• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • kaksmulan

Magda: Jo, tack. Det funkar bra med CT´n när jag väl ställer mig på den . Men ärligt talat så mår jag sådär. Stressar för mycket och har på tok för mycket krav på mig från jobbet just nu. Jag jobbar ju 75% (är barnledig 25%) men har den senaste tiden jobbat mer än 45 timmar i veckan. På tok för mycket för min psykiska hälsa. Egentligen går jag på knäna men jag försöker ta det lite lungt. Att sitta så här på FL och läsa en stund på morgonen ger en välbehövlig vila faktiskt. Och jag försöker att ställa mig på CT´n en stund varje kväll när barnen somnat eller tittar på Bollibompa. Just nu är det alla dessa SMÅ saker som håller mig flytande. Min förhoppning är att allt lättar snart. Det ser ut nu som om jag kan få förlängning på min doktorandtjänst i ett år till vilket underlättar enormt. Det är inte klart än, men jag håller tummarna. Tack för att du frågar

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

kakis: du måste tänka mer på dig själv! stressa ner! vet att det är svårt, men du måste om du inte ska stupa! Tänker på dig! Puss!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Kaya

Hallå hallå.

Gud vad jag skäms över mig själv.

Här tänkte jag pipa in och börja GNÄLLA och KLAGA över att alla byxor (naturligtvis) satt tajtare och mer obekvämt när jag provade igenom mina 3-4 par "testbrallor" nyss, och BEKLAGA mig över att min kropp verkar ta alla chanser den får att lägga på sig onödiga fettreserver när jag t ex är sjuk eller har en period med mindre träning...

... men så kommer DN:s hemsida upp när jag slår på datorn och jag får se att det är två små små barn, knappt 2 och 4 år gamla, som har huggits ihjäl med kniv.

Plötsligt INSER jag hur futtiga mina små "problem" är...

Skärpning! tänker jag då. Visst, motionera och äta rätt för att jag mår bra då och blir glad. Men inte GNÄLLA när det inte riktigt flyter på som jag vill! Eftersom jag verkligen inte har NÅT att gnälla över!

Gårdagens träning var SUVERÄN - 60 min afrikansk dans, 45 min styrka, 15 min stretch. Idag blir det ännu kuligare, äntligen FUNK igen! Hurra!

Och mina ansträngningar med att hitta tillbaka till vettiga portionsstorlekar har fakiskt gett LITE resultat i alla fall, jag tror att jag har lite bättre koll på hur mycket jag äter till varje måltid.

Sen att det kommer att dröja ett tag innan återgången till vanliga träningen och vanliga kosten märks på kläderna och spegelbilden - SO WHAT?! Det får väl ta den tid det tar.

Nu lunch! Superhungrig (som vanligt)...

K

• MagdaA

Kaya: ja huvva! hörde om det på radion, å genast känns ens egna problem som ingenting! Kan inte förstå hur man kan göra så!!!

• Little

Ush ja, fruktansvärda nyheter och förmodligen är det pappans som gjort det..ryser i hela kroppen...

Igår körde det ihop sig totalt här hemma... plan 1 va ju att ut och gå med vagnen men pga alla snö så belsutade jag mig för att ställa mig på CT´n till kvällen istället MEN mitt på dan sås ken ju solen fram och snön va borta på vägarna, klädde på båda pojkarna och mig själv och precis när vi är färdiga så kommer jag ju på att syskonvagnen ligger i bilen som sambon har på jobbet... AAAHH!  av med alla kläderna igen och stora pojken bli ju såklart jättelessen igen (först va han arg och less för att jag tog på honom kläderna) och nu tvärtom (2-årstrots?)..
    iallafall så skulle det bli CT´n  till kvällen.... men hela dagen fortsatte med gråt och skrik... antingen den ena eller den andre... om Simon sov så grät Anton och när Anton väl somna så väkte Simon honom igen..sen ringer min sambo från jobbet, de har slutinventering och allt går jättesegt så han räknar med att inte vara hemma förrens dagen efter på morgonen.. blev lite less och TRÖTT så jag somande i soffan med lite glass (japp där sprack dag 1 mot sockret!)..

Få se vad som händer idag...sambon är iallafall ledig idag så jag skulle kunna ut och strutta lite helt själv...
    Ja denna veckan va väl kanske inte bästa starten mot socker med både påsk och vi ska fira Simons 2-årsdag på söndag med tårta och kakor..

Simon 060324 Anton 080104
  • kaksmulan

Usch ja. Arboga. Det är så hemskt så man vill knappt tänka på det. Hur sjutton skulle man kunna fortsätta att leva efter något sådant?

Little: Du får se det så här: Klarar du att hålla dig borta från sockret den här helgen så kommer du att klara det för resten av livet!!!! MEN för att fixa det så måste du i förväg bestämma dig för vad du FÅR äta och sen äta det med gott samvete och strunta i resten!!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • SvenskEngelsk

Hej girls
    Jobb strax

Går på VÄRSTA passet nu
    7 dagar i rad då alla andra e lediga..:(
    Men men!
    Haft ledigt nu ju
    Precis vart på gymmet
    såå skönt
    Och dejten kunde INTE blivit bättre!

Det sa KLICK
    Hur skumt är den känslan då
    ALDRIg känt så innan!
    Jesus

Läser ikapp ikvll

grattis till minus, + all motion!!

• alarik82

SE kul att dejten gick perfekt :)

skulle ha varit ut å gått idag, men måsta jobba över för å hinna med all påskmat till jobbet imorron å snart ska ja iväg å tatuera mig...

• MagdaA

emmamaria: kul med tatuering! vad blir det och var?

• alarik82

har börjat på den redan, men ska fortsätta idag, för den blev inte klar sist, de är en stor tribal på armen... typå från axeln å ner till armvecket

fruktansvärt vilken träningsvärk ja har i ryggen idag.

men ja fick massa beröm igår på boxen, en som sa att hon tyckte ja skulle hålla egna pass å sen en som sa att hon blev nästan rädd bara av att stå brevid mig när ja slog

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger