• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • clinan

cyklade imorse, gått en liten sväng med hunden oxå. Är helt slut, varit mycket nu med skola o jobb o så. Imorgon är det dags för skola igen *suck* Sen ska jag jobba hela påsken. Konstrunda här nere då = super mycket folk precis överallt

• Kaya

Hallå hallå.

Kul med dejten SE! Det svänger verkligen fram och tillbaka för dig nu - tur att du är en klok och förnuftig tjej som vet hur du vill ha det (som du ju nyss bevisade när det gällde din long distance relationship).

Emmamaria, nyfiken bara, är för gammal och definitivt för gammalmodig för att ens tänka tanken men vad kostar en sån?

Nu har jag just moffat i mig världens godaste middag. *MUMS* Tyvärr som vanligt på tisdagar lite för tätt inpå funken men det går inte att fixa på annat sätt, jag kan inte vänta till efter träningen med att äta för då blir det för långt emellan. Idag lyckades jag i alla fall (till skillnad mot förra gången) sluta äta någorlunda i tid innan jag blev FÖR proppmätt!

Min middag: en stor skål soppa av massa olika grönsaker, rotfrukter, linser och buljong (=NYTTIG!) + 4 supertunna dinkelpannkakor (smeten gjord på MYCKET ägg, havremjölk, fullkornsdinkelmjöl, lite rapsolja, stekta utan fett i teflonpanna) med Lätt Kesella och LITE osockrad hallonsylt på (sån där som heter 100% frukt, det är väl en massa fruktjuice och druvjuice i så det är knappast "sockerfritt" men ändå bättre än vanlig hallonsylt!). Gissa om det var gott!? Barnen älskade också pannkakorna, ha ha, de vet väl inte att man kan göra pannkakor på annat än FULLKORN! (Fast de fick förstås lite vaniljglass i sina...)

Hur låter det här? Som vanligt vet jag inte om det är HYSTERISKT mycket mat eller om det är lagom. Mitt "ögonmått" när det gäller portionsstorlekar är inte så bra... Men de där pannkakorna blev verkligen otroligt TUNNA, fyra st låter mycket men när jag vek ihop dem med fyllning emellan så var varje pannkaka typ två tuggor... kändes det som...

... ha ha... bortförklaringar...

KUL ska det bli med funk i alla fall!!! KANSKE stannar jag och kör antingen power pilates eller löpband efter, det beror på hur det känns i kroppen. Jag vill ju egentligen inte missa barnens läggdags, men samtidigt - nästa vecka ska vi ju ha påsklov ute på torpet, då blir det inget gymmande. Så jag är ju rätt sugen på att köra för FULLT denna vecka när jag för en gångs skull är frisk och allt!!!

Nåväl. En timme funk är inte fy skam det heller. Jag måste lära mig att tänka att även EN timme träning är bra - jag har kört så mycket dubbelpass så det är som att jag räknar det som "vila" när jag "bara" kör en timme!? Hmmmm... Allt eller inget, typiskt mig. Antingen dubbla pass sex dagar i veckan eller ingen träning alls. Jag ska försöka sluta göra så - min kompis som är hälsopedagog tjatar jämt om att lite lagom mycket träning hela tiden är mycket bättre än att vara "periodare" med träning, träna hysteriskt ett tag och sedan lägga träningen på hyllan helt och hållet ett tag.

BLA BLA

Nu måste jag packa gymväskan!

K

• J J

SE:kul att det klickade!

igår gick så jävla bra med maten.. var så länge sen det kändes så här bra! Jag åt bra mat hela dagen och bra mellis. Gjorde t o m egen hemgjord musli igårkväll som jag åt med lite yoghurt till kvällsmellis. Så god musli (från familjens GI kokbok).

Idag har också gått bra. Hade dock ca 1 tsk strösocker i teet på mc D idag när jag var tvungen att hitta ett ställe att amma på... åt en banan till. Gick 30 min i rask takt till ett annat centrum där de har bank och tillbaka 30 min.. i snöslask.. känner mig stark nu när jag klarat av nästan 2 dgr utan kakor o skit! Glad

Glad mamma!
  • Evve81

SE: Kul med en lyckad dejt!

Jag hade ju tänkt mig en prommis idag men jag var rätt nöjd efter öppnaförskolan med barnen så jag hoppar över det. Tänkte åstadkomma lite magträning i kväll istället. Annars kommer min mage tillslut hänga till knäna....

• Annelie024

Hej girls!

Här är en till som är helt överstressad. Mina två kollegor på jobb (förskola) har semester och jag är själv med två timvikarier. Och full barngrupp, påskvecka och allt!! Och barnen är gnälligare än vanligt, så typiskt. Är helt orkeslös, och så ska man orka med hem och barn på kvällarna också.
    Nåja, mannen är ledig nu onsdag-torsdag så han är hemma med barnen. Så man slipper lämning och hämtning, vilket är min uppgift annars pga arbetstider.

SE, kul att dejten gick bra, härligt!

Ska träna ikväll på ct:n tror jag. Behöver det.

• Annelie024

Har ångrat mig nu angående träningen. Orkar helt enkelt inte. Ska lägga barnen snart och sen koka en kopp te, ta en apelsin och två rutor mörk choklad och lägga mig i soffan. Slutar halv ett imorgon och då ska jag träna istället. All min energi är slut idag, usch känns inget kul alls.
    Och precis som du, Kakis, så jobbar jag inte heller heltid. Jobbar 82% (35 tim i veckan). Hade jag jobbat heltid hade jag varit död nu...haha. Vår barngrupp på jobb består mest av småbarn också, 11 stycken småttingar (1-2 år) och 7 stycken som är 3-4 år.

• MagdaA

Annelie: tycker du gör helt rätt i att vila i kväll!

Jag hade funderat på att köra ett pass på ct:n, men skippar de. tog en rask promenad i förmiddags, det får räcka. Hoppas hinna till gymmet i morgon kväll.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 6628

Kaksmulan: åh, jag blir så glad när nån skriver så till mig. Mensen har varit borta på grund av en hormonspiral.
    Tyckte det var konstigt att jag blödde lite, när jag inte blött (alltså mensblödit) på så många år. Har ju fått barn mellan.
    Men jag tror inte att det e nå barn där.

Och ja, jag älskar livet igen. Konstigt att det går upp o ner psykiskt så här, men i o med att jag börjat jobba så ser jag mycket. Jag ser folk, jag ser stan, jag ser mina arbetskamrater, o jag trivs.

Men kommer det nå sjukdomar nu så e det down igen, jag vet det.
    Nu till Bygglov!

• alarik82

kaya min blir å kosta ca 250 euro tror ja när den blir klar så de blir väl ca 2500 kr

• Kaya

Hur lång tid tar det då? Hur många gånger? Och hur ont gör det?

OBS - jag tänker inte göra en själv, är bara allvarligt nyfiken.

FUNKEN var som vanligt SUPERKUL. Visst känner jag mig tjock och pluffsig framför speglarna nu när jag har gått upp några kilo, mina dansbrallor hänger inte lika löst som de brukar, och det är mer rumpa och lår som gungar när jag dansar... men ork har jag! Och dansa kan jag!

Och just när det gäller funk och afro som jag kör så "behöver" man lite hull... OK kanske inte så mycket som jag har just nu *suck*, men allvarligt, instruktören ber ju om så stor rumpa som möjligt när vi dansar... Och man kan inte vara riktigt trovärdig när man kör schyssta rumpshaking moves om man inte har nån rumpa/former ALLS *elak*

ha ha

Kvällsfika efter träningen ett äpple, lite lättost med 5% fett i tärningar, och TVÅ (2!) fikonbollar, plus rött thé med havremjölk. BRA VA??

Tyvärr är jag fortfarande hungrig.

Aaaahhh...

Efter en sån här period med ohämmat ÄTANDE vill inte kroppen ställa in sig på normal mängd mat igen. Den är ju VAN vid att få tillräckligt för att bibehålla det här extrahullet jag har just nu. Och inte bara kroppen, knoppen har ju också vant sig vid att stoppa i munnen typ hur mycket som helst av nästan vad som helst.

Hmmm... svårt det här. För min egentliga dröm är ju att väga lagom mycket och vara vältränad (+ se vältränad ut) UTAN att behöva gå tvärsemot vad kroppen/knoppen VILL. Att liksom "automatiskt" ha en snygg kropp för att man "automatiskt" anpassar mängden mat efter mängden motion. Men är man helt galen i mat, som jag, och av naturen ganska lat eller åtminstone "snål" med att bränna fett (päronform, kvinna, lätt att lägga på hullet osv), så GÅR ju inte det! Eller??? *funderar*

GOOD NIGHT

K

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger