• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

Nu har jag iaf börjat veckan bra. precis varit ute på 50 min rask promenad i snön.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • kaksmulan

Prommis, JJ och Little: Lycka till med sockerutmaningen! Personligen tycker jag att ni ska kämpa för att inte äta socker öht! Det kommer att vara jobbigt ett par veckor men måste ni absolut ha tex socker i kaffet så skippa kaffet helt! Tufft, ja visst! Men ni fixar det!!!

Jessi: Jo tack, jag vet hur det är med stress och trötthet! Jag känner mig helt knäckt, har hur mycket som hellst att göra på jobbet (jobbar lungt 110% trots att jag är barnledig 25%). Längtar till sommaren och lite ledighet! Det första som får stryka på foten nu när jag har mycket att göra är träningen, och med den ryker all "egentid". Det gör i sig att jag bara blir tröttare och tröttare och därmed mer och mer stressad. Vad som faktiskt verkligen har hjälpt mig är min älskade CT! Att ställa sig på den 30 min när barnen ändå tittar på Bollibompa är kanon! Hur som hellst slipper jag det dåliga samvetet att jag inte tränat...
    Kämpa på tjejen! Du klarar det!

Magda: Hur har det gått idag med fotograferingen?? Var det inget bra resultat? Jag tycker att en matblogg är en bra idé för dig. Men du måste komma ihåg att du nyss fått barn och hela din kropp är inställd på överlevnad och håller därför stenhårt i alla kalorier... Men självklart kommer du att fixa det! jag lovar!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • J J

Första dagen av mitt "nya liv" är det tänkt.. skriver en ny blogg på min sida som förhoppningsvis ska hjälpa mig att hålla koll på mig själv.

Såklart vi kan kämpa tillsammans mot sockerberoendet!

Jag dricker ca 2 koppar te/dag och har börjat använda fruktsocker istället..men det tänker jag fortsätta med, kanske att jag gradvis minskar på sockret lite men jag vill ha socker i teet. Sedan tänkte jag kanske försöka minska på det svarta teet och istället dricka rött el. grönt te och då kankse jag inte behöver lika mkt socker, beror på vilken smak det är på teet.
    I övrigt är mitt mål för denna vecka att inte äta kakor, fikabröd eller godis på vardagarna. Tänkte att jag ska äta lite godis 1 g/v.. men absolut inte mer än 100 gr. Jag vill inte bli helt hysterisk och gå ut för hårt för det blir alltid bara pannkaka då.. gjort det så många ggr.  Mitt "värsta" är att jag t ex vid 10-tiden redan kan stoppa i mig en kaka el. två, sedan efter lunch slinker det lätt in ngt sött, t ex lite choklad, godis, en kaka och sedan vid fika kan jag lätt ta en bulle/kakor till teet.. hemskt men sant.. såhär mkt kanske det inte blir varje dag men nästan..

första suget kom idag vid kl 10 efter dagislämningen.. så tog ett äpple o en näve mandlar. känns bra. nu ska jag amma färdigt o sen åker jag in till stan. blir lunch ute men ska försöka välja ngt bra alternativ!

• J J

Kakis: jag kan nog inte skippa teet helt o hållet just nu.. det är lite uppiggande för mig och jag behöver det.. har haft två nätter på rad nu som jag varit uppe 2-2,5 timme med en bebis som inte vill sova och så måste man upp vid 7. då "måste" jag ha mitt morgonte!

• SvenskEngelsk

hej
    Duktiga ni är!!!!
    Jag är med me i sockerutmaningen...fast jag mest för att kontrollera intaget, inte skippa helt då jag inte äter så ofta men FÖR mkt då jag tappar kontrollen....

Ska ut ikväll, på en lyxig middag med en ny vän från Stockholm som galen som han är hoppar på ett tåg hit för 1600 kr t/r för att ses 4 tim över en bit mat....

Varför inte lixom.....Pigga upp mig lite i mensvärkstider och gamla depptider....

Idag är motionsvilodag!!!

• Tindra04

Wow SE! Vilken kille! Vad häftigt! Hoppas ni får det superdupertrevligt!

Jag tar det lugnt. Är fortfarande inte riktigt i form efter min maginfluensa eller vad det var i torsdags. Känner mig trött och sliten. Hm det har jag sagt länge nu ju! Kanske ska gå och kolla upp om det är ngt som fattas mig.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Evenstar

UGH!

Tränade imorse, första gången på 1 vecka då ungarna varit sjuka och jag och maken gått om varandra för att få vardagen att fungera.

Och efter träningen (och en prottedrink) så började jag må lite småilla och nu sitter jag med jordens huvudvärk. Varför?

• alarik82

ikväll blir de 1 timme core å en timme box...
    till middag blir de tyvärr samma som till lunchen, kyckjlinggryta å ris. men hinner int elaga mat när ja tränar kl 18

• Betty the Boop

Nej mej usch va träligt att det har kommit snö igen. Trodde inte mina ögon när jag vaknade i morse. Igår sken solen och vi var ute i trädgården o klippte äppelträdet och idag är det vinterlandskap istället. Blir ju så mkt jobbigare att ta sig ut och gå med barnvagn nu, man fastnar ju nästan på vägarna. GRRR!

Kul med restaurang SE, hoppas killen är go!!

• sara lois

Hej tjejer!

Jag var här inne och skrev för drygt en månad sedan. Tänkte att jag skulle stärka upp kroppen efter graviditeten och börja träna.
    Tyvärr körde jag igång för hårt och fick problem med ryggen, har haft det sedan dess. Så jag slutade träna och slutade skriva här, har dock läst regelbundet, ni hänger verkligen i!!
    I slutet av förra veckan blev ryggen värre än vanligt, gick då till naprapaten. Fick där höra att jag har ryggskott! Kan man ha det så länge??

Hans tips var att jag skulle sluta med vanlig gympa (som jag gick på förut) och istället anlita en PT och möjligen köra lite "core" (vad är det då, nån som vet??).
    Ska se om jag kan göra om mitt träningskort så jag får tillgång till gymmet istället annars går ju det helt till spillo..

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger