• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Little

Gokväll...

Har stått lite på Ct,n idag.. men batterierna va slut i den så jag kunde inte ställa om styrkan i den eller se hur mkt eller nått osv Det va lite tungt men lite trampade jag på iallafall... säkert sambon som använde den sist med tanke på den styrkan den va inställd på, näpp det blir att leta upp batterier till den!!

Idag har det nästan bara varit yoghurt och lite musli som åkt ner i magen, har fått sååååååån tandvärk, förmodligen sista visdomstanden som spökar, så jag kan inte prata och ännu mindre äta något med tuggmotstånd, knappt att jag kan svälja..känner mig fruktansvärt fåning när jag ska prata här hemma, sonen bara tittar på mig och undrar varför jag låter så konstigt (läspar!!) inte tar han mig direkt på allvar när jag ska säga till honom då han gör något han inte ska

Imorrn blir det telefon till tandläkare och "förhoppningsvis" även en utdragning av den (om det nu är den som spökar).. nu är det dags för bingen och två värktabletter..

Simon 060324 Anton 080104
  • clinan

Nu kör jag igång på riktigt, ORDENTLIGT! Inget godis o skit mitt i veckan. KANSKE på lördag OM jag är sugen. Sambon är med på det han oxå så det känns skönt! Äter vanlig mat men tänker höja ett snäpp med motionen bland annat att ta en tur på motionscykeln på kvällarna (minst 1mil)

Känner mig så plufsig för tillfället, och det är bara jag som kan fixa det! Och det är precis vad jag tänker göra!

• Evve81

Man blir verkligen inspirerad av att läsa era inlägg! NI har sån sund inställning här!

SE: Du har nog rätt i att jag ätit onyttiga saker bara för att jag ammar. Har lovat mig själv att bättra mig nu. Även sambon hakar på så det är skönt. Ska ta en promenad med vagnen sedan. Fast det är ju inte det lättaste tycker jag får så himla ont överallt men det är nog för att jag är TOTALT otränad. Vi ska ha dop i maj och till dess vill m an ju gärna att det har försvunnit lite!

Har problem med mina utslag så idag ska jag maila en av min mammas arbetskompisar som ska hjälpa mig lite. Hon ska även lära mig andas riktigt för det är jag RIKTIGT dålig på! Tillhör de som har en riktigt ytlig andning!

• kaksmulan

Jag känner mig så himla mycket mer lättare till sinnet nu när jag känner att jag kan träna igen. Även om det inte blir så mycket (20 min/5 km) på CT´n så är det ändå någonting! Idag ska jag iväg på ett pass Bodypump också!

6628: 15 min långsam promenad är bättre än ingenting. Hoppas hoppas att du snart känner dig bättre och att ryggen pallar för allt du vill göra!

SE: Du kunde ha skrivit det där till mig "Men, tänk också efter, att KNOPP och KROPP måste samarbeta för att få en fungerande HÄLSA, inte bara fysiskt!!!!!!! Hälsa kan även vara att läsa en bok, ha ett gott skratt el så, hälsa är en sak för mig, och en annan för någon annan!" Jag är så lyckligt lottad som har en sån klok person i min bekantskapskrets!!!!!

Magda: Du har fått så många goda råd! Jag skickar dig en kram genom cyberrymden! Du har kommit igen förr och kommer att göra det igen!

Clinan: Härligt jobbat tjejen! Självklart ska du göra den här veckan till en SUPERVECKA!!!

Nillalala: BRA att du sa STOPP!!! Kämpa på med att äta nyttigt! Du kommer att ha igen det senare!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

Känns som att jag håller på att bli sjuk. Ont i kroppen och ont i halsen, trööötttt! MEN, nu har jag bestämt att jag MÅSTE sköta maten. Så lätt att äta fel när jag inte motionerar, känns som jag hamnar helt ur spår då. Men, nu ska jag sköta maten, mår så mycket bättre då! Alex är fortfarande sjuk men vi försöker få in lite nya rutiner här nu, vilket gör att jag kommer äta på samma tider som honom. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag, sen en kopp te + smörgås el frukt på kvällen. Jag ammar knappt alls längre (tyvärr) så nu behöver jag inte va "rädd" att tappa mjölken heller, för den finns knappt ( )

Har ca 8 kg som jag vill tappa innan min födelsedag så nu är de bara å kämpa på! Längtar tills vägarna är bara så jag kan komma igång och jogga igen! Saknar verkligen det! Hade tänkt åka till gymmet idag men känner mig inte tillräkligt 100 för de, så när M kommer från jobbet tänker jag gå ut på en promenad, bara jag och hunden, ingen vagn. Alex får stanna inna nu när han rosslar så. Känner att jag behöver komma ut SJÄLV. Egentid är så viktigt! Förra veckan var tuff och jag känner på mig att den här också kommer bli de, mycket tankar och känslor dessutom som spökar.

kaksmulan: TACK! Å du... ingen bild idag heller, orkade inte knäppa då vågen visade samma som sist. Glad iaf att jag inte gått upp! Å KUL att du gillar ctn!

oj! nu blev det långt. hoppas nån orkade läsa!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • clinan

Såja, då är motionen avklarad för idag! Gick med Thea till dagis eftersom sambons bil va sönder och han tog min bil. Så vi gick en liten sväng innan dagis. cirka 20 minuter men i Theas takt.

Sen när jag kom hem tog jag en bok som jag ska läsa till skolan och satte mig på motionscykeln. Så det 1 mil, SKÖNT! Nu ska jag ta en välbehövlig dusch sen ska jag åka till Skolan.

Kan blir så att jag sätter mig på motionscykeln när jag ska titta på Design Simon&Tomas. Sitter ju lika bra där som om jag skulle slöa i soffan

• MagdaA

Prommis 10 juli... så det är ett tag kvar, men tiden går ju så fort!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Magda;
    En peppning ÄR att ÄVEN att vågen står stilla
    SKICKA kort till kakis ändå, Mkt bättre med regelbundna rutiner och att stå fast vid saker, då blir det lättare att kämpa mer då det går dåligt!

Kakis; Herregud, JAG är tacksam för att DU finns hos mig! SÅ långt borta men OJ så nära ändå!

Clinan; Kör på!

Prommis Lycka till inför dopet, då vill man ju vara fin! ( jag vägde mkt på Baileys dop, HATAR dopbilderna )

Men till er alla! KÖR INTE FÖR HÅRT!!!!!! Snälla, tänk på vad jag skrev, HÄLSA är INTE BARA minska i vikt, utan även att KLARA av att ta smällar då det går sämre med att inte gå ned sig totalt utan istället då se nedgångar som erfarenheter! Du är verkligen kompetent om du kan behålla styrkan även då det går dåligt!

Allafall hemkommen från 6 km prommis t/r stan, till gymmet, där tränade jag efter 3 dagars GYMvila, sen sprang jag 4.1km relativt snabbt i sista halvan!

Ställde mig iaf på vågen där idag, var ju läängesen nu...
    visar -2,3kg ( tror jag det var )....

Och som jag en gång skrev i min pres, man kan inte vara soffpotäter och äta onyttig mat OM man vill uppnå resultat!
    Och ingen ska jämför sig med mig el någon annan, jämför bara med er själva! Jag tränar på HÖG nivå och det är MIN träning....

KÄMPA PÅ!!!

• Evve81

SE: Man blir så peppad av dina inlägg! Jag inser ju att med min övervikt kommer jag inte vara smal till dopet men varje kilo gör ju ändå skillnad!

Någon som har tips på bra magträning? antar att det är enda sättet att få bort häng magen.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger