• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • kaksmulan

Kaya: Välkommen tillbaka från dödsriket

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Nillalalala

Kaya: Vad skönt att du mår bättre! Roligt att söka jobb, vad vill du jobba med?

Oj vilken helg det har varit, har hunnit nästan allt som jag tänkte Men nu är jag trött, bebs var vaken och levde omkring i magen från kl 3 inatt, och kl 7 var jag tvungen att gå upp... hann sova kanske 4 timmar.

Ikväll blir det några timmar i stallet, och kanske en promenad - vi får se vad kroppen tillåter *känner mig svag och ynklig*

Kram

• Kaya

Nilla: NEEEEEJ det är INTE roligt att söka jobb! Inte nu längre i alla fall! Efter mammaledigheten har jag ju varit arbetssökande så LÄNGE (sen augusti -07), sökt så MÅNGA jobb (är uppe i 100-150 st nånting), och fortfarande bara fått komma på EN intervju och göra ETT översättarprov (inget av dem ledde till erbjudande om arbete)!!!

Jag skulle helst vilja jobba på ett förlag, eller en textbyrå, som skribent eller översättare, redaktör eller lektör... nånting med språk för att få dra nytta av min LÅNGA utbildning! Men jag hoppas även på ett jobb jag har sökt nu på ett museum, ett annat jobb som teamledare på ett stort företag, osv, och är inte det MINSTA kräsen utan skulle bli glad bara jag FICK ett jobb.

SUCK

Åter till Platsbanken...

K

• MagdaA

Inte så mycket minus den här veckan, men -0,4 kg iaf, alltid nått, åt rätt håll i alla fall! Hoppas den här veckan ger mer tid åt träning och att jag blir bättre i ryggen snart.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • kaksmulan

Härligt Magda! Bra jobbat!
    Men jag har inte fått någon bild med mailen...

• kaksmulan

jo, jag fick det i samma stund jag skrev...

• Nillalalala

Kaya: Aj då, hmm, då förstår jag att du känner dig lite trött på det. Kanske har de jobb där du var innan du blev mammaledig?

• 6628

God förmiddag!

Här sitter jag, sjukskriven i 2 veckor. På grund av värsta jävla ångestattacken i torsdags. Fick lugnande plus order om att börja prata med en kurator. Träningen tror jag jag slutar med. Har bara möjlighet o träna 2 gånger i veckan o det är lördag och söndag. O då ska min sambo skjutsa mig, han som redan åker 120 mil i veckan. Känns lixom inte rätt. Men jag tänkte kanske att jag pusslar ihop ett schema här hemma, tar promenader men det är ju inte lika kul. O så vill jag ha en CROSSTRAINER!

Det har blivit rätt så mycket godis i helgen, både fredag och igår faktiskt.

Känner mig lite nere. Men nu är det upp till mig om jag vill ännu mera neråt eller om jag vill kämpa, säger sambon iallafall. Det löser sig, men det känns så hopplöst. Inte kul o känna sig beroende av andra om man kanske behöver åka o handla eller nå sånt.

Det jag är extra rädd för nu när jag kanske slutar o träna är att min midja, som har blivit så smal ska växa igen. Och armarna också.

Har någon ett bra tips på hemövningar som hela kroppen får träning, alla muskler.?

• Nillalalala

6628: Du kan ju fortfarande ta långa promenader. Diagonala sit-ups är jättebra för musklerna... och armhävningar är ju sånt som man kan göra hemma.

Ta det lite lugnt ett tag och varva ner så att du kan komma tillbaka.

Lägg lite extra tid på allt du gör.

• MagdaA

6628: KRAM till dig. Förstår att det är jobbigt. En ct skulle verkligen va en bra grej för dig nu, härlig träning där man får röra på hela kroppen! Kolla på blocket, man kan hitta beg till hyffsat pris om man har tur!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger