• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Så här har dagen sett ut:
    Frukost: naturell yoghurt med müsli (hemmagjord), 1 knäcke med ost 17%.
    Mellis: 1 banan och kaffe
    Lunch: Korvstroganoff på kycklinglättkorv med ris
    Mellis: 1 apelsin, keso och kaffe.
    Middag blir när jag kommer hem vid kl 19 idag. Får se vad som serveras. Sååå sugen på choklad eller rulltårta som vankades idag men jag har avstått. Druckit massa vatten.

Smooothie är ju så gott, JJ! Vår blender har gått sönder, måste köpa en ny!

• 6628

Åh, tack för alla kramar! Kramat tillbax.

• J J

Jessi: Jag använder min stavmixer, lättare att ta fram och rengöra o s v. Smoothies är supergott verkligen, man får ju i sig så mkt vitaminer också!

Precis ätit en supergod köttfärs- och rotfruktssoppa från "GI för hela familjen". Ska skriva det i min blogg om det är ngn som vill ha receptet.. supernyttigt med alla rotfrukter o bara ca 2 tsk olivolja för 4 port.. Gjorde hembakat bröd till och 3% avrunnen yoghurt..mums!

• SvenskEngelsk

Hej från en MENS Sara....BLÄRK!
    I hate it...men samtidigt då jag känne rmig så hemsk o ful kände jag tacksamhet för att MENSEN gör att de flesta av oss kvinnor KAN bli med dessa underbara barn, så LITE mindre ful kände jag mig då..hahaha!

Min dag: Vaknade 05.40, iväg med sonen till dagis, till jobbet i ÖSREGN, inte kul med cykel, jobbade till 16, men tog en timme ttf så slutade 15, hämta sonen, möta mormor på stan 3 km längre bort, Bailey överlycklig att träffa henne, var ju en vecka sedan sist...( det är LÄNGE för oss ), dem går till biblioteket sen hem till min mor, och jag chillar genom storgatan med mina grymma Nikeair från NYC i famnen ( hon ska till gymmet lixom..hahaha..SÅ STOLT ), tränade styrka, rejält för tri + biceps idag....Sedan är det ju måndag, vilket innebär sjukt mkt människor på gymmet, så jag hann hoppa på ett löpband, och hann springa 1.5km innan alla motionsredskap var upptagna, och jämte mig kom en assnygg man, gjorde ju löpning mkt mer intensiv då lilla jag ökade tempot och svettades på mina 4km!...YAY!!:..Så mkt lättare det blir då det är folkat där...en fm med tomt i gymmet är så segt!...

Sen hem till mor min, mös lite med henne + Bailey, sen KÄMPA hem uppför alla backar i regn, nu hemma, ätit kvällsmat, lättfil med nötter, russin, linfrö + flinfor, 1 rostat osötat macka med light pastej + saltgurka, ( ladda med extra järn nu vid mens då järn åker UR kroppen och jag känner enorm trötthet )

ha en kanon kväll!
    ja hoppas ja mår bättr eimon och e UTAN mensvärk!

• SvenskEngelsk

Grattis Magda!!!!

6628: Som alla andra säger

Dem flesta gör felet att med situps dra i nacken, eller hålla bakom nacken, fel fel fel...På gymmet finns ett redskap för just magen och situps, där man inte KAN hålla bakom nacken, och OJ, jag har lixom fått magmuskler....Där under allt lösa skinn finns några muskler nu..:)haha!!

kaya:
    jag LIDER med dig...helt ärligt
    Så jobbigt och tar på ens psyke att inte ha arbete, MEN CREDITS till dig som KÄMPAR och söker, många ger upp och det är tuffare ju längre man vart hemma att nånsin komma tillbaka i arbetslivet!

KÄMPA på girl!!!.....U´ll get a job soon! Önskar ja kunde sparka över all tur jag alltid haft med jobb...
    KEEP FIGHTING!

• Alyssa

Nu vill jag joina er! Är såååå TRÖTT på att banta o helvetesskap och hoppas på att få kunna få råd från er hur jag blir av med vikten (ca18kg) men samtidigt kunna leva äta gott och må bra!!

Jag har gått ner 27kg sen januari förra året men har under hösten tappat motivationen och har inte haft nån lust för bantning som jag hållt på med. Orkar inte vara hungrig,snurrig mm

• Evenstar

Så, nytränad!

Var nästan så jag inte for. Men ganska skönt när det är klart. Dock inte lika pigg i kroppen och mentalt som jag brukar. Men det hindrar mig inte, tur att jag har en "vinnarskalle".

Så det blev först cykel och sen styrka rygg och biceps. Ökade lite i vikt på biceps vilket är kul!

Imorn ska jag ha en kompis här och vi ska ha sushikväll. Det ska bli såååå mysigt. :)

• Betty the Boop

Monsa  Mjölkafållan gick jag förbi idag, när vi var ute o promenerade , det är ju jättefint   där på sommaren. Mysigt att gifta sig ute! Det skulle jag med vilja göra, tänk om sambon kunde fråga NÅN GÅNG!! (haha)

• MagdaA

Kände mig så seg och itne alls peppad på att träna, men, jag bytte om och körde 30 min på ct:n, så SKÖNT nu efteråt! Man mår ju så mkt bättre! Ska ta lite kvällsfika nu och sen en dusch innan sängen. Jag VET, man ska inte äta på kvällen om man vill gå ner i vikt, men ska jag orka upp i natt med sonen och ha kvar mjölken så kommer jag fortsätta med mitt kvällsfika, jag går ner i vikt så jag är nöjd ändå!

Evenstar: Ja visst är det skönt när man väl kommer igång, bra att du for ändå!

Alyssa: välkommen hit! Här stöttar vi varandra så jag hoppas du hittar motivationen snart igen! Vi gillar inte riktigt ordet "bantning" här, vill hellre att man ska leva bra, äta nyttigt och motioner, det mår man så mkt bättre av! 27 kg är ju massor, superbra jobbat! Berätta gärna hur du gjort och hur du tänkt bli av med resterande kilon.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Betty the Boop

Välkommen Alyssa , detta är en perfekt tråd att få både tips o pepp, samtidigt som man kan skriva om både motgångar o när det går bra!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger