• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Och så kom den, som ett VÄNTAT brev på posten, precis på uträknade dagen, fast ja inte har ppiller längre
    SKÖNT!

MENSEN! Allas våran egen älskling
    haha
    NOT
    Hoppas man är mindre svullen om 2 dagar, detta är en ÄCKLIg känsla

Hoppade 1300 hopp nu, dusch + hårtvätt nu

KRAM

• annika81

Ätit hamburgare i dag med fiberbröd och ingen dressing.

Blir ingen träning då jag fortfarande känner mig lite krasslig. Ätit massvis med frukt för att få i mig vitaminerna,och även fruktsallad. Hoppas på träning i morgon.

Angående pizzasallad brukar jag strimla vitkål, ha i vitvinsvinäger, peppar och citronpeppar eller pizzakrydda. Alltså brukar jag skippa oljan och sockret.Inte lika gott, men tillräckligt gott och nyttigare.

• alarik82

den 1 mars ska ja flytta.,. ska bli läskigt...

har varit ute å gått 55 min idag. sååå skönt, var längesen ja var ut å gick sist

• SvenskEngelsk

Jasså Emma..Vartdå???

Precis gått 4km med vagnen..skönt!
    Blir bara en tallrik lättfil nu sen kaffe!

Så idag hopp 1300st
    sen denna promenaden

Imon GYM igen om jag orkar
    så satans med folk månd kvällar, men Bailey ber mig att åka dit, Nicke har köpt nya disneyfilmer till lekrummet..hihi! Bossen där!

Ha en bra kväll + vecka

• clinan

ikväll tänkte jag pröva ett medelstation pass på friskis. Är 90 minuter långt, har aldrig prövat det innan. MEN någon gång ska väl vara den första

Jag MÅSTE verkligen förändra mina godisvanor, blir lite för mycket på helgerna och jag mår så psykiskt dåligt varje gång jag äter för mycket *suck* Jag tillåter mig själv att äta 1 dag men när det blir 2 och även ibland 3 dagar då är jag på nedgång. FAN alltså, vet ju att jag måste förändra. Veckorna klarar jag galant utan godis men sen är det på helgen som det kniper. Blir sur/arg/besviken på mig själv.

Oj va massa gnäll, sorry tjejer!!

• Annelie024

Hej tjejer!
    En ny härlig vecka med massor av motion och god nyttig mat!!

Är dock tjock i halsen och lite snorig, men känner mig pigg ändå, så träning blir det.

Ska iväg med lillan till bvc nu klockan nio, så det var inte lönt att gå till jobb först och sen hämta henne på dagis. Smidigare att ta ledigt någon timme då.

Chili con carne blir det till middag här ikväll!

• Tindra04

Godmorgon bejbs!

Tack för era recept!

Har känt mig lite seg nu i några dagar. Promenaderna har känts tunga. Hoppas detta blir en bättre vecka.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • kaksmulan

Godmorgon!!!

Ny vecka nya friska tag!!!!

Men självklart så börjar det med att tekniken krånglar. Suck, telefonen startar inte och innan jag stängde av den så sa den att jag inte kunde ringa för "nätet var upptaget". Suck.
    Den här veckan blir det hårt arbete så jag kan vara ledig på torsdag (min födelsedag). Maken och jag ska till spa hela dagen, få massage mm. Förhoppningsvis hinner vi träna också. Ska bli sååå mysigt.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Kaya

GOD MORGON!!!

Med BETONING på GOOOOD!!!!

Åh jag är äntligen tillbaka från dödsriket! *salig*

Efter TVÅ nätter med det ABSOLUT värsta magont/diarré jag haft i mitt liv, och två dagar när jag har känt mig som en vandrande zombie (detta jobbiga kom alltså EFTER själva "magsjukan" som jag hade i onsdags/torsdags), har jag sovit så GOTT inatt, HELA natten utan toabesök eller smärta, och det verkar som att min mage äntligen börjat återfå förmågan att ta hand om maten som jag äter! Dvs inget magknip, inget spring på toa, inga jobbiga gaser...

TACK OCH LOV att detta hemska hade ett slut! Jag började tro att jag aldrig skulle bli bra. Så DRYGT att börja inbilla sig på dagen att man är på bättringsvägen och sen behöva tillbringa hela natten på toa med SUPERONT i alla fall...

USCH.

Nu ser jag verkligen ut som ett vrak, helt blek och svag och trist, om jag hade nån muskel i kroppen innan så har jag väl spolat ner den i toan nu... och jag har inte direkt nåt "spring i benen" heller! Men men, kroppen har börjat tillgodogöra sig maten i alla fall och det är ju första steget på vägen tillbaka till ork och energi, så jag är optimistisk! Ska väl börja med promenader och cykling, dvs vanlig lugn vardagsmotion nu i början av veckan. Ett realistiskt mål för träningen denna vecka kanske är att orka köra den lugna poweryogan på torsdag kväll. Tills dess - LADDA BATTERIERNA!

Maten just nu är typisk efter-magsjukan-mat... Fixade kokt vit fisk med kokt vitt ris och kokta morötter till middag igår kväll, till exempel. Sen dricker jag MÄNGDER av Dofilus och ProViva för att återställa balansen i magen. Tar även probiotika i kapslar. Äter en massa sånt jag inte brukar just nu, dvs vitt bröd, bananer, riskakor, glass... Sånt som lugnar magen därför att det är LÄTTSMÄLT - och lättsmält är alltså samma sak som HÖGT GI... Det sambandet inser man verkligen nu, när min mage klart och tydligt vägrar acceptera min vanliga lågglykemiska, fiberrika, NYTTIGA kost!

"Hemligheten" med GI är alltså att man tillför kroppen sånt som är svårt att smälta och tillgodogöra sig... Det tänker man inte alltid på.

Nu ska jag söka jobb. Det är ganska deprimerande, men jag är så glad att ha fått min matsmältning tillbaka så jag jublar ändå!

K

• J J

kaksmulan: åh, vilken perfekt födelsedag! Jag fick en behandling i julklapp, borde försöka boka in ngt snarast så jag hinner göra det innan bebisen kommer..

Idag har jag startat med en ny vana (hoppas jag): havregrynsgröt! Hade i ett ½ fint tärnat äpple sista minuten och åt upp resten av äpplet medan gröten blev färdig + kanel och lite råströsocker på gröten o lättmjölk, gott faktiskt! och så har jag druckit ett glas vatten.. brukar inte dricka det på morgonen så ofta..

Kl 10 ska jag till MVC och kolla att allt är ok och sedan är det tvättstuga och förhoppningsvis ska jag ta mig ut på en promenix med..så länge sedan! Känns som akupunkturen hjälpt lite mot ryggen.. fast bäst är det när jag inte gör så mkt. Städade hela lgh igår och aj vad det kändes efteråt..

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger