katterna i hemmet?
    Nej, katterna är innekatter o skräpar inte ner. De tar inte heller så stor plats som en 30 kilos hund gör. Med katterna behöver man inte heller vara ranghög.

Stooor skillnad på olika husdjur helt enkelt. Vår hund ligger vart som helst i lägenheten i övrigt.
  • FruMansour

Hoppas ingen missförstår mig.... Tycker absolut inte att det är fel att hunden INTE får ligga i sängen. Vill mest höra vilken anledning som ni baserat beslutet på.

• Yvonne81

ha ha =)

FruMansour skrev 2008-01-01 20:51:17 följande:
    Nä precis som jag så föredrar hunden duntäcken och högar av kuddar på en fast sängbotten. ;)
  • Curlingmorsan

För att min man tycker att det är lite äckligt med allt hundhår (vi har en långhårig hund som fäller rätt mycket). Men ibland när han inte är hemma får hon sova i sängen

• Livet30

I början så fick han inte sova med oss i sängen, och då rörde han sig mycket runt i lägenheten under natten, han fick ligga brevid oss i sin säng då. Nu får han sova i vår säng och sover lugnt hela natten, nu ligger han även ofta i sin säng om han blir för varm. Men han ber alltid om lov att få sova hos oss.
    Det är så mysigt att ha honom i sängen.

• Linda Sterner

Vi har en schäfer här hemma som helst gärna vill ha lite kvälls gos i sängen en kvart typ sen blir det för varmt å han lägger sig neranför sängen :)
    På dagarna när det e tomt i sängen kan han hoppa upp ibland å vila lite. Men verkar tycka att det e skönare på golvet :)

• lillymore

han får men vill inte. kanske sparkar jag för mycket under täcket? HMMMM,,,,,

eller s¨å är det varmt =)

Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?