• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Tindra04

Godmorgon tjejer!

Jag ÄLSKAR advokado! Jag äter den som den är med sked.

Tack för receptet Magda! Använder du frysta bär?

Har haft två bra dagar matmässigt. Igår fick jag äntligen ändan ur och tog fram min CT igen. Orkade bara 25 minuter men det var ju ett tag sen jag tränade så.

Nu sitter jag och öter frukost.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Betty the Boop

Godmorgon !

I eftermiddag blir det KI jympa på friskis, å va skönt det ska bli att komma hemmifrån ett tag och träna lite.

Annars idag ska jag försöka städa upp på övervåningen efter våran renovering i sovrummet. Det är grejer överallt o massor med sånna där småsaker som man inte vet vart man ska lägga. Ahhh blir galen.

Middag idag blir pasta med skink o broccolisås.

Solen skiner jättefint ute. Om inte min mamma tar med 3 åringen till bio vid 13 snåret så får vi nog ta en sväng till pulkabacken istället. Snön kanske försvinner snart, det skulle väl bli varmare till helgen ?

kramis

• MagdaA

Tina: japp, jag tar frysta blåbär ur fryset, egenplockade såklart!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • gmt

Godmorgen - här sitter en människa som är ganska så tillfreds med sigsjälv - skönt för en gångs skull!

Morgonmaten = 2 rostemackor med skrapat smör o blåbärsylt + 2 koppar kaffe o dagens första stora glas vatten

Tittar på min nolltoleranslista - tänker att jag ska ta en dag till!

Även här skiner solen - ska hjälpa att passa min dotters tvillingar - 2år är dom o helt underbara!

• J J

åh..älskar smoothies..så gott o rätt nyttigt om man inte har i socker.

Jag brukar (som magda) ta lite frysta hallon+blåbär, vaniljyoghurt och så pressar jag i apelsin om jag har, blir fräsch smak då. En "exotisk smoothie" får du med fryst ananas, pressad apelsin, vaniljyoghurt och passionsfrukt.Så gott!
    Jag har även ibland varierat genom att ha i lite lätkokosmjölk, blir lite annan smak och jättegott det med.
    Har jag inte vaniljyoghurt tar jag vanlig och tillsätter lite honung.

Igår blev det en långpromenad på morgonen, skötte även maten superbra. Idag var jag "jour" på dagiset så det har inte hunnits med ngn prommis. Var så hungrig när jag kom hem att jag slängde i mig en massa kakor.. usch! men istället för att få dåligt samvete tänkte jag att det här smakade gott, lite dumt var det ju eftersom jag vill försöka strunta i kakor mm under veckorna men nu är det som det är.. har hållt mig ifrån allt godis o kakor annars så det får vara.. ska se om jag kan komma iväg på en promenad själv ikväll eller åttminstone med bara den lille.

• MagdaA

har inte hunnit med någon promenad idag, men nu har jag varit på gymmet 50 minuter. Snart är ännu en BRA dag avklarad. Känns så skönt i kroppen! Snart HELG, de svåraste dagarna, men de ska nog gå!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • alarik82

nyss hemkommit från 1 timme box... var med en ny tränare så de var lite annorlunda pass

• Jessi74

Känner mig så glad över att jag fattat beslutet att helt avstå godis och kakor på en månad. Det hjälper mig verkligen att låta bli sådana onyttigheter. Dock tar det inte bort suget... Men så länge man lyckas avstå så!
    Nu ska jag se Du är vad du äter!

• gmt

Jag har varit på en rask promenad i skogen - o jag har ätit med sunt förnuft - men fy så godissugen jag är aaarrgghhh!!!!

Jag ser så fram emot en tallrik yogurth i kväll - äter valio´s med vanilj - den är sanslöst god! Hoppas inte den är för ohälsosam för den stillar mitt sötsug.

jag är glad att jag hittade in här igen

• 6628

Tja brudar!

Idag har jag promenerat i 20 minuter. UNDERBART VÄDER!
    Imorgon ska jag TRÄÄÄNAAA! Wow, det är länge sen. Härligt som fan!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger