• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • kaksmulan

Nu ska jag berätta nått tok:
    Jag har lagt ned att träna pass nu för ett tag framöver! Blir det träning för mig så blir det skidåkning när jag har tid och jag ska INTE pressa mig och ha dåligt samvete för att jag inte tränar. Och varför gör jag sånt nu då? Jo, jag har så himla mycket att göra på jobbet och har en stressnivå utöver det vanliga. Normalt brukar träningen vara ett sätt för mig att varva ned MEN när man känner att man hellre borde jobba över i stället för att gå och träna så blir träningen bara en yttligare stressfaktor som jag mår dåligt över. Går inte alls att njuta av träningen utan jag står där och bara känner hur jobbigt det är (både fysiskt och psykiskt). Nä, tills jag känner att arbetsbördan lättar igen så får en skidtur då och då räcka. Genast så känns allt mycket lättare och bättre!
    Grejen är för mig att när jag börjar må dåligt, är stressad och blir sur och grinig därför så börjar jag tröstäta! Det behöver inte vara mycket "farliga" saker men det blir en näve nötter extra, eller två ostmackor till eller ett glas vin mer än jag tänkt mig på lördagskvällen. Lika så blir det med middagen, trots att jag egentligen är mätt och nöjd så blir det en liten portion till. Ätandet gör att jag blir stressad över DET och så mår jag ännu sämre och så där håller jag på. Nä, precis som Nilla måste jag säga STOP! Det är bara att backa tillbaka på kravspecen, lägga ned träningen ett tag samt allt annat som är "måsten". Men jag längtar tills jag kan känna att jag gjort en BRA och tillfredställande arbetsdag där jag med gott samvete kan få gå upp till IKSU och köra ett benhårt underbart pass för att få komma hem härligt slut i kroppen och bara känna att man mår bra!

I morgon blir det en hemmadag med Ellendellen. Hon har förkylningsblåsor i munnen och feber...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Missisola

UJ! vilken träningsvärk jag haft i dag....kände efter 60 min simning att Pumpen verkligen tog på triceps och framsidan på benen.... Härligt!!!!!!

Angående Semlor....
    Har man som jag intentionen att äta EN semla på Fettisdagen - så kan man unna sig en riktig...
    Har oxå spanat nyttiga semmelrecepet....men för en semla...nääääää.....
    Så jag ska på onsdag baka bullarna och på tisdag gör vi riktiga semlor till kidsen....(5/2)
    Jag är så där äckligt traditionsbunden jag
    Så sen blir det våfflor på VÅFFELDAGEN

• clinan

Evenstar

Det såg verkligen jätte gott ut! Blir ju nästan hungrig igen

• Missisola

F´resten*kom på*

Hela grejen med semlor är ju att man skulle äta nått fett ....på fettisdagen....sen inleds fastan....
    Så som sagt ..Man FÅR äta en GOD semla med ALLT på....sen är det 40 dagar fasta till påsk!!!!

• Evenstar

Vi kommer faktiskt inte ens baka semlor utan jag köper en varsin till semmeldagen. Så lat är jag ;)

• Tindra04

Hej tjejer!

Det blir inget nytt hus för oss. Det var fint och hade charm men det är massor kvar att göra på det och en del annat minus.

Clinan: kolla på Indiska.

Ursäkta mitt ot inlägg!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Missisola

Evenstar: Jag bakar inte hemma utan å jobbets vägnar....till 66 barn
    Minisemlor blir det....
    Vi är ganska noggranna med våra mellanmål...men som sagt vi jobbar mycket med traditioner....dvs pratar om varför vi har semlor mm

• clinan

Tindra

tack för tipset! Ska inom stan efter skolan på onsdag så då får jag kika där!

• clinan

Blev en runda till på motionscykeln. Blev 7 km denna andra turen

Är det någon som vet hur sånt naturgodis skiljer sig från vanligt lösgodis? Alltså med fetter o tillsatser o så?!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger