• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Monchichii

Vi var nere till sjön en stund, iskallt var det men ändå skönt att gå ut å gå en sväng. Skulle kunna tänka mig att börja jogga lite runt här sen faktiskt. Haha, jag som är så rädd för älgar och faktiskt lite rädd för rådjur med skulle väl springa av bara attan.

Nu ska vi fika nyttigare variant av chokladrulltårta och kaffe.

• MagdaA

jag fick ett ryck och ställde mig på crosstrinern. 30 min. härligt svettigt! ätit bra idag förutom lite fika i em när jag var på träff med föräldragruppen från bvc. men jag har motionerat dubbelt så det jämnar ut sig!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Jessi74

Idag är det vilodag liksom igår. Kände mig övertränad i benen och har ont i ena vaden. Har gjort en härlig drink på avocado, tranbärsjuice och frysta björnbär. Mixa med mixer. Blir alldeles lent och mjukt.

• Tindra04

Jessi74: mums det lät gott!

Hur gör ni era smoothies tjejer?

Jag har precis tränat 25 min på min CT

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • clinan

skulle så gärna vilja tycka om avocado eftersom det är så nyttigt. Men jag kan verkligen inte med det. Varken konsistensen eller smaken..

• gmt

clinan - jag har ett litet recept på god avokado röra - tycker jag
    Mosa en avokado med en gaffel - blanda i lite finhackad gul lök o några droppar citronsaft - salta o peppra efter smak

lägg röran på en rostemacka.

jo - förresten - du kan bara äta ur skalet men strö på lite flingsalt först!

och ett recept till - blanda lite mager cremefraisch - räkor o aningen gul finhackad lök o läg på avokadon o ät direkt ur skalet

om du fortfarande inte tycker om avokado - så är det nog inte mycket att göra åt det - du får hitta något annat nyttigt

• alarik82

magda de tar ca 35 min å köra, så de är en bit tyvärr jo..

ja har nyss kommit hem å duschat efter träningen. har sån fruktansvärt träningsverk i armarna så vet inte vart ja ska ta vägen...träningsverk från måndagen å idag fick vi göra massa armhövningar å de är precis dom musklerna ja har ont i

• MagdaA

Tindra: jag tar lätt vaniljyoghurt, en skvätt juice och en hög med blåbär + ca ½ dl havregryn för att bli lite mättare. gott gottig ott gott!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • gmt

Inget godis i dag - altså ett kryss på nolltoleranslistan - vilken bra idé - att ha en sådan lista!

Den sitter precis framför näsan på mig!

Tack för idag - nu ska jag sova - godnatt alla!

• clinan

gmt
    tack för dina recept. Ska testa det en dag när jag är redo!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger