• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • 6628

Magda84: nej, men någonting i kvinnans nedre region misstänker jag. Har ont vid äggstockarna, har haft slemmiga flytningar rätt så länge nu, har småblödit lite de senaste dagarna, märkte idag att jag har lite svårt o kissa, svider lite. Men jag väntar, imorgon kommer gubben hem, om det inte är bättre på lördag så åker vi in.

• clinan

Herre gud va jag e trött! Inte bara trött utan sömnig. Höll nästan på att somna när jag körde hem från träningen idag. Skivstångspasset idag gick väldigt bra är helt slut i musklerna.

Ska faktiskt lägga mig och sova nu även fast klockan inte är så mycket! Min kropp skriker efter sömn, men jag vet inte varför

Natti!

• J J

Nilla: grattis till bebben!

Har forts. vara "sockerfri".. har ju fruktsocker i teet, lite honung på yoghurt o s v.. men har inte ätit en enda kaka eller godis.. ingen efterrätt el dyl.. så skönt! varje dag som jag klarar mig utan skiten ger mig lite mer inspiration och pepp att fortsätta.

• MagdaA

JJ: honung på yoghurten?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Annelie024

Kaya, ja denna veckan har varit rena helvetet på jobb, om man får säga så. Barnen är underbara i vanliga fall, men de märker ju att det inte är som det ska på jobb med mina två kollegor borta och då visar de det genom att agera annorlunda. En dag kvar nu bara...sen fyra dagars vila. Ska bli så skönt!!

Idag blev det träning istället, inte så trött idag för jag slutade halv ett. Så det blev 40 minuter på ct:n, sen biceps med gummibandet och avslutade med 500 hopp med hopprepet.

SE, vad härligt att vara nykär. Kommer knappt ihåg den känslan just nu. Hoppas det går vägen för er!

Och Nilla, om du läser, stort grattis till flickan!!!!!

6628, det är inte urinvägsinfektion du fått?? Hoppas du blir bra snart.

• Kaya

Godmorgon!!!

Vilken underbar dag! Solen strålar och temperaturen kring nollan. Jag hade planerat in ett gympass på förmiddagen idag men byter mot ett löppass istället på grund av vädret - vill INTE träna inomhus just nu! Det blir nog två varv runt vanliga rundan, och sen lite rodd, styrka, stretch.

Jag har massa energi i kroppen nu efter en oplanerad vilodag igår. Jag hade först planerat löpning igår förmiddag, men då var jag så seg och trött efter tisdagens (och måndagens...) träning så jag tänkte gå på ett combatpass på kvällen istället (efter att ha laddat med bra mat hela dagen). Men då fick vi oväntat besök av goda vänner från Uppsala som kom och sov över, så igår blev det bara vanliga cykelturerna och lite "vardagsmotion" med städning, spring till tvättstugan osv...

Och det var nog bra! För igår kände jag mig sådär sliten i kroppen, lite träningsvärk efter måndagens styrkepass osv, inget spring i benen. Men nu! Hur träningssugen som helst. Hmmm... jag kanske borde ha TVÅ-TRE vilodagar i veckan istället för bara en eller två? För att få bättre kvalitet på träningen när jag väl tränar?

Ytterligare en anledning till min höga energinivå idag är säkert att jag har laddat med världens härligaste PÅSKFRUKOST. Vi hade ju gäster, så vi körde lyxfrukost med nybakat grahamsbröd, jättegod fibergröt, kokta ägg, lyxiga pålägg osv... *MMMMMM*

OK, på med löparskorna och ut i solen! *jublar*

K

• MagdaA

Så UNDERBART väder! -8 grader och strålande sol som värmer! Varit ute på en timmes rask promenad med vagnen och hunden. Dessutom hyvlade dom vägen igår så underlaget är perfekt! I em blir det gymmet om inget konstigt inträffar.

Kaya: du verkar va på ett strålande humör idag, härligt!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

GRATTIS NILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hemma VAB idag....så ska fixa nya bordet+, stryka gardiner, + städa...

Sen löpa lite .....+ hemträning!

Ätit så mkt junk 2 dagar/nätter av lycka..haha!
    Får passa mig..Nu är de nog!

Sockerfria dagen började idag för mig!

Puss på er alla....

Måste ta lilla B

• Nillalalala

Tack så hemskt mycket allihopa, lättrörd som jag är just nu, kommer nästan tårarna

Vi är hemma nu, och Elvira är så duktig, låter oss sova på nätterna, vaknar och äter lite en gång men annars är hon en liten sjusovare.

Just nu ligger hon på sitt rum i sin spjälis och bara funderar, vaken men glad

Det var lite roligt med förlossningen, jag gick ner 10 kg på 5 timmar, haha, man fick ju väga sig vid inskrivning, och efter förlossningen så var jag nog lite förvirrad och omtumlad, och det första nästan som jag frågar är "kan jag få väga mig nu" Barnmorskan måste tro att jag hade någon form av anorexia haha.

Nej, nu försöker vi hitta en vardag, någon sorts rutin på tillvaron men mest vill man bara titta på henne heeela tiden.

Kramar till er alla från mig och min lilla prinsessa!

(förlossningsberättelse och bild på underverket finns)

• Kaya

Grattis Nilla!

Stackars B som är sjuk. På påsk och allt! Krya på sig!

Ja du Magda om jag var lycklig förut så är jag ännu lyckligare nu!

Två varv runt vanliga rundan i solen, utan hejd, som ett ånglok...

10 min HÅRD rodd.

Crunches & pushups.

Stretch.

Nu är jag redo att fira påsk!

GLAD PÅSK ALLIHOP!

K

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger