• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • 6628

Tjena tjejer!
    Långfredagen kräktes sonen Påskafton var bra tills påskaftonskvällen. Satt hos granen o åt o drack gott när 12-åringen kommer o säger att 5-åringen kräks. Så det var bara o knalla hem. Vi hade ändå tänkt gå hem tidigt. Natten var lugn. Påsk dagen efter maten började det igen. Han hade ont i magen o 1 timme senare kom det. Från söndageftermiddag till måndag kväll kräktes han, o var SÅ dålig, bara låg. Han är inte sig själv än, så jag vabbar.
    Själv håller jag på o bli förkyld, känns i nosen.
    Sonen hade otur på sportlovet, fick inte vara hemma själv pga magsjuka, nu påsklovet är Filip sjuk. Han vill ju vara hemma själv.

O jag vägde mig imorse, o det visade sig att jag gått ner ännu mer! 79,1, det ni!!! Konstigt, har ätit hur mycket skräp som helst, inte rört på mig, druckit lite alkohol.
    Alltså, jag är så avis på SE! Så länge sen vi åkte.
    Nu ska det lagas lite mat här!

• kaksmulan

Tillbaka på jobbet i flygande fläng. Sen klockan 7 i morse har jag bara fått i mig två koppar kaffe och en apelsin. INTE BRA! Jag tänkte sticka hem tidigare idag så jag hoppade lunchen men så plötsligt tar min arbetsdag slut och jag har jobbat heldag utan lunch. Jag måste verkligen sluta upp med dessa dumheter!!!

Åh, i påsk har jag ätit GODIS! Jag som inte ätit godis på över tre år! Det enda jag ätit har varit lite finare choklad, typ dyra praliner och sånt. Men nu smaskade jag värre. FAST jag åt bara sådana som  jag tycker riktigt riktigt RIKTIGT mycket om. Typ choklad-nougatägg...
    Dock har jag blivit lite inspirerad av min svägerskas "steg"-utmaning och tänkte leta reda på stegräknaren i eftermiddag. Det skulle vara kul att veta på ett ungefär var man hamnar under en normal arbetsdag, speciellt nu när undervisningen drar igång och jag inte kommer att kunna sitta vid datorn och arbeta.

Monsa GRATTIS! 20 kg är inte illa!

Grattis Magda och 6628 också för att ni gått ned i vikt! Duktigt kämpat tjejer!

SE: Hoppas att du får det underbart nu!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • alarik82

ja blir lite lessen för på jobbet tycker dom att ja överdriver med min träning tränar ju bara 3 dagar i veckan ju, dom säger att de börjar gå till överdrift å att de gått mig över huvudet typ. bara för att ja får ångest om ja ätit nått ja vet att ja inte ska äta, ingen respons alls liksom å stötta mig...

• Monchichii

Tack för alla grattis

Emmamaria, visst kan saker gå till överdrift men man får rannsaka sig själv. Det är ju bra att andra bryr sig men jag skrev om något liknande lite längre upp. Vissa tycker inte jag behöver gå ner mer för det skulle "inte vara jag". Då kan man ju börja undra, när man går om andra i klädstorlekar så är man ju inte den "tjocka" längre. Visst, är man sjuk och inte inser sitt bästa så tycker man ju att alla andra är töntar som inte fattar liksom men många gånger är det kanske avundsjuka som spelar in.

Jag förstår helt och hållet att du funderar över vad du äter och är rädd att förstöra något, många har ju skrivit om när man känner så men som SE skriver ofta, balansen är ju det viktiga. Men, när man tränar hårt och kanske kommit in i en ny fas med sin kropp så kanske man inte har "råd" att stoppa i sig vad man vill för tillfället, då kanske det är annat som gäller.

Sen är det ju upp till dig om du vill träna 3 dagar i veckan eller glo på Desperate Housewifes eller vad det nu är. Det är ju ditt intresse och om du nu pratar om det och allt så är det väl för att det är ett stort intresse hos dig. Är de på ditt jobb intresserade av träning osv.?

• Kaya

Hallå hallå jag hinner inte läsa ikapp men ser att ni har funderingar kring nya tag efter utsvävningar kring påsk, men också om att hitta en balans och att försöka MÅ BRA i första hand osv... ( = det vanliga! det viktiga!)

Själv har jag börjat inse hur högt och hårt "fallet" blir för mig när jag "faller" efter att ha haft en väldigt DUKTIG period. Så har det alltid varit. Om jag har tränat som en tok ett tag, ätit rätt och t o m deffat, och det sedan tar SLUT på den "duktiga" perioden, typ för att jag blir sjuk, eller bara att jag inte orkar köra på i samma tempo... då sjunker jag alltid så SUPERLÅGT! Jag kan inte hålla mig nånstans mittemellan, utan då ska jag plötsligt motionera nästan noll (för att jag inte kan/orkar köra 100%) och överäta vid VARJE måltid (istället för att bara släppa efter LITE på den vanliga kosten).

VAD KONSTIGT?! Och dumt! För även om jag rent realistiskt sett inte kan vara på väg mot högre och högre level of fitness året runt så borde jag kunna leva lite mer sunt även OFF-season, så lir det inte lika mycket att "ta igen" sen när jag ska ta tag i mig själv igen!

Det är SÅÅÅÅ trist nu att liksom ha slarvat bort alla resultat jag fick efter flera månaders träning och bra kost augusti07-januari08. Att verkligen behöva börja på NOLL igen! Jag vet ju att jag kan - och jag är inte ens medicinskt överviktig nu - men det är så IRRITERANDE med allt extra hull som jag inte hade behövt släpa på nu om jag bara hade tagit "time out" på ett lite mer sansat sätt... jag menar man behöver kanske inte äta korv, bullar, kakor, glass osv VARJE dag vara för att man tar en liten paus från att köra 100% TRÄNING och FITNESSKOST?!

*suck* *pust* *stånk*

K

• alarik82

nej de är dåligt med de, dom går väl ut å går typ...
    se4n tycker dom att man inte behöver träna å så, men har man gått ner en massa i vikt så vill man ju inte gå upp dom igen, men de fattar inte dom

• 6628

Kaksmulan: har du inte ätit godis på 3 år?!?!?! Jösses!

• clinan

ska oxå plocka fram min stegräknare måste bara se vad det hamnar på under en normal dag

• Tindra04

Monsa: Wow! Tjugo kilo! Kanonbra ju! Grattis!

Grattis ni andra som oxå har gått ner.

Kaya: jag är PRECIS likadan. Jag har liksom inget mellanläge. Antingen så är jag superduktig eller så är jag superkass. Varför kan man inte hitta ett mellanläge?

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • MagdaA

nu är dagens motion avklarad. 50 min på gymmet. Nöjd över dagens matintag också. blir en smootie sen efter duschen, sen inget mer idag.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger