• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

PS. Annelie: 11 st småttingar i åldern 1-2 år? Bara du och två vikarier? Plus en drös 3-4-åringar??????

*SVIMMAR*

Herregud, om jag var du skulle jag ha legat i koma för länge sen och inte ens haft ork att TITTA på en CT!

Vilken pärs! Helt klart gör du rätt i att vila.

K

• SvenskEngelsk

Hej älskade vänner!
    ja livet har svängt mkt, men känns skönt att jag sedan innan Rock kom kände att vi aldrig kommer ses efter han vart här, och att jag fick "kasta" ut honom var ju inte planerat men ett MÅSTE fast man ej ska använda MÅSTE som ord...Oh well

KLICK sa det igår och KLICK är det!
    Wow....En man som är mer kärleksfull än MIG, det ni!

kaya: Din mat låter ju helt WOW god!! Mums, och som du skrev att 2 barn blev dödade..HERREGUD att ens problem är TINY!!..
    Live life to the FULLEST!!! Please girls!!!

Emma... hett med tattooo
    I love mine!...eller mina bägge ska man väl säga!

Har jobbat ikväll, gick bra
    vi beställd mat, bakad potatis med fetaost + råkost OH MY GOD..Så gott!

Lagomt kärlekstrött och i himlen just nu!

Sov gott på er, Imorgon är en busy day, 07.-16, sen påskäggs letande hemma hos mamma med bbarnen i släkten, sen ska jag o hämta nya köksbordet på DUKA HOME! :)

Sköt om er alla!!!!!!

• Little

Måste skvallra lite

Nu har Nillalalala fått en liten flicka!!
    Grattis Nillalalala!

Simon 060324 Anton 080104
  • Betty the Boop

Little Oj va skoj med bebis, Grattis Nillalalala!!

Uppe med tuppen med min 8 månader bus pojk. Inte trött här inte. Haha!!

Duktiga ni är som tränar o motionerar o står i. SJälv så är det lite slarvigt med det denna veckan. Mitt mål är att komma iväg till friskis på torsdag. Annars är det fullt upp här men renovering av sovrumm, åka till ikea stup i kvarten. Sen fyller jag år på lördag med. Måste storstäda innan familjen kommer!!!!
    Hopps på mera egentid nästa vecka.

• Tindra04

Grattis Nillalalala! Vad roligt med bebis! Hoppas allt har gått bra!

SE: är så glad för din skull!

Nu ska jag snart klä på mig själv och barnen och gå till bvc.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Betty the Boop

Tog på mej mina nytvättade svarta byxor idag. De har legat i tvätten ett bra tag för jag har tröttnat på att ha dom eftersom det var endast dom jag fick på mej förut. Och WOW va dom satt bra idag. Dom korvade sig itne alls, utan nästan hänge lite hihi
    Härligt när man ser sånt resultat. G L A D !

• Little

Har kikat runt lite på olika gym här i stan via deras hemsidor, verkar som alla ställen har medlemsavgift och sen själv avgifterna för att träna... jag hade helst velat gått nån dag/vecka på ett ställe och nån dag/vecka på något annat ställe.. just för att det ska stämma in på Johans arbetstider.. Iofs finns det ett gym som inte har medlemsavgiften utan där betala man för bara träningen...  finns även några mamma/barn pass men då på fel dagar och fel tid :-/

Idag ska ut och prova den nya rundan med syskonvagnen, Simon är mkt bättre och är på dagis idag och lillebror klarar sig ju bra nerbäddad i liggdelen
    Ska se om jag kan lyckas få igång MP3´n också... isåfall blir det ju skitbra!

Simon 060324 Anton 080104
  • alarik82

de beror på hur stor den är å så. men min kommer ta ca 3 timmar sammanlagt. ja tycker konturerna är värst. sen känns de bara som man gnussar när dom fyller i... :)

• 6628

GRATTIS Nillalalala!!

Blev en promenad på 20 minuter idag. Kallt som attan! Var helt röd på låren.

Precis lagt sonen, har ont i magen. Tror att det är nåt galet, där nere.

Är astrött efter endast 4 timmars sömn inatt. Själförvållat. Har upptäckt spel i mobilen. Började spela vid 22, tänkte att det kanske är dags o släcka nu, kollar på klockan o den var TOLV!

• MagdaA

go kväll! hinns inte med nått gym i kväll som jag hade tänkt, får ta det i morgon istället. Har varit ute på promenad med 2 kompisar idag, 2 timmar i raskt tempo, och i den här stan finns inga plana vägar, bara backar! upp å ner i 2 timmar, härligt! Kul också när man har några att prata med under tiden.

6628: låter inge bra, nån aning om vad det kan vara?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger