• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

1 timme prom i förmiddags, å nu har jag varit och kört ett pass på gymmet, de va riktigt skönt! nyduschad nu, ska ge pojken mat, sen laga hemma-pizza åt mig och maken

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

tack kakis!

vart ute på prommis med sonen, 6 km, på stan mm...SOL, så vackert ute!!!

Puss o kram

• SvenskEngelsk

Nu har ja ätit av kakan vi bakade m hallon + choklad i
    Yum, men magen svider nu.....
    Säkert pga all toblerona jag åt med.... jaja!

godnatt vänner!!

• Jessi74

hej hej...varför är det så att när det är stressigt och jobbigt runt omkring och jag säkert mest behöver pepp och råd för att få mat och motion att fungera, då går jag inte in och läser här... Anyway, haft en riktigt jobbig vecka på jobbet. Somnat typ åtta tre kvällar i rad i veckan som gått och varit så himla trött. Känner mig inte utvilad trots helgen heller, skulle behövt en dag till att vila på...men jobb imorgon.
    Anyway, sprungit två dagar i veckan och det är ju positivt. Idag har vi haft ettårskalas!

• J J

middag his svärisarna ikväll, potatisgratäng , sallad, kalkonstek..gott! Såklart alla frön mm jag skulle ha var slut på willys ikväll.. får försöka handla det imorgon och baka bröd på. Imorgon ska jag försöka  på min förtsa kak- och godisfria dag..en dag i taget! ska bli kvitt detta hemska sockerberoende.. tror jag består av minst 90% socker.. Flört

• MagdaA

Jag fattar inte... tycker jag äter bra mat, rör på mig i princip varje dag, iofs unnar jag mig kanske för mycket på helgen... händer ingenting på vågen! snarare tvärtom! Skrikandes går upp nått hekto emellanåt. Så här trögt var det inte förra gången jag gick ner, kan de bero på att jag fått barn? Sitter kilona hårdare nu? Måste skriva matdagbok nu ett tag så jag ser var jag kan göra ändringar.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Evve81

JJ: Kanske vi kan kämpa mot socker beroendet tillsammans! Skulle också behöva bli av med det! Jag har ju fixat det förut!

När jag lämnat dottern på dagis ska jag ut och gå en timme. Sedan ska jag plugga om lillemannen sover!

Magda: Jag tror att matdagbok kan vara bra!

• Little

Prommis & J J
    Jag är med på sockerutmaningen!!
    Behöver verkligen ta tag i det!
    Hur hårda kommer ni att vara?... ex. ska jag sluta med socker i kaffet eller dra ner på det (2bitar) eller kanske ta honung el. sötningsmedel istället..

I lördags innan melodifest. tränade jag lite CT, denna gång 20 min ( 5 min. mer än sist), hade nog kunnat stå 5 min till egentligen.
    Jag har lite problem att kontrollera mitt tempo, ökar utan att tänka på det och då blir jag ju trött så mkt snabbare men jag ska försöka kontrollera mig bättre
    Blev även lite sit-ups,armhävningar och rumpövn. i lördags..

Igår va planen att gå en lång runda hos pappsen som har en liten gård utanför Ljungby men tiden bara stack iväg med amning och blöjbyten och Simon som hittade koskit att rulla runt i osv.. så det vatt inget med det.

Hade ju en plan inför idag också, att gå (med syskonvagnen) en ny runda som ska ta ca. 50 min. men nu ligger det 10 cm snö här så det blir inget med det.. plus att båda sönerna är genomförkylda så några innedagar för dem är nog bara gott just nu... men ikväll blir det CT´n iallafall...

Simon 060324 Anton 080104
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger