• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • almn

Vår hund sover inte i våran säng för att han får inte!

Delvis för att sambon har allergi(inte mot hund utan mot andra pälsdjur, damm och sånt)
    Vår hund är inte den duktigaste på att kissa. Det kommer på bla benen. Torkar givetvis av honom men lukten sitter kvar o fastnar i sängkläderna.

Dessutom har han kissat i vår säng tre gånger (innan när han fick sova där).
    Gick upp där när vi inte var i sängen och kissade.

Så nej. Ingen hund i våran säng

• Tuffelisa

Vår hund sover inte heller i vår säng för han hårar jättemycket. Vi har en jätterottis som fäller hår året runt.

• Iroyg

Nej, han får inte ligga i vår säng. Han fick det ett tag när han var mindre, men inte längre.
    1. Han ligger aldrig still, utan krafsar och bäddar 711 gånger per natt
    2. Han hårar massor
    3. På sommaren drar han gärna med sig fästingar
    4. Det blir alldeles för varmt

• väntar i Kina kön

Hej!
    Jag har 2 små pudlar i sängen....*ler när min man är borta. Han tycker inte om att ha hundar i sängen men jag är uppvuxen med djur och det finns ingenting så mysigt som när vi ska lägga oss och bägge hundarna ska ligga brevid. De riktigt myser när de får sova med matte och riktigt nära vill de ligga. Härligt med djur! Som tur är så fäller de inte hår.

• Im Fabulous

Nu sover han inte i våran säng för att bebisen gör det. Det blir lite trångt med 4 i en säng, och man är dessutom lite orolig för att han ska trampa eller lägga sig på bebisen..

Annars har han alltid sovit mellan oss eller vid våra fötter.

• väntar i Kina kön

Jag har försökt att inte ha hundarna i sängen eftersom jag är allergisk men det är svårt. Dom är så van att sova med mig. Är ochså lite rädd att man kanske vänder sig för häftigt så de får ont. Glömmer aldrig vad min mormor berättade och som hände när hon var ung måste bara tillägga att hon inte någonsin glömmer det. Dom hade skaffat sig en kattunge och den sov med henne och hon råkade klämma ihjäl den så när hon vaknade så legade katten död brevid henne. Klart en kattunge är ju liten men nog var det tragiskt

• FruMansour

Igår satte sig Devil bredvid sängen och tittade bedjande på mig. "Nej" sa jag och då gick han raka vägen in i barnens rum och gosade ner sig i äldsta sonens säng.

Min man är liksom inte överförtjust gällande hundar i sängen och nu var han hemma så då fick han inte sova med mig. Men han accepterar det utan problem. Man behöver liksom inte ens försöka jaga iväg honom från sängen utan säger bara klart och tydligt nej, så invaderar hans barnens säng istället.

• emeliasmamma

För mkt hår, det blir trångt och väldigt varmt. Sen har vi nu sovrummet på övervåningen där hundar ej är tillåtna. Synd bara att vi inte har lärt dom att inte sova i soffan... Jag och sambon sitter i ett hörn å hundarna vräker ut sig i resten av soffan.... *suck*

• Lizard19

Lite drygt med en stor SB i sängen som väger 60 kg. Dessutom trodde hon att det var hennes säng och puttade ut oss. Nej hon fick en egen säng. Å sen får hon sova nere för hon snarkar så hemskt så jag kan inte sova :P

Det kubike på.....
  • dellelgarin

Vet att jag inte bör svara men våra sover i sängen, ville jag inte ha dem där borde jag ha köpt en annan ras. Whippets är nsätan framavlade för att värma sängen.

Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?