• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Glad påsk alla

tack Betty!!!

• SvenskEngelsk

Nu e det klart
    Sakna mig inte tisd-torsd
    Blir bjuden upp till stlm, sen kryssning på paradise, sen en natt på Hotell i stlm med 3 rätters!
    jesus!

Detta är mer en dröm än sanning i mitt förflutna!!!

Imorgon då jag vaknar är det GYMMET!

Precis tränat 30 min dvdn...

Åt ju gotte mm på jobbet, helt uppblåst

• Evve81

se: vAD MYSIGT!!!

GLAD PÅSK!

Jag har ätit alldeles för mycket godis denna helg men men bara att ta ny friska tag!

• clinan

SE
    Vad mysigt! Ha det helt fantastiskt bra!!!

Funderar lite på att köpa den där Boken "träna en kvart om dagen med Paolo Roberto"

Någon som vet hur den är? De övningarna som visades på nätet verkade hyffsat bra och svåra. Kostade 140:- är kanske värt det

Här är det typ snöstorm eller nåt. Snöar lite grann men blåser desto mer. Ska snart köra iväg och jobba gäller att köra försiktigt!

• alarik82

SE å gud va ja blir avis på dig, jag vill oxå åka på den båten,bor på åland, men har aldrig åkt på paradise

• J J

Glad påsk allihopa!

Ät lagom och försök komma ut på en liten promenad om ni kan!

• Little

Glad Påsk på er!!

Igår bidde faktiskt en promenad, trots att det blåste och snöade hela tiden, bleb ca. 4,5 km med vangen och pojkarna i.
    SÅ himla skönt va det, hade så ont av träningsvärk sedan den långa prommisen dagen innan och gårdagens prommis gjorde susen, inte alls lika ont efteråt.

Nu ska vi strax iväg mot Ljungby och fira påsk där, kan nog bli en liten prommis där ute också.... håller tummarna för att vädret inte blir sämre så man komme rhem igen

KRAM!!

Simon 060324 Anton 080104
  • kaksmulan

Glad påsk kära vänner!

Jag sitter nere i ett snöigt Gävle och firar påsk med min bror och hans familj. Snart vankas det STORA påskägg till barnen och även fast jag normalt inte äter godis har jag lyxat och köpt lite "finare" godisar som även jag får smaka av
    Annars försöker jag ha lite semester här nere och slappna av från mitt numer överstressiga liv. Det lyckas sådär, lite jobbsamtal på självaste långfredag men idag har telefonen hållt sig tyst. Just nu är de övriga ute och leker i snön och jag passar på att andas lite här inne helt själv. Skönt!
    Snart blir det påsklunch med äggmålning och -rullning. Skoj och gott!

På min svägerskas jobb har de en utmaning om hur långt (eller många steg) varje avdelning kan ta per vecka! Ledningen har delat ut stegräknare till alla och himlar vad min kära svägerska kämpar på för att ligga på topp i ligan! Igår gick hon över 15 000 steg! Grejen är att hon brukar vara ute och jogga minst en mil lite då och då men nu sen den här utmaningen började så vill hon inte slösa steg på att springa. Man tar ju färre steg per kilometer om man springer än om man går. Fast hon har märkt att är man ute lika länge, tidsmässigt, så tar man lika många steg oavsett om man springer eller går. Så det är alltså inte hastigheten på själva stegen som skiljer utan att när man springer så blir stegen bara längre. Intressant tycker jag...

Nilla: Supergrattis till lillan!!!!!

Magda: Det är bra att du blir arg, det förbränner man många kalorier på

SE: Vad härligt att det klickat!!! Jag håller helt med om att tråden plötsligt är JÄTTEPOSITIV!! härligt! Ibland kan vi alla vara lite väl klagiga och det är fantastiskt att det plötligt kan vända och att allt är bra ibland! Skönt med den balansen!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Betty the Boop

Hallojs Monsa, har skrivit till dej men inte fått svar, du lever i alla fall Är ni färdigflyttade nu?? Kramis

GLAD PÅSK till er alla, jag firar 28 års dag i dag. Så ikväll blir det thaliändsk restaurang med min kära sambo. Jönköpings bästa enligt mej, det ska bli så gott.

Wow , kryssning SE va härligt!!

• kaksmulan

Grattis på födelsedagen Betty!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger