• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • linpat

Vi har inte vår hund i vår säng för då skulle vi inte få plats själva! Hon är ju inte så liten vår grandis tik.

Sen så är jag inte så tänd på att ha grus på lakanet och vill inte att hos ska ligga på vårt överkast som dumt nog är vitt!

Hon har sin "säng" på golvet och en helt egen 2 manna soffa, och verkar vara nöjd med det.

• chess1979
    Förvånad vi har en rottweiler och en schäfer, vi delar redan säng med en tvååring, jösses vi skulle inte få plats om hundarna skulle sova i våran säng.

nä dom har sina egna sängar
    ♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • FruMansour

Jag har nu ändrat lite i reglerna här hemma. Devil får absolut inte längre vara i soffan. Han blev lite paff idag när jag sa ifrån, men accepterade och la sig i fåtöljen istället. Anledningen är att jag hittade hemska rivmärken i nya dyra skinnsoffan.... Var ju väntat men har ju varit så myyyyyyyyysigt att gosa i soffan på kvällarna. Men nu är ju problemet ett faktum så det blir fåtöljen tilld vidare.

Husse ansåg dessutom att något borde göras åt att Devil ville vara i sängen hela tiden så han såg till att bygga en säng till honom. Så nu tillbringar han istället en hel del tid där och på nått sätt så känns det som att han "dumpat" mig... :(
    Han tittar på mig som om jag svikit honom.. hahah

• väntar i Kina kön

Nu går jag och vovarna och sover....*ler i sängen.

God Natt!

• CarolineGbg

min hund sover med oss. men han har mer och mer börjat föredra sin egen säng. vet inte varför.. han är nu två år och börjar bli mer säker och självständig tycker jag så detta kan väl vara en anledning.

• Liten Stjärna

vår hund får INTE sova i sängen för att det är vår..alltså min och min sambos plats.. skulle hon få för sig ngt sånt skulle hon ta över hela sängen. Så nej nej.. ingen hund i sängen.. dessutom så är det ruskigt ohygieniskt och man får lätt skitigt.. kanske det är lättare att rucka på sådana regler om man har en liten prutthund, men vi haren rottis och det går verkligen inte..haha..

• gummisnoddan

Min hund får sova i soffan hos mig o hos vår mixbo, hos mig får hon sova i sängen då mixbon inte är här,men,inte i sängen hemma hos honom. Jag äslakr ju henne,men,kan itne begära att han ska göra det,liksom han inte kan begära att jag ska älska hans barn. HUnden har koll på vad som gäller vilka dagar beroende på var vi r el.hur många som är var..*S*, då vi komemr o flytta ihop o förhoppningsvis få en bebis,komemr hon inte få sova i sängen,detta beror på alla dessa fästingar som tyvärr dras in o upp i sängen, samt, kvävningsrisk etc. Men, hon kommer få sov i soffan o med tur komem rjag h ett hobbyrum med säng,o där ska vi gosa,gosa,gosa,så det så,när jag nu skulle få tid över..suck.

• vofflan

Aldrig i livet att min hund skulle få ligga i min säng, fy vad äckligt med alla fästigar o päls mm.
    Hunden är en hund han har sin plats, min vovve får bara vara i köket o hallen, vill inte ha honom i soffan heller fy vad det skulle håra. Blä.

• gummisnoddan

Min hund har speciell filt i soffan,den läggs undan då hon inte ligger där o läggs frm då hon ska ligga där,denna vädras o tvättas, är man rädd för hundhår bör man inte ha hund, o dessutom ska man regelbundet borsta hunden,o då minskar naturligtvis även håravfallet!

• Rickeby

Mina hundar får inte vara varken i soffan eller i sängen. Jag förmänskligar inte mina hundar, de är hundar. Visst är de familjemedlemmar/sällskapsdjur men med betoning på djur och jag har skaffat dem för att träna och tävla med.
    Jag skulle inte säga att hundarna är äckliga men de tappar väldigt mkt päls och är båda rätt välpälsade och eftersom vi är ute i skogen i detta dyngväder flera timmar om dygnet tycker jag inte att det är fräscht att ha dem i möblerna, de har egna sängar i alla rum i stället och har aldrig klagat.

Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?