• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk
    Malla förstår att det känns läskigt med magläge. Men det sägs ju att när de kan vända sig så behöver man inte tänka på ryggläge längre. Och det är klart hon kan vända sig! Det är nog bara att hon inriktat sig på annat här i livet ett tag. Jag funderade själv på magläge ett tag, men det löste sig ju ändå. Ska du buffa i natt ?
    Hoppgungan hängde i dörrkarmen men det var i en koppling den pajade. Å hon som älskar att hoppa - vet inte om jag vågar testa igen...
  • zynk
    Joyce Va skönt med bra nätter! Jag var också fundersam över amningen pga långt amningsuppehåll nattetid. I början när A började sova hela nätter pumpade jag ur innan jag gick och la mig men sen orkade jag inte. detta till trots å verkade min produktion öka för det var då jag minskade på ersättningen. Det verkar reglera sig självt det där.
    Lite sur för mina bröst läcker fortfarande ibland. Vill inte behöva de där iläggen fortfarande!

Jag har en sjal från www.minimundus.se (adressen?) som var ganska billig och bra. Fast jag har inget att jämföra med. Jag har den fortfarande trots dryga 8 kilo. Brukar ha en tunn fleeceoverall på Alva och sen om det är riktigt kallt knäpper jag min jacka om henne (har sjalen innanför jackan). Suveränt om man ska åka buss/T-bana i rusningstrafik (vilket man väl inte skaFundersam men som jag gjort några gånger).

MaLu Easy-hug/Tricotti tänkte jag köpa först. verkar så bra att slippa knyta. Nu har jag sytt en bärpåse som jag tror kommer passa för kortare stunder men den blev lite trång (attans - får sy en till).

Hur är det med Kerpet???
  • Kerpet1

Halloj!

JAg mår bara bra, Zynk! Förrutom att jag tog fel på tvätttid, trodde jag skulle tvätta ikväll men det var igår så nu ska jag precis smyga iväg och svart-tvätta lite...

återkommer

• zynk

Du verkar svarttvätta ofta ? OCH ha vagnen i trappen . Är du med i BRFstyrelsen eller ?

• Kerpet1

tebax från "svart-tvätten"....

Jävla skit! När jag satte mig i soffan sprack brallorna!!!!! Jag som hittat ett par gamla som faktiskt satt väldigt bra... Trots allt så beror det nog inte bara på mitt breda arsle utan jag vill minas att jag haft ett par såna här förut samma modell som oxå sprack lätt...

För nu ska ni hör och häpna; Idag sa Mr P att han tyckte att jag verkligen gått ner i ikt och att det syntes väl!!!!!!! Wow! han skulle ALDRIG säga det om det inte var så, så jag är ändå ganska nöjd, trots spruckna byxor.

Appropå Petter så har jag nu ett dilemma... Jag tror inte det är RS som han har utan det var nog en förkylning plus att han säkert har trånga luftvägar... därav hans rosslande...
    Nu känns han nämligen helt frisk! Vilket ju är kanon. Jag vill gå på babysimet med honom i morgon men vet inte om det är dumt... Han har typ bara hostat en gång idag och han är inte snorig längre... Åh, kan inte bestämma mig... Men så tänkte jag att man behöver ju inte göra så många dyk med honom... (vi brukar göra typ hundra eftersom Mr P är så DAMP-skadad)
    Mr P är tveksam, men jag har iaf bestämt att han tar med badväskan på morgonen och sen så ska jag känna efter under dagen.

Vilka I-lands problem, eller hur?

kram

• Kerpet1

Det är ju just vad jag är... "var ska sleva va? om inte mett i gryta"...

zynk skrev 2008-02-13 23:03:43 följande:
    Du verkar svarttvätta ofta? OCH ha vagnen i trappen. Är du med i BRFstyrelsen eller?
  • zynk
    Kerpet1 skrev 2008-02-13 23:07:45 följande:
    Det är ju just vad jag är... "var ska sleva va? om inte mett i gryta"...
    Jag visst det!

Ja du - svårt att råda ang babysimmet. Smitta lär han väl heller inte för det var väl ett bra tag sen han insjuknade va? Är han helt som vanligt och ingen febar måste det vara ok att gå.
    Fast jag trodde ju han ville träffa oss istället ?!!! Så NEJ han får inte gå på simmet!
  • Kerpet1

Ja det var nog tre veckor sen han blev sjuk...

Fast det är ju DEN RISKEN jag inte vågar ta! att smitta ERA barn!!!!! Babysimsbarnen känner jag ju inte, he he he!!!!

Nej, skämt åssido så tror jag inte att han smittar nån...

VI VILL träffa er oxå!!!!!

• Kerpet1

Förresten, såg att Alva trillat, eller rättare sagt hoppgungan gått i sönder!!!! Tråkigt! men det är väll tyvärr sånt som händer även om det inte är kul och det var ju tur att hon inte slog sig.
    Du får väll testa vintermössa och durkslag då!!!!!

Vi är slöa med att hänga upp Petter i gungan, ska försöka komma ihåg det i morgon, vi har ju 2 stycken oxå!!!! Man ska inte ha för mycket saker, då används det inte!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6