• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • 6628

Jaha, då blev det vårdcentralen i morse, öroninflammation, penicillin. Penicillinet kommer upp samma väg som det åker ner genom. VAD MAN BLIR GLAD, när det sen ligger en massa Penillin på golvet.

Älskar era barn sina läxor? Det gör inte min! GRRRR!

• Kaya

Stumpan... åååhhh bollarna... det godaste jag vet just nu (sen några månader tillbaka )! Man kör bara torkad frukt (vilken som helst), nötter/frön (vilka som helst), ev. kakaopulver, ev lite proteinpulver, ev. lite rapsolja, en nypa salt i matberedaren till en massa som man sen rullar "chokladbollar" av (gärna i kokosflingor, sesamfrö eller havrekli så blir de snygga också). Sååååå gott och jag brukar tänka att torkad ekologisk frukt + nötter/frön + protein + rapsolja måste vara DEN ULTIMATA NÄRINGSBOMBEN! (Men mycket kalorier naturligtvis...)

Evenstar, tack för dina tips!

Jo jag vet att det låter som mycket mackor till frukosten, men detta var en limpa som jag bakade själv i bakmaskinen med en massa kruskakli och fullkornsdinkel i, och den blev platt som en pannkaka *hmmmm*, så varje brödskiva är kanske lika stor som 1/3 av en vanlig macka (typ formbröd). Tunt skivar jag dem också... Så jag räknar 4 såna pytteskivor som 2 mackor, vilket är min normala "ranson"...

Sen lunchen... just för att det inte är nåt protein i gröt, utom det lilla i havremjölken till, så tyckte jag att jag kunde unna mig fikonbollar efter - för de innehåller ju både nötter (= mkt protte) och sojaproteinpulver! Och dessutom rapsolja = nyttigt fett. *försvarar mig*

Tyvärr blir det ganska ofta gröt el dyl till lunch för mig eftersom jag äter lunchen hemma ensam...

Nu efter träningen har jag ätit en skål med tinade naturella blåbär och hallon med lättyoghurt (0.5 % fett). Dricker rött thé och ska avsluta med 2 rutor 85% choklad.

Känns bra! För trots att jag tyckte jag åt lite för mycket och lite för tätt inpå träningen så kändes träningen SUPERbra, både 15 min löpband innan (hann tyvärr inte mer, hade gärna kört en timme!) och så 60 min poweryoga. Jag var nog inte så proppmätt som jag trodde, inte så det hindrade mig från att träna effektivt i alla fall. Och inga problem med yogaandningen, förkylningen är som bortblåst! Jag vill gärna tro att jag gjorde rätt som satsade på 100% vila tills jag verkligen var helt bra.

Jag är så himla träningssugen nu! Tyvärr blir det jättesvårt att hinna med träningen imorgon, jag brukar ju köra ett gympass på fredagförmiddagar men imorgon har min son studiedag så han är hemma plus att jag ska på möte hos Proffice och tigga och be om att få ett jobb! Sen skulle min man ut med jobbet så han kommer hem senare. Hmmm... Men nog ska jag kunna klämma in lite motion nånstans under dagen ändå.

6628: Ja, än så länge är min son bara sju år och går i ettan så han gillar att göra sina läxor. Man får njuta så länge det varar!!!

K

• Little

Evenstar
    Såg kanongott ut!!

SE
    Jag kommer fortfarande inte in..

Nillalalala
    Hur mår du? Snart dags att krysta lite?

Fasiken nu har jag haft ett par dåliga dagar, igår lite fika (gigantiskt chokladboll) med några mams på stans bibbla, dock jättebra salladsbuffe till lunch men den där jäkla chokladbollen.. urk!
    Gott då men efteråt... ush!
    Rätt åt mig som fick gå hem i ösregn och tunga syskonvagen!
    Idag har det inte hänt något vettigt heller ja förutom de vanliga sysslorna förstås och amma amma amma amma, Anton har lyckats med att krångla till sin sugteknik så han har börjat "bitas" och smackar och ha sig, så nu övar vi igen på olika ställningar, minsta millimeter fel så gör det satans ont och ut kommer en tillplattad lilablå bröstvårta.. aj!
    Funkar rätt bra när man ligger ner (men det kan man ju inte göra hela tiden) eller om han sitter(hänger) gränsle över mitt ben så funkar det... ibland...hmm..

Va inne på jobbet en sväng idag ( jobbar i matbutik) och pratade lite med en gubbe som brukar dema (mat dema) där... han undrade när NÄSTA lillebror kommer! och kikade på min mage!!   aaaaaahh!
    Tränade ju magen i söndags men få la träna oftare nu dock hade jag träningsvärk ända till igår!

Simon 060324 Anton 080104
  • Little

Torkar frukt hemma??!!
    Någon som vet hur man gör?
    Jag brukar ha lite torkad ananas och banan i min musli men såg i butiken att det va ju en hel del tillsatt (honung,socker)... blev lite snopen..

Simon 060324 Anton 080104
  • SvenskEngelsk

Kaya; thank You honey, och JISSES vad vi låter lika, men sen har jag tränat riktigt hårt sen nov och då jag äter så äter jag för två säger alla på jobbet, dem sitter och gapar med EN tallrik medans jag tagit om..HAHAHA!!!
    Men Är maten god, och magen är hungrig, så äter jag, DOCK, nu efter läst dina inlägg Kaya ska jag BANNEMEJJ sluta äta så MKT, eller fel ord, stora portioner!

Kakis: Tack för dina ord, jag är lite stark av mig iaf.....Jag är ganska lycklig ändå, för det var längesedan jag hade SÅ HÄR LÄNGE utan en riktigt lång SVACKA med mat/godis/ + 4-5kg....
    Nu har jag kört på jämn nivå sedan 1 nov om jag inte minns fel, började våga visa mig på gymmet 23 okt!
    Måste betyda något, att man lixom har hittat den där balansen mellan kropp och knopp! Så känns det, Men att läsa era svackor styrker mig med ska ni veta, man lär sig något av er alla!
    Sen laddar ju jag batterierna med junk typ 1 gång / månad då jag reser....Då njuter jag! ( med en släng av löpning till drottningholm eller så..:)

Nilla: Klart han blev arg, och ledsen, MEN, jag har levt med Paul i 6 år, var olycklig sista 3 åren, men "ville ju inte bli ensamstående med en mulatt son så som alla trott, Paul var ju faktiskt en BRITTISK jamaican och inte asylsökande i Sverige ", Men efter levt med han och haft som vi hade det så ville jag väl nu ha LOVE och PASSION, uppskattning lixom, dock är Rock en man med för mkt dominans och det visade sig enormt nu efter dagar TÄTT ihop...han e i Finland just nu, han älskar ju se olika kulturer mm, fick sms, han kommer förbi så vi kan skiljas som vänner innan måndag allafall! Känns toppen,
    Jag är iaf stolt över att jag beslutade mig för det " I cant have bad vibes in my house when my son is here, its not fair on bailey, It had to happend ", så känner jag!

JJ: Stolt över dig, nyförlöst och lixom kämpar på!!! great girl! Tänk på som jag säger till aalla andra, gå INTE ut för hårt, då tröttnar man snabbt och lägger på sig igen!

6628; BLÄ, låter tufft....Urk!!! Min son älskar penicillin, men är väl för han e sååå van med...

Evenstar; Mamma var här innan ju då jag tvättade / sprang, så jag visade dina Scampi, MUMS sa vi bägge

Magda; Visst kan man verkligen uppskatta nyttiga mellanmål ihop med sina barn, lixom från början få in rätt feelings, bailey är ju VAN sedan magen hans var mogen nog för brunt bröd utan för mkt socker i, dinkelpasta, mkt FISK, han längtar efter fisk ( strömming e ju mums i dinkelmjöl säger han ), och han kan uppskatta bananpengar eller äppelbåtar lika mkt som en kladdkaka, MEN, ska ju villigt erkänna att han fått pappans SWEETTOOTH!!! Jesus...han e på sockeravvänjning, LoL, skämt åsido....Bra att vid tidig ålder, visa att nyttigt är GOTT med! Menar INTE nyttigt så som vissa tänker nu, MEN alltså frukt kan vara godis, givetvis gav jag extra fett i Baileys mos mm då han behövde det, och vitt bröd vid tillfällen i början, vanliga makaroner osv....ja ja, ni hajjar va=?? hihi

Stmpan 82: Hmmm, Degmagar försvinner INTE på en gång, jag skulle säga ge det 1 år på gym, för att bli FAST, beror ju GIVETVIS på hur man ser ut fårn början, men man ska inte stressa kroppen!
    men VISST kan man punkträna delar av kroppppppen!!!!
    Tränar man behöver man äta, men NOG inte fööör stora portioner, viktigt med att fylla på ofta ju!!! Mellanmål osv!

TINDRA min sol: tack för sms imorse, behövde det på jobbet, var så DOWN och made klumpar i magen!! TACK!
    Kul att läsa dina inlägg igen, Aj aj för tänder....Blurk, men såå söta när man ser dem sen juu..:) Sköt om familjen!

• SvenskEngelsk

Little
    BRA fråga, jag vill med torka frukt hemma, då jag AVSKYR när aprikoser, fikon mm är för färska och mjuka, vill ha SEGA sådana....

Ska adda dig IGEN, fått plocka bort + adda om med många!!!

ps, vi kan ju ses på biblan..haha, bailey ällllllllllllllskar deras chokladbollar där..och mamms älskar buffen..:)

• Stumpan82

*SE tack, ja du deg magen har jag kvar som rester sen graviditeten, dotter föddes för 17 mån och jag har tränat i 14 mån tycker jag borde få resultat, men jag kämpar på..sambon tyckte jag skulle börja situps två ggr om dagen.. men jag tränar ändå 3-4 ggr / vecka
    kommer fortfarande in hos dig

Jag är lyckaste
  • SvenskEngelsk

På mitt gym har vi en SUPERmaskin för situps, där INTE nacken används alls, många ggr gör man ju FEL då man gör situps, och min mage har ju Ica kassen med skinn ännu MEN mkt mer muskler inuti!!!

Ok
    Min träning:::

Ok Ok Ok
    Det blev som jag ville

jobbade 07-16
    Gick dit och hem, åt ju som en tok på jobbet och var KNASmätt och gasig efter, för mkt men men...
    Sen väl hemma skulle jag ta ut grillen, men ÖSTE ner, så de gick inte tyvärr, så det blev KANONGODA kycklingfileer me W-sås, soya, hackad vitlök, flingsalt, paprikapulver + rapsolja helstekta i ugn med en skvätt matl grädde i slutet!

Ok, motionen var de...Jag sa till mamma, Ok, jag germig ut 20 min innan tvätten, men jag hade sån styrka idag, och jag gjorde som jag lärt mig av en pers.tränare att vara uthållig och ner långsam träning, så joggade i sakta tempo, och vek inte av där jag trott ja skulle svänga, utan körde på heeela vägen till stan, så idag slog jag mitt rekord, och va inte ens trött då jag kom hem efter backar mm, + fult med folk som stirrade då dem satt o blev "tjocka medans de käkade en fastfood burger i bilen hem "....i city...5.5km..:) Så skönt!
    Så nu e jag laddad inöfr plåtningen imon bitti!!!!!

Puss o kram
    godnatt!!!!!!!!!!!

• SvenskEngelsk

stumpan
    ska kolla adressboken igen

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger