• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • FruMansour
    vofflan skrev 2008-01-10 17:19:09 följande:
    *funderar* Är inte hundar vild djur, det finns väll ingen soffa eller säng i naturen
    Nä och ingen dusch....och inte blir maten serverad i skål heller. De borstas inte heller och har ingen djurdoktor som kollar upp eventuella åkommor bakom nån mossig sten! :)
  • FruMansour
    FruMansour skrev 2008-01-10 17:51:03 följande:
    Nä och ingen dusch....och inte blir maten serverad i skål heller. De borstas inte heller och har ingen djurdoktor som kollar upp eventuella åkommor bakom nån mossig sten! :)
    De tränar inte heller lydnad eller agility!
  • Thez

Vår vovve får inte heller sova i sängen, vi tycker inte om håren, katterna får inte helle vara där. Hunden har en egen säng jämte våran.

• dellelgarin
    vofflan skrev 2008-01-10 17:19:09 följande:
    *funderar* Är inte hundar vild djur, det finns väll ingen soffa eller säng i naturen
    "hundar" är inte vilda djur, de är framavlade för att leva med människor, inte att leva i skogen.
  • dellelgarin
    dellelgarin skrev 2008-01-10 22:23:57 följande:
    "hundar" är inte vilda djur, de är framavlade för att leva med människor, inte att leva i skogen.
    iallfall inte mina, står till om med i deras historia att man använde whippets som sängvärmare...  Skrattande
  • bastarden

Mina hundar sover på nedervåningen o vi uppe. Anledning till att de ej får sova med oss är att vi har en dotter på 8 månader o det blir lite trångt om de ska dela säng med oss alla, haha, o jag vill inte att min lilla tjej ska ligga under monstren på 45 o 50 kg

• Smuliz

Våra två sover hos oss i sängen... jag tyckte man var elak om man inte lät hundarna göra precis som vi

Haha tänk va blåst man va när man var 18

Idag har vi nu 2st stora håriga bjässar i sängen, för jag har inte mage att ändra på reglerna efter 7år lixom. Så jag har lärt mej min läxa, det är gosigt, självklart, men inte lika gosigt att få byta sängkläder minst 1 gång i veckan för en massa hundhår

Men men nästa hund ska få en alldeles egen säng, brevid våra säng. För nu har jag lärt mej

• Bekali

nej, våran hund får inte sova i sängen... i vår familj har var och en egen säng... barnen sover inte heller i våran säng och då ska heller inte hunden göra det.... barnen har sina sängar, vi har våran säng och hunden har sin säng....

gillar inte grus i sängen, dessutom kommer våran lilla hund inte upp i sängen själv än så länge =)

däremot brukar han själv välja att han hellre sover på min morgonrock på golvet istället för sin korg under nattetid och det är okej... på dagarna så är han och sover han där man är

• Ellenor

Mina hundar får ej sova i vår säng av otaliga anledningar. Några av dem är:

Vi har för stora hundar för att låta dem sova i sängen med oss

Dem hårar nåt otroligt

En hund kräver regler och rutiner, en hund som får göra som den vill och blir behandlad som ett barn mår inte bra. En hund skall vara undergiven sin flockledare.

Om vårt framtida barn sover i vår säng nån gång vill jag ej att hunden skall hoppa upp i sängen i tron att det är okej (En hund som väger över 60kg kan göra mycket skada)

• dellelgarin
    Ellenor skrev 2008-01-17 18:52:35 följande:
    Mina hundar får ej sova i vår säng av otaliga anledningar. Några av dem är:Vi har för stora hundar för att låta dem sova i sängen med ossDem hårar nåt otroligtEn hund kräver regler och rutiner, en hund som får göra som den vill och blir behandlad som ett barn mår inte bra. En hund skall vara undergiven sin flockledare.Om vårt framtida barn sover i vår säng nån gång vill jag ej att hunden skall hoppa upp i sängen i tron att det är okej (En hund som väger över 60kg kan göra mycket skada)
    Mina hundar har regler och rutiner. De sover i sängen och är inte direkt olyckliga för det.

Varför tror folk att när man har hundarna i sängen så fattas all uppfostran?
Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?