• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • 85a

min hund sover i våran säng, äter vid matbordet, ja han är "en" av oss lite sand javisst men jag kakn skaka av sängkläderna och att han äter vid borde är bara en vanesak

• Mysflint

Klart hon får sova i sängen. Korthårig och alltid ren så hon är så välkommen.

• Tainted

nu har jag inte kvar min hund men.. hon sov alltid i sängen, hundhår på lakanen är ju värt det :) men efter att jag fick barn så fick hon sova på golvet i en egen säng, hon tyckte det var helt ok det med :) ville inte riskera att lilla sofia skulle få en sträv tass i ansiktet mitt i natten som nyfödd..

• fantasy

faramförallt för att jag tycker det är äckligt, hundar är ju inte tipptopp rena direkt om man inte duchar dem dagligen vill säga.. sen så blir det väl trångt oxå.

men däremot så får han sova på sängen på dagarna då överkastet ligger på.

• Svantelina

Självklart får han sova i sängen.. att jag får ligga som en banan är oväsentligt.

• dellelgarin

jag häpnas fortfarande över att folk tycker att sina hundar är äckliga, jag skulle inte vilja ja något jag ansåg vara äckligt någonstans i mitt hus.

Ser framför mig hur man tycker att hunden är smutsig och äcklig så han får vara på golvet, sen har man barn som kryper på golvet, eller går man med moppen efter den äckliga hunden?

Ni som har smutsiga och "äckliga" hundar, vart får hunden vara i huset?

• Smörblomman

min hund får självklart ligga i våran säng(=
    älskar det. Hon är så sällskapsjuk så hon ligger mellan mig och sambon, som en liten bebis.
    Har en liten jaktlabrador.

och att det blir grus och hundhår så e ju det bara att skaka av lakanet.
    om man har skaffar en hund som fäller då får man ha den inställningen att det blir mycket hundhår.
    men som sagt om man inte vill ha sin hund i sängen så ska man inte ha det. jag tror det e mer en idividuell fråga, vissa vill ha mer rent än andra =P

• center

håller helt med smörblomman. min hund delar säng med mig och det är super mysigt..det finns inge härligare än man vaknar med en nos brevid sig haha

• li nn

Tycker att det är ok att ha hunden i sängen om man vill lr om den vill .Valpar och bebisar vill vara med sin mamma. De flesta hundar brukar sluta sova i sängen när de blir större och äldre.

• vovvemor

Min äldsta vovve sov i min säng när det var bara hon och jag - när min man kom in i bilden blev det för trångt, men då fick hon en egen soffa istället. Numera har vi inga hundar i sängen, det finns inte plats. De väger 50 kilo styck och vi är redan en mamma, en pappa och två barn i sängen. Däremot sover de alltid i sängen när den är ledig, vi har lärt dem att det funkar så istället.Glad

*****Daga-bus 050912 och Einar-lus 070516*****
Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?