• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Tindra04

Hej tjejer!

Kaya: Ta det lugnt vännen! Vi finns här när du orkar komma tillbaka.

Nu SKA jag vara tillbaka! Har inte ätit speciellt bra de sista veckorna och inte rört på mig allt för mycket. Men trots detta har jag gått ner 1,5 kg sen förra veckan. Totalt -8,7 sen nyår! Det fick mig peppad i morse. Nu SKA jag ta tag i mig själv igen!

Många som verkar förkylda. Ta det lugnt tjejer! Det är inte bra att anstränga kroppen när man inte är bra!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Evve81

Little: Vi får sporra varandra!

Vi har en kanonfin vinterdag idag så jag ska ut en rejältur med vagnen! Tycker jag får ont i bäckenet så jag blir lite så där om jag ska ta det lungt eller gå ändå. men jag tror att jag är otränad så därför tänkte jag försöka att träna upp mig lite. Måste nog börja med lite magträning också!

Tycker jag får en sporre av att gå in hit och läsa om er

• Jessi74

Åkte tåg till jobbet idag istället för bil, gick från stationen så en 20 min prommis i rask takt blev det. Kallt men lite soligt väder ute så jag kom fram med röda kinder. Rätt skönt att få vardagsmotion så tidigt på morgonen. Min dröm är att kunna ha cykelavstånd till jobbet. Fatta vad skönt att slippa passa busstider eller sitta i bilkö och dessutom få motion på väg till jobbet!

• MagdaA

Little: nix, ingen bastu tyvärr.

Tina: wow! bra jobbat tjejen! Å du, jag Vet att du kan! Du fixat det! KRAM

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 6628

Tjabba tjejer!

Tindra04: 8 kg sen nyår? Det e ju fantastiskt bra gjort!

Det är SÅ himla härligt ute, imorse var det 6 -
    Jag får nästan lust o sätta mig ute idag, i solen. En stund. Om man har ordentligt med kläder på sig så kan det vara jätteskönt!

Ska snart lägga mig o vila höften. Det brukar sluta med att jag somnar, o sover ca 2 timmar. Synd o göra det en sån här fin dag, menmen.

Ha en underbar dag!

• Tindra04

6628: tack! Hade säkert kunnat vara mer om jag hade lagt manken till men har haft en svacka. Men NU ska jag skärpa mig!

Jobbigt med din höft. Och visst är det tråkigt att sova när det är så fint väder men vila du gumman du behöver nog det!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • alarik82

jaha då har ja fått internet i läghenheten igen å håller på å skolar in sonen för fullt. lite halvt dåligt med motion ibland tyvärr.

min pojkvän tyckte ja skulel ha som mål å komma i en bikin han ville att ja skulel köpa i sommar, men hur f*n tränar man bort skinnpåsen på magen, de går ju inte

• MagdaA

emmamaria: nä, tyvärr är de ju svårt. men kan du inte köpa en snygg bikini med linne till då? en sån köpte jag efter att jag gått ner, hoppas jag kommer i den till sommaren också!

• alarik82

magda nej nå linne vill ja inte ha, då blir man ju inge brun ju. skulle de bsra varit lite mage hade de inte spelat så stor roll, men när den är så hängig... å ja kommer aldrig hinna gå ner i vikt till sommaren heller

• MagdaA

emmamaria: klart du hinner! om du vill. sen HUR du lyckas måste ju du hitta din lösning på.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger