• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • alarik82

oj oj oj va trött idag
    var å serverade å ett stort kalas igår å kom hem vid 4 sen höll exet på å messa i en timme typ.. å vaknade vid 9 på morronen, men sen när karln hade åkt så somna ja igen, å vakanade av att en kompis ringde halv 2

• Evve81

Magda: Vi kanske får bilda klubb... Känner också att jag är nere på botten nu. Kan inte fatta hur mycket onyttigt jag ätit denna helg. Men som sagt från tisdag är det UPPRYCKNING som gäller!

Jag skulle ju ut och gå imorse och med dottern och sambon som sällskap blev det en riktigt långsampromenad...... Men det är alltid skönt att gå tillsammans dessutom ligger mitt problem mest i vad jag äter.

• Little

Precis som många andra av er så har det blivit mkt godis, kakor och tårta denna helgen, idag har vi firat Simon som fyller 2 år imorrn... jisses , vill inte se en tårtbit på läääänge!

Imorrn ska jag och barnen ta en tur mot Värnamo och hälsa på min faster, hon vill så gärna träffa lille Anton...vet att hon kommer att bjuda på gotte där också.. men just nu käns som jag kan kräkas bara tanken av kakor,tårtor och godis.. funderar på om jag ska ta mig med något själv...

Nu ska vi ut i det UNDERBARA vädret, har varit inne hela dagen och firat, mkt folk och barn... så TYST och skönt just nu!

Simon 060324 Anton 080104
  • SvenskEngelsk

Hej alla hjärtan såhär i påskens slutskede
    Har ni det bra?

Jag har det kanon ( såklart eller ? haha)
    Jobbat, och jag försov mig imorse, HERREGUD, jobbet väckte mig 07.-10, " Sara sover du "..haha, ingen cykel hemma så jag klädde snabbt på min löparkläder och sprang till jobbet, var där 07.35, sen dess har jag haft migrön, men åt en kanon god frukost med hembakt grvt bröd, ägg, sill mm,
    Sedan eftersom SOLEN lyser och man är så GLAD och lycklig, så tog jag snällt på mig köparskorna igen kl 16 då det var dags att gå hem, och sprang helt bort från hemmets håll, så det blev 4.7km den rundan, sammanalgt drygt 6km idag!
    Så glad, och att äta sent + onyttigt går plötsligt som på räls, men kroppen är ju i olika faser, med behov av socker, kolhydrater som sagt med mkt träning osv...Så det är ju inte så farligt!

Ska laga pasta nu!.....SÅKLART!

TINA: Tack min solstråle, ska försöka ej prata om mannen i denna tråd, kan av vissa tyckas som SÅKLART OT, och jag ska försööööka
    Men MÅ BRA GÖR JAG sedan länge allafall! med eller utan man!

Sätta på Step up 2 nu!

Puss o kram

• SvenskEngelsk

Härligt Pepp talk från dig Betty!

Och OM Jag kunde med, som åt pizza, lösgodis,kakor, sket im otion, SÅ KAN ALLA ANDRA MED!

men bestäm ER!

• Jessi74

Sprungit både långfredag och påskafton! Massa god mat och godis också, men träningen är ju min ledstjärna! Hade sällskap i spåret igår, av min man. Det var oerhört inspirerande och kul att inte springa själv!
    SE, låter härligt att ha det som du

• clinan

SE

läste att du skulle försöka att inte prata om mannen här i tråden. Eller missförstod jag?

Kräver absolut inte att du ska göra det, absolut INTE. MEN detta är ju en måbra tråd. Mannen gör ju en del i att du mår bra! Vi mår ju bra av olika anledningar. Behöver ju inte vara kost o motion enbart!

Måbra är ju så mycket mer. Ska ärligt säga att jag blir så glad av att läsa allas inlägg. Det kvittar om det handlar om vädret, vad de ätit, va de syndat på osv osv. Jag blir glad och MÅRBRA av att ha denna tråden där jag kan läsa om likasinnade!

Även om jag inte är SÅ aktiv i tråden och skriver å så så läser jag varje dag och glädjs med er allihop. Ibland är min motivation verkligen i botten och känner att jag inte vill "dra ner" er mitt i all positiv anda! Kämpar på o så tills det blir bra igen, och då "vågar" jag skriva igen utan risk att låta för negativ!

Påsken har inneburit massor med godis för min del, massor verkligen massor. MEN imorgon är det verkligen slut. Ska cykla innan jobbet imorgon sen är det slut på godiset mitt i veckan igen. Gick så bra innan påsken. Nästa godis dag blir på lördag OM jag är sugen vill säga!

oj, vad jag skriver. Jag som aldrig skriver långa inlägg

• J J

jessi: bra gjort med löpningen! guldstjärna!

vi var bortbjudna på middag ikväll och det blev köttfärssås o spaghetti..hihi.. var ingen finmiddag eller så men det var gott och lite glass till efterrätt.. blev kladdkaka till fikat idag med.. men imorgon är det måndag och då ska jag köra godisfritt igen!

SE: vad härligt med kärlek! skriver du i ngn annan tråd eller blogg om det övriga? tycker annars att det är superkul att höra vad som händer..

Vad "sjukt" egentligen att vi vet en hel del om varandras liv här i tråden..har ju mer koll på er än mina andra vänner, fast på ett annat sätt, om ni förstår.. här läser ma ju typ dagligen men vännerna pratar man ju inte med allt för ofta för tillfället.

• Betty the Boop

Håller med Clinan o JJ att det är bara kul att höra om din kärlek SE, det tillhör ju med måbra livet när kärleken kommer in i ens liv. Och jag själv som har haft samma karl hemma i år efter år tycker detär SÅ romantiskt att höra om lite nyförälskelse

Har haft en bra mat dag idag. Fralla till frukost med smör o skinka, sen till middag blev det ungspotatis o grönsaker o lax med romsås . Mums mums. Känns fräscht nu när jag har gottat mej med allt möjligt hela påsken.

Skulle ut på en långpromenad idag, men jag kom inte långt innan jag upptäckte att jag hade allt för tunna kläder o hala skor. Var nära att halka flera gånger. Så det blev en snabb runda runt kvarteret

Nu ska jag sova, lillemannen har vaknat klockan 05 hela helgen så det är bäst jag får lite skönhetssömn innan jag blir väckt av en piggelin.

God natt!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger