• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • gmt

hmm.... god idé - nolltolerans - en dag åt gången - det bör jag klara av

ska slänga mitt godis - måste bara göra så!

Nuväl - denna morgon har jag ätit 2 mackor med skrapat smör o en tunn skiva ost.
    1 kopp kaffe + 1 stort glas vatten

jag vill göra denna dag till en god dag

• MagdaA

Nu är dagens motion avklarad. 1 tim och 25 min rask promenad i blåsten. tog på mig stegräknaren inan jag gick ut, min runda blir drygt 10 000 steg och det är juv ad som rekomenderas att gå/dag så de känns bra!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 6628

God morgon! Viken underbar dag! Solen skiner o tokmycket snö. Snöade som attan igår.
    Vabbar sista dan, imorgon blir det jobb. Härligt!

Ni som har stegräknare, köpte ni den i en sportaffär? Hur mycket kostade den?

• MagdaA

6628: köpte min på Intersport, Silva heter märket. minns inte vad den kostade.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • clinan

6628

finns nån på hälsokostaffären oxå, det var där min mamma köpte sin. (har fortfarande inte frågat vad den hette )

• Little

hejhej!

Få se vad det blir för motion idag, det blir en prommis iallafall till sjukhuset, ska dit med minstingen nu vid 13 och kolla upp hans envisa förkylning, förmodligen för han andas lite syrgas, vet inte vad den gör egenligen, rensar upp lite antagligen..

Sen få vi se vad vi hittar på i e.m beroende på när jag är hemma igen, om allt går bra och snabbt och Simon är på bra humör så tar jag en långpromenad med vagnen.

• Monchichii

Hej på er!

Åååh, IKEA lockar idag, täntke att man kunde äta där då med så slipper man laga ett mål

Men, innan dess måste vi städa som tokar här och flytta möbler så vi vet hur vi ska ha det. Bästa vore ju om man inte var iväg så sent så man hann något när man kommer hem med. Vi lyckas dock alltid komma hem bamsesent när vi är där. Jag måste ha två bäddmadrasser och dom är nog billigast där helt enkelt.

Ha det gott allihop/M

• Kaya

gmt - vad kul att se dig igen! jag är också en lönnfet sur gammal tant så då är vi två!

Jessi74 - tack för pepp - nej det knäppa är ju att när jag väl tränar så är jag ju inte nere på noll varken kondis eller styrka - utan det är framför allt UTSEENDEMÄSSIGT som jag så snabbt hamnar nere på botten när jag bara släpper taget om allt under en period. Och att det ska spela så stor roll är ju idiotiskt i sig, men det GÖR det. Jag stör mig som attan på sladdrigt HÄNG under överarmen istället för snygg definierad biceps på ovansidan, en liten valk ovanför träningsbrallorna i midjan istället för en hård tajt mage, att mina älsklingsjeans sitter åt istället för att sitta sådär schysst slappt över låren och rumpan... osv osv.

Hmmmm....

April + maj får bli riktiga träningsmånader för mig igen. Men för varje gång som det BLIR så här så blir man ju lite less, för det är ju ungefär som att man VET från början att när jag väl släpper efter bara lite så är det som en lavin som går, då är jag tillbaka på ruta ett ("trivselvikt," usch, trivs INTE med det) på NOLLTID!

Så här kan man ju inte hålla på hela livet!? Eller?!

K

• gmt

kaya - jag känner igen mig

Men bara efter igår när jag satt o var riktigt deppig o kom att tänka på er i denna tråd - o stack in näsan här - så har jag fått ny energi - häftigt på min ära!

Jag har inmundigat en god portion havregrynsgröt till lunch o tittat låååångt efter min godisskål som jag ger till barnbarnen i kväll.

Jag tog ett äpple istället!

O så har jag öppnat en positiv tråd som heter "min timme" - o jag HAR redan unnat mig en timme i lugn o ro!

Kram

• Evve81

Magda: Jag har också en stegräknare därifrån som jag inte kan begripa mig på hur den fungerar. Du kanske kan hjälpa mig... Ska ta och leta fram min!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger