• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Betty the Boop

Min lille är ju också 6 månader nu, och håller med åvanstående talare! Njuuuut. Kram

• Nillalalala
    MagdaA skrev 2008-01-22 12:33:16 följande:
    65 min svettig promenad på halkig och spårig väg i motvind. MEN, vi tog oss hela rundan iaf! Nilla: säger som Tindra, NJUT! Njut av magen, av första tiden och ALLA dagar! Tiden går så himla fort! Våra små är ju 6 månader nu, både min och Tindras små troll, man fattar inte var tiden tar vägen! Och känn ingen brådska med viktnedgången, du hinner! Jag försökte ju komma i form när Alex var 2 mån, satte igång och tyckte jag skulle orka då, men det var alldelens för tidigt. Vi hade inte fått riktiga rutiner här hemma än och jag var alldelens för trött. Dessutom måste du tänka på att om du tänkt amma så kan man inte gå ut för hårt, då är det risk att mjölken sinar.
    Det är verkligen härligt att vara gravid, för det mesta, det är bara ibland som jag tycker det känns jobbigt. Jag har tänkt amma, det känns som en viktig (och praktisk) del.
  • MagdaA

Nilla: helt klart är det bra att amma. visst finns det bra ersättning nu och kan eller vill man inte amma så är det ju en annan sak, men vill man är det ju toppen om det funkar! Helt klart praktiskt också! Och mysigt tycker jag Njuter nästan mest av det nu. Sätta sig i soffan och bara mysa

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • clinan

Magda

Min belöning då jag når målvikten är oxå en tatuering Har typ 4 kg kvar eller nåt sånt!

• Jessi74

Magda, jättebra med ett mål! Jag har funderat på om jag ska göra en till tatuering också, men jag har två så jag tror kanske det räcker...
    Idag har jag ätit en underbart god chokladkaka med kanel och valnötter i. Det var fantastiskt gott att unna sig det, en kollega bakade som ska sluta på jobbet. Nu ska jag strax ta friskvård!

• MagdaA

clinan: kul! å inte långt kvar vad ska du tatuera?

Jessi: man kan aldrig få för många eller jo...de kanske man kan, men 3 är inte för många! har du bild på dina?

• Nillalalala

Nu har jag bara en liten stund tills jag ska hem.

Och ikväll ska jga gå promenad med en jobbarkompis, känns dock lite i fogarna, men det blir nog bättre när jag vilat en stund och tagit på mig träningskläderna

• MagdaA

Nilla: läste jag inte tidigare att du va upp på hästryggen igår?  ingen höjdare om du har problem med fogarna...

• Tindra04

Hej tjejer!

Bra med såna mål! Vill oxå ha en ny tatuering! Vill tatuera in barnens namn någonstans på kroppen!

Precis inkommen efter en två timmar lång promenad i underbart väder. -2 grader och strålande solsken!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Nillalalala
    MagdaA skrev 2008-01-22 15:46:10 följande:
    Nilla: läste jag inte tidigare att du va upp på hästryggen igår?  ingen höjdare om du har problem med fogarna...
    Nej, det var lite obetänksamt, men det var nog byxorna som jag hade som inte satt riktigt ok. Så ikväll blir det ridbyxor när jag ska upp
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger