• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Annelie024

Hej tjejer!

Jag har inte glömt bort er. Hinner knappt sitta vid datorn nu, vi flyttar om mindre än två veckor och packar hela tiden känns det som.
    Kosten här går jättebra nu efter påsk. Vill inte veta hur mycket godis jag ätit under påsken. Jag har ätit nyttig mat och så, men godiset har åkt fram varje dag. Har dock inte visat sig på vågen direkt. Har tränat också, som tur är!!

SE, hoppas du har det skönt på kryssningen.

• MagdaA

Annelie! OJ! är det så nära till flytten, KUL! Förstår om du har fullt upp! Tycker du är kalas-duktig som sköter kosten och tränar trots att det är full upp! Guldstjärna!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • gmt

Det är svårt att inte falla offer för sötsakerna - jag har kakor hemma oxå

har precis fikat - tog en smörgås med en halv skiva ost till kaffet - hade kunnat äta mera

Jag kan ju inte slänga ut allt härhemma - jag har en man som minskar kraftigt i vikt på grund av sjukdom - o han behöver sina godsaker - jag däremot ska inte ha dom - o det blir altså upp till mig att låta bli - men det är svårt!

Jag längtar till kvällen då jag kan skriva mig på nolltoleranslistan - det måste bara gå vägen!

nu ska jag spänna på mig steppskorna o klicka lite till go musik - då får jag oxå lite motion!

• gmt

fan va jag skriver mycket - men det håller mig till "elden" - så att säga - hoppas ni inte tar illa upp!

• MagdaA

gmt: nej då! SKRIV! Om det är det som passar dig bäst så SKRIV!

• Annelie024

Magda, tack så mycket! Ja, inte denna måndagen men nästa måndag flyttar vi. Då har vi en vecka på oss att flytta sakerna så det är bra. Vi ska måla och sånt också, och det är ganska skönt att göra det när det inte är några möbler där.

Men gud vad saker det är man måste tänka på, ringa runt till alla elbolag, telefon, bredband osv osv. Satt i telefonkö hos Vattenfall i 50 minuter innan i eftermiddags. När jag väl kom fram, så var de tvugna att ha ett anläggningsnr till dit vi ska flytta. Och det numret kunde man bara få från Eon, så då fick jag ringa dit och sen ringa Vattenfall igen och sitta i kö i ca 40 minuter till. Suck....

Och Magda, det där med kosten måste jag sköta nu. Fyller 30 år om tre veckor och då ska jag var fin ju! Jag har världens ångest kan jag säga, känner mig som 25 ju!!!

Nu ska jag iväg på möte på jobb, är inte hemma förrän 20-tiden.

Middag blev rester från igår, pastagratäng. Perfekt när man får mat över.

• alarik82

usch hur ska ja orka masa mig iväg å träna.... så drygt när de är mellan 20-21... klockan blir ju mitt i natten innan man är hemma

• MagdaA

emmamaria: hur långt är det att åka? jobbigt när det är sent...

Annelie: så roligt med flytt! ibland skulle jag vilja flytta, så kul att få göra iordning allt. men jag börjar inse att vi nog kommer bli kvar här, trivs ju, mycket att fixa, men det kommer bli kanon...om några år...

• Betty the Boop

Äntligen har jag kommit ut och motionerat, det blev en timmes promenad. Skönt!! Åt lite väl mkt mat idag så det kompenserades ju lite granna av promenaden i alla fall.
    Nej nu ska jag försöka natta lite barn så jag och mannen, som är förkyld och så otroligt ynklig , kan få lite slappar tid vid tv:n

puss o kram

• gmt

Middag - en bit varmrökt lax - tzatziki o potatis - en mystisk kombination på min ära - men det åkte ner o jag inbillar mig att det är hälsosammare än påskbordsresterna

Nu kommer kvällen o det - mm.... det ska jag klara det med.

Jag o gubben ska ut o gå med våran lilla vovve i kväll - han åker rullstol o jag o vovven går - det blir fina motionspoäng!

emmamaria - vet hur det är - dansar en gång i veckan - precis samma tid

SÅ tråkigt att ge sig ut på denna tid - men så härligt när jag väl är hemma o har gjort det jag gillar mest - dansa!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger