• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Awww, TACK för det Stumpan
    NU kan du väl ändå komma in???

• Stumpan82
    SvenskEngelsk skrev 2008-03-13 22:37:30 följande:
    Awww, TACK för det StumpanNU kan du väl ändå komma in???
    nix jag är oinbjuden
    Jag är lyckaste
  • lejone

SE: Tar du varje chans till motion du får? Jag frågar föratt jag tycker på dina inlägg att det verkar som du flänger mest hit och dit hela tiden
    Jag är också oinbjuden förresten.

Kaksmulan: Eller hur!? Jag har blivit ännu mer peppad nu eftersom jag går med syster och mamma. Mamma har varit sådan de senaste åren att hon har sagt "Nu jävlar ! Nu ska jag inte äta massa skit och jag ska ut o röra mig!" föratt sedan ringa och säga att hon har "syndat". Men nu är det en helt annan männsika. Hon går och går och inget onyttigt äter hon alls. Jag är skitimpad!

Min motivation har delvis blivit att jag ska "slå" mamma. Låter knäppt. Men jag har alltid varit den i familjen som har varit överviktig. De senaste åren har mamma hållit mig sällskap men nu så får man se till att skärpa sig.

Nej. Dusch och i säng. Ska skriva en lapp till mannen först att han ska gömma vågen när han kommer hem. Jag väger mig för mycket och tycker att detta tar en himla tid. Känner någon igen sig?

• MagdaA

nån som har tips hur man får magen i form? tycker jag äter hyffsat bra, men min mage krånglar. gasig och rätt lös (ursäkta!). Alltid som värst på morron/fm. Undrar om det är nått jag inte tål eller så... ?!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Annelie024

SE, åh lycka till idag! Det kommer att bli kanonbra!

Fredag idag, jobbar 10-18, stänger alltså på jobb. Gör så var tredje fredag. Lite drygt men det är skönt att börja sent, jag som nästan alltid börjar 7,30.

Har än så länge bara blivit två träningspass denna veckan, men jag har helgen också på mig och då brukar jag köra två pass, så 4 pass hoppas jag det blir totalt då denna vecka.

Tacos till middag ikväll, massa grönsaker och mums. Sen godis framför tv:n och Let´s dance...haha

Kalas imorgon hos mannens bror och söndag hem till mamma. En helg med godsaker med andra ord. Nåja, ska ju träna så jag får träna extra hårt då.

• kaksmulan

Tindra: Du har helt rätt! Jag SKA försöka varva ner och ta det lite lungt. I påsk ska jag och familjen åka till min bror och hans familj och då ska jag SLAPPA! Det ska bli så himla skönt.

Kaya: Det är svårt det där med stora portioner. Jag "lider" av samma sak. Speciellt sen jag var med i VV. Där åt man historiska mängder till varje mål och det sitter liksom i...

SE: Du har helt rätt! Bailey är viktigast och det är HONOM du måste leva för och välja dina framtida män/framtida man efter!!!

Magda: Åh, nu vet du vad jag kommer att säga! MJÖLKEN!!! Du får helt enkelt prova att ge upp dina älskade mjölkglas i två veckor och se ifall det blir bättre! Det låter exakt som en "mjölkmage"

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Nillalalala

SE: Det är svårt att leva tillsammans med andra människor. Skönt att ni får träffas - och skiljas som vänner innan han åker till USA igen.

• MagdaA

kakis: men jag har ju tagit bort massa mjölk! Dricker te till frukost nu. Dricker oftast te på kvällen också, mjölk bara till gröten vid lunch och 1 glas till middagen.

• MagdaA

Nilla: minns du att du frågade efter receptet på en kiwisoppa för massa veckor sen? NU äntligen har jag lagt in receptet imin blogg! Bättre sent än aldrig!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger