• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Kul med sjalar Men jag tycker det är lite rolgit också att höra att det finns barn som L som gillar sele mer än sjal för sjal har ju varit så äckligt inne ett tag Tills vidare har jag en Easy Hug som är en sjal som man inte behöver knyta utan man köper den i storlek utifrån sig själv och så är det som två "tuber" som man lägger på sig som axelremsväskor en åt vart håll så det blir ett tygkors på magen och ett på ryggen. Sen meckar man ner barnet i den undre/inre och drar den övre över som stöd. Senast idag använde jag den för att bära hem en tung påse potatis eftersom maken inte hade möjlighet att handla och min foglossning inte tycker jag ska bära matkassar och min enda hela ryggsäck finns nånstans på krypvinden dit jag inte kan ta mig längre Katterna har också fått åka sjal båda två - med varierande framgång

Men EH är vävd i linneblandning så jag funderar allvarligt på att skaffa en trikåsjal också. Har kollat runt lite och funderar på en tricot-slen eller kanske en Moby Wrap som är billigare. Tittade cokså precis på de där tygbärselarna som ni nu pratat om med tanke på att slippa knyta och för att maken kategoriskt vägrar att ens fundera på att knyta på sig en sjal... Iaf inte utanför hemmets fyra väggar

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Jag köpte min sjal på Granit (den där "inredningsaffären" ni vet) Jättebra sjal till bra pris som jag använt mycket ....

Vardagsmys.jpg

• Ma Lu

Ah, coolt att de har sjalar där!  Jag får lov att kolla nångång när jag har vägarna förbi Tydligen har de stängt mitt stammis-Granit i Farsta centrum. SKulle dit i helge och kolla badrumsförvaring och möttes av tomma skyltfönster!

Moby wrap har jag sett för 420 kronor - var sjalen på Granit ännu billigare? Annars var en anledning till att jag hittills fastnat för MW att den fanns i massor med fina färger!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Vill minnas att sjalen kostade 299 kr....(eller om det tom var 199kr Fundersam) Ah, jag minns svagt...Men det var inte mer än 299 kr iaf...

• Ma Lu

Nu hittade jag den på deras hemsida 299 var det!

• zynk

Kväll!

Nu har jag placerat A i sin älskade hoppgunga så jag kanske får tid att läsa ikapp . Hon är helt tokig i den och skriker av glädje .

• Joyce

Vilket bra pris på granit

Nu har M åkt på träning så jag får mysa i kapp det jag har missat med E idag.

MaLu: M har också varit emot sjal pga trendigheten, men han har ändrat sig för att det är mycket skönare att bära i än bb:n.

jam: Jag har redan sett lost-avsnittet Förresten när du är ute med A i sjalen hur gör du med hans kläder då? Innanför jackan? Bärskydd? Overall?

• zynk

Usch jag tror det spökar här . Nån minut efter att jag satt A i hoppgungan går den sönder och A ramla i golvet. Som tur är verkade hon mest bli rädd. Inga märken och jag fick henne att skratta en stund efteråt. Pust... Jag som försäkrat andra om att det inte är nån fara.

NU ska jag läsa tillbaka för hon sover nu (om jag nu ska våga skriva det).

• MallaMojs

Jag la Izabella på mage kl.20 och det är fortfarande tyst därinne Hjälp... Å ja, hon andas Dock vet jag inte om jag gör fel som lägger henne så, eftersom hon verkar ha glömt hur man vänder sig öht - vad tror ni??

zynk - men fy så läskigt... Har ni sån som hänger på dörrkarmen?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Maxie va spännande med dopet. O vilken bra önskning med hjärtlung-fonden! Visst är det klurigt med vego o allergiker. Jag är urkass på att hitta på mat, hoppas det löser sig (o det gör det ju förstås). Du har ju fått lite tips ser jag!
    "Wow liksom" ang underlivet - vilken rolig kommentar .
    Ang bajset vet jag inte men tänker att de ju successivt får större (=bättre) tarmflora (=bakterier) och tyvärr luktar det ju då... jag blev chockad när A:s pruttar började lukta (de hade alltid låtit som en hel karl men luktat blommor ).
    MaLu Stackars systersonen synd att du fick rätt .

Lotass Va skönt att allt var bra på kollen. Snart snart är det din tur!!!
    Jag ska nog inte ge mig in i nån för/emot vaccination/homeopati... Men kan meddela att Alvisen vaccineras .

postar
Svar på tråden visparnas tråd # 6