• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Nu har jag bokat en veckas semester på Åland i sommar... Jättekul!! Jag är en såndär "hemmatjej"

Nähä, nu gnälls det i köke - en liten promenad sen ÖF!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Hej på er!

Städning, vad är det??? Just nu känns det som om jag bara jobbar, ska föresten på modemässan imorgon, ska bli skitkul. Efter det kommer vi att åka till mina föräldrar resterande delen av veckan. Tack och lov för trådlåst bredband!!!

Vi har äntligen bokat en ny resa till Thailand, känns jätte bra!

Malla: Kul att åka till åland, det är ju jätte fint där på sommaren, har "jobbat" delar där kanske man kan säga!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Kerpet1

Kolla B som kan gå så fint! Wow! Tror man ju aldrig att det ska hända...

Idis! Är det sant? när åker ni då? Fy va avis jag blir!!!! Vi snackade thailand i dag oxå, fast vi ska inte åka förränn om ett år...

• MallaMojs

Thailand - Åland... Same same, but different

• zynk

Skönt att höra att fler verkar ta det easy med städningen utom Björn då! Vilken kille!!! Honom ska jag ha säger Alvisen (ni andra grabbar får ligga i!) .

malla o Idis va skönt det låter med semester! Och kul att ha nåt att se fram emot. Jag försöker få till en sån planering här men det går trögt...

Mamsen Heeej hur är det?

Idag har vi fotograferat Alvi under vattnet på babysimmet. Det krävdes ju lite djupare dyk för det! Säkert en meter under var hon - och sprattlade/simmade upp till ytan. jisses att man vågar (det var ledaren som hjälpte - jag vågar bara ta henne nätt och jämt under ytan...). Vi får se hur bilderna blev - jag såg knappt hur de såg ut i den lilla skärmen.
    Sen har hon varit en solstråle idag! En massa ba ba ba pa pa da och nu har hon ett viktigt uppdrag på golvet - ligger och fingrar på en etikett (vad annars ) och har ett allvarligt snack med etiketten. Och jag tycker tubbisarna är konstiga...

• Mamsen68
    Han gårHan går  på riktigt nu även om det inte är hela tiden
    oj vad blödig man är vi fällde nog en tår allihop.

Zynk vi har det bra fullt upp med att ( viskar) greja i photoshop

och när B är vaken så är det full fart om två v blir han 1 år hjälp.
  • MallaMojs

wow!! häftigt att han knallar, Björn - och städar

• Idis 76

Kerpet: Vi kommer att åka 30 mars och kommer hem 22 april....

Malla: Allt blir vad man gör det till!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Vad roligt att se B gå! Bra med städhjälp också.

Malu och Kerpet: ja, om min man hade gillat smörgåstårta hade det varit enklaste alternativet - beställa! Men sen tillkommer abret med alla allergiker och vegetarianer, det är en knepig samling att laga mat till. Alla kan ju inte äta av allt men alla måste kunna äta något.
    Hjälp får jag, mina föräldrar kommer upp dagen innan och hjälper till. Men jag önskar att vi kunde (läs: hade råd att) catera bort alltihopa. Eller att vi hade fått doptid kl 14 istället för 13, då hade vi kunnat köra med bara kaffe och tårta. Vi hade inte räknat med att så många skulle tacka ja heller.
    Kul att Sid också döps den dagen! Vi har skickat ut mail till alla gäster om att som dopgåva emottages tacksamt en gåva till Hjärt- och lungfonden som den här månaden har insamling till barnverksamheten (3 st 3d-ultraljudsmaskiner ska inköpas). Får se om det blir nåt.

Svar på tråden visparnas tråd # 6