• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • 6628

Jo, det är nog bäst o ta det lite lugnt.

Har en fråga: Vad gör jag för fel, får ont i nacken när jag gör sittups?

• Jessi74

Kaya, vad härligt att vara frisk igen! Lycka till med jobbsök!!! Min mage är dock i obalans....känns inte så bra faktiskt, men jag kan vara på jobbet iaf.

Magda, du är så duktig! Well done!!! Allt som man går ner är super duper bra ju!

Idag är min långa arbetsdag, jobbar 8-18.30. Det är ingen kul dag kan jag säga....

• Nillalalala

6628: Håller du händerna bakom nacken? Kanske spänner du dig i nacken? Jag brukar ha en handduk som jag håller i bakom nacken så att jag verkligen kan vila huvudet i handduken utan att jag drar i nacken med händerna.

• Kaya

Nilla, min situation är lite mer invecklad än så tyvärr... Under min föräldraledighet flyttade vi 80 mil söderut - jag är alltså arbetssökande i en ny stad utan kontakter och utan tidigare arbetsplatser!

Förresten jobbade jag på distans från Umeå, åt Karlstads Universitet, så det kvittar ju...

... men det känns ändå att man ska börja på ny kula, på ett nytt ställe, helt från NOLL! Har liksom inget att ta tag i, måste bara söka en massa jobb på samma villkor som alla andra TUSENTALS människor i Norrköping som verkar vara ute efter nytt jobb just nu.

SVÅRT!

men jag är envis så det ska nog lösa sig snart...

K

• Evenstar

6628,

Hoppas du snart få må bättre!

Vad det gäller dina situps så drar du säkerligen med nacken istället för med magen. Prova att korsa armarna på bröstet istället, spänn till i magen och använd de musklerna och inte nacken. :)

• MagdaA

Jessi: tack! ja allt som är - är ju bra! dessutom är jag nöjd, kunde inte träna så mkt förra veckan pga ryggen. men den här veckan hoppas jag hinna med lite mer! Dessutom har vi fått lite bättre nattrutiner nu igen så jag hoppas få sova lite mer!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Nillalalala

Kaya: Oj, då förstår jag att det är en helt annan situatuion nu. Hmm... så irriterande när man är så aktiv på sökandet och ändå knappt får komma på någon intervju, med utbildning och allt!

• Kaya

Nilla: ofta verkar det vara just utbildningen som ligger i vägen, jag är verkligen inte kräsen utan söker ALLT men ofta får man känslan att arbetsgivare tycker att man är "överkvalificerad" - vilket skitsnack egentligen, om man inte ville ha jobbet skulle man väl inte söka det?! Sen är det ju automatiskt så att en LÅNG utbildning betyder LITEN arbetslivserfarenhet och det är kanske snarare där skon klämmer. Jag har liksom nästan BARA akademiska meriter på min CV... Och de flesta arbetsgivare verkar strunta i hur BRA jag lyckades inom universitetsvärlden - arbetsmarknaden är en helt annan planet!

K

• Nillalalala
    Kaya skrev 2008-01-21 11:26:45 följande:
    Nilla: ofta verkar det vara just utbildningen som ligger i vägen, jag är verkligen inte kräsen utan söker ALLT men ofta får man känslan att arbetsgivare tycker att man är "överkvalificerad" - vilket skitsnack egentligen, om man inte ville ha jobbet skulle man väl inte söka det?! Sen är det ju automatiskt så att en LÅNG utbildning betyder LITEN arbetslivserfarenhet och det är kanske snarare där skon klämmer. Jag har liksom nästan BARA akademiska meriter på min CV... Och de flesta arbetsgivare verkar strunta i hur BRA jag lyckades inom universitetsvärlden - arbetsmarknaden är en helt annan planet!K
    Ja, det där med "överkvalificerad" är verkligen ett konstigt uttryck... inget jag har behövt brottas med iofs Har bara en gymnasieutbildning i bakfickan... men desto mer arbetslivserfarenhet förstås.
  • Tindra04

Massor av kramar till 6628!

Bra jobbat Magda! Som sagt allt som är neråt är bra!

Förstår att det är tungt Kaya! Hoppas du snart får ett jobb!

Nu ska jag ge barnen lite smakisar sen blir det promenad!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger