• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

JJ - Tack! Det är härligt med löpning nu när jag kommit en bit på väg och det faktiskt är skönt att springa, och inte bara en hemsk pina som det är i början när man är otränad.

OK, nu ska jag ha uppehåll i en månad vad gäller kakor och godis. Blivit lite mycket på sistone med alla kalas vi varit på plus påsken. Så jag känner att nu är det stop. 24 mars-24 april ska jag inte äta kakor och godis alls. Det blir nog svårt för jag har världens sötsug varenda dag.

Idag blir det en löprunda tillsammans med mannen. Sen åker vi hem efter påskfirande hos föräldrarna.

• MagdaA

hej på er alla!

jag är nöjd! vägde mig i morse och jag har gått NER över påsk! Förra veckan hade jag gått upp, men nu harjag gått ner det igen, så nu är jag tillbaka på samma som för 2 veckor sen. Känns skönt. Å nu ska det BARA gå neråt! Nu är det skärpning och hårda bud som gäller! Ska iväg och handla lite senare idag, fylla på med frukt och grönt. Har skrivit matsedel för veckan så att det inte blir en massa immpulsmat.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Little

Igårkväll blev det en långprommis trots att det vatt lite sent men vi kom hem precis när det mörknat, ca. 70 min (6,5 km)... detta va samma runda som jag skulle gått i torsdags men då trodde att jag gått fel, men nu gick vi rätt
    Dock va det i ett ganska långsamt tempo då sambon gnällde om sina fötter.. jaja tänker ja, gnällspik! Sen visade det sig att han fått stora blåsor under fötterna... upps! Generad
    Rundan känns iallafall kanon, lite blandat underlag och det händer en del, så den ska jag se till att springa sen..

Nu ska vi strax göra oss iord för en tur till värnamo och min faster som ska få träffa Anton för första gången sen ska vi nog fortsätta fira Simon till kvällen..

Först blir det ett stopp vid MAX i värnamo där vi ska möta upp min papps och äta lunch..

Ha en bra dag tjejer!

SE
    Härligt med kärlek!!!!!

Magda
    Grattis till viktnedgång, grymt bra under påsken!!

Simon 2 år idag!
  • Evve81

Magda: Bra jobbat!

Har ni något tips på bra träning som man kan göra inne?? Har ingen såndär masik utan med lite enkla medel??? Sonen är DUNDERFÖRKYLD så jag får se om jag kan gå något idag.....

• Nillalalala

SE: Klart att du ska skriva om din kärlek! Det man mår bra av är ju olika, min sambo och dotter är mitt livs största "må-bra-objekt" bara att man får tänka på dem gör att hjärtat blir lättare.

Idag har vi haft några kompisar här på lunch och sen kommer det fler ikväll. Ska försöka hitta på något sorts fika som inte är för onyttigt. Är trött på allt sött och sliskigt efter påsk.

• Jessi74

Det var tungt att springa idag, jobbigt på alla sätt och vis, både flås och stum i benen. Men det är skönt att jag ändå härdade ut och sprang hela rundan. Tyvärr har jag fått ont i ena vaden. Ska försöka vila två dagar nu, då jag sprungit tre av fyra dagar i streck.
    Och no more godis och kakor på en månad nu! Jag är så fånig så jag ska sätta upp en lista på väggen och kryssa för varje dag jag klarar av och räkna ner tills månaden är slut.

• MagdaA

Vi har varit ute på en härlig promenad idag, raskt i solen! 50 min. Maken tog sparken så jag fick gå snabbt för att hinna med och jag JOGGADE faktist några bitar med vagnen för att komma i kapp!

Middag blev fk-lasagne.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Jessi74

Grattis förresten till nedgången Magda!!!

• SvenskEngelsk

TUSEN TACK ALLA!!!!
    Bara gråter o gråter av lycka
    Imorgon åker jag, på mnorgonen, ingen DATA ska komma nära mig på 2 dygn, urk
    hihi!
    Kommer sakna er alla!!!!!

Men detta är livets öde och jag LEVER äntligen
    SARA HAR LANDAT I SJÄLEN!

Grattis Magdis!

JJ, och ALLA ni andra

TUSEN TUSEN TACK

Idag var vilodag
    huvudvärk av allt jobb och stress...MEN VILAR idag, och imon blir de ju tåg, kryssning mm!!!!

Pussar

Skriver torsdag om allt!

Tina
    du kan ju alltid ringa om du vill
    Kommer alltid svara om DU ringer
    :)
    Pussar

• Tindra04

SE: TACK vad glad jag blir!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger